Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Nog nooit corona gehad


Ik heb het nog steeds niet gehad.

Hier nu naast man ook dochter besmet.
Ander dochter en ik nog niet, ben benieuwd.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

10-03-2022 om 19:28

De een na de andere collega test positief. Ik nog niet, maar kan me niet voorstellen dat ik ditmaal de dans ontspring. We hebben de afgelopen dagen regelmatig in wisselende groepen vergaderd.

Weet je, misschien is het fout van me, maar ik maak me eigenlijk niet meer zo druk over positief of negatief testen. Voor de meeste mensen is een besmetting zonder akelige consequenties, vaak merken ze niks, soms een lichte verkoudheid of wat grieperigheid, maar meer ook niet. Ik zie op dit moment dan ook geen reden tot ongerustheid in dat opzicht.

Pejeka1 schreef op 10-03-2022 om 19:30:

Weet je, misschien is het fout van me, maar ik maak me eigenlijk niet meer zo druk over positief of negatief testen. Voor de meeste mensen is een besmetting zonder akelige consequenties, vaak merken ze niks, soms een lichte verkoudheid of wat grieperigheid, maar meer ook niet. Ik zie op dit moment dan ook geen reden tot ongerustheid in dat opzicht.

Het vervelende is wel dat ondanks lichte verschijnselen je wel verplicht dagen binnen zit. Als Zzp'er kost dat je inkomen, dan maak je je wel druk.

majorette2005 schreef op 11-03-2022 om 09:10:

[..]

Het vervelende is wel dat ondanks lichte verschijnselen je wel verplicht dagen binnen zit. Als Zzp'er kost dat je inkomen, dan maak je je wel druk.

Dit.

En ik ben dan geen zzp'er, maar heb wel te maken met grote personeelstekorten. Elke keer dat iemand met wat lullige verkoudheidsverschijnselen thuis moet zitten, drukt dat enorm op de rest. Die vallen vervolgens weer uit met andere klachten. 

Daarom ben ik best pissig op die antivax collega die nu al voor de derde keer corona heeft ( om nog maar te zwijgen van al die keren dat ze in afwachting van een uitslag thuis moest zitten.

Deze keer heeft ze het ook vrij ernstig te pakken, ze zit al ruim 3 weken thuis.

Had voor een groot deel voorkomen kunnen worden door vaccinatie en het naleven van regels,  want dat deed ze ook niet.

Na 2 jaar is het hier ook eindelijk raak. Het verbaast me niet, heb behoorlijk wat wisselende contacten gehad de laatste 2 weken. Ik had gehoopt dat ik het al ongemerkt had gehad, maar helaas. 

En een aanvulling: ik lees hierboven over "wat lullige verkoudheidsverschijnselen". Van de vijf mensen die ik ken die in de afgelopen 2 weken corona hebben gekregen (incl mezelf) is het maar bij 1 bij lullige verkoudheidsverschijnselen gebleven: een kind van 7 jaar. De overige 4 waren/zijn zodanig ziek dat ze zich pre corona ook hadden ziekgemeld. Drie van deze vier gaven aan zich in jaren niet zo belabberd te hebben gevoeld. Allen volledig gevaccineerd. En we zijn absoluut geen watjes. 

En ja, misschien zijn er tig anderen in mijn omgeving die totaal niet hebben gemerkt dat ze corona hebben. Dat zal best. En ik snap dat personeelstekorten erg lastig zijn  Maar ik merk ook dat ik, na mijn derde beroerde nacht en aanhoudende klachten, hier niet zo goed tegen kan. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-03-2022 om 08:04

Malibu: beterschap!

Voor wat het waard is (gedeelde smart en zo): Ik heb het helaas ook. Gisteren ben ik positief getest en kort daarna compleet knock-out. Geboosterd, en toch flink ziek. Mijn hele lijf doet zeer, met een forse dosis paracetamol en een luisterboek ben ik de nacht doorgekomen. Het voelt hier helaas als een "echte" influenza griep. Die heb ik een jaar of 10 geleden gehad en kan ik me nog goed herinneren.

Hier kwam corona vorige maand langs. Als mijn man niet ziek was geweest, had ik zelf waarschijnlijk niet eens geweten dat ik ook positief was. 

Jij ook beterschap Coreopsis! 

Poezie

Poezie

16-03-2022 om 09:24 Topicstarter

Ik ben maandagavond naar een concert geweest. Morgen ga ik testen, ben benieuwd!

Malibu2 schreef op 16-03-2022 om 06:11:

Na 2 jaar is het hier ook eindelijk raak. Het verbaast me niet, heb behoorlijk wat wisselende contacten gehad de laatste 2 weken. Ik had gehoopt dat ik het al ongemerkt had gehad, maar helaas.

En een aanvulling: ik lees hierboven over "wat lullige verkoudheidsverschijnselen". Van de vijf mensen die ik ken die in de afgelopen 2 weken corona hebben gekregen (incl mezelf) is het maar bij 1 bij lullige verkoudheidsverschijnselen gebleven: een kind van 7 jaar. De overige 4 waren/zijn zodanig ziek dat ze zich pre corona ook hadden ziekgemeld. Drie van deze vier gaven aan zich in jaren niet zo belabberd te hebben gevoeld. Allen volledig gevaccineerd. En we zijn absoluut geen watjes.

En ja, misschien zijn er tig anderen in mijn omgeving die totaal niet hebben gemerkt dat ze corona hebben. Dat zal best. En ik snap dat personeelstekorten erg lastig zijn Maar ik merk ook dat ik, na mijn derde beroerde nacht en aanhoudende klachten, hier niet zo goed tegen kan.

Tja, de collega's die corona gehad hebben gaven grotendeels aan dat ze 1 dag echt ziek waren en daarna wat vage klachten als hoofdpijn en sneller vermoeid.  De rest had eigenlijk alleen die lullige verkoudheidsklachten, waarmee ze normaal gewoon waren komen werken.

En dan vind ik het het echt vervelend dat ik na 5 dagen werken, alsnog in mijn vrije weekend weer moet komen werken, terwijl iemand met een hoestje thuis duimen zit te draaien.  En dat dan niet 1 keer, maar zeer regelmatig de afgelopen 2 jaar.

En ik begrijp de noodzaak hoor, we werken nu eenmaal met erg kwetsbare mensen, maar vervelend is het wel.

Ik kan er niks anders van maken.

Ik dacht ook immuun te zijn maar helaas, deze week toch echt positief getest. Ik ben er twee dagen flink verkouden van geweest met keelpijn en duizeligheid maar daarna ging het al beter. De nachten zijn erger dan de dagen. Vooral de duizeligheid en het licht in mijn hoofd zijn vind ik vervelend. 

Poezie

Poezie

18-03-2022 om 17:41 Topicstarter

Poezie schreef op 16-03-2022 om 09:24:

Ik ben maandagavond naar een concert geweest. Morgen ga ik testen, ben benieuwd!

Inmiddels de vriendin die mee was positief getest, ik twee keer wederom  negatief getest. 

Ik heb bij mijn weten nog geen corona gehad. De laatste paar weken hoor ik van de mensen om mij heen die het hebben gehad dat ze het echt flink te pakken hebben en qua energie er nog wel een paar weken last van hebben. Ik zie ontzettend veel kinderen per week dus verwacht het al vanaf het begin te krijgen. Het is nu weer een stuk rustiger qua besmettingen op school, dus de kans is weer wat kleiner geworden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.