Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Moesten jullie QR code laten zien?

Ik ben echt een beetje teleurgesteld. Meerdere mensen in mijn woonplaats hebben bij meerdere locaties geluncht vandaag om te kijken hoe ze omgaan met de QR code en wat schetst mijn verbazing: Maar 1 zaak vroeg ernaar! 

Dat brengt mij op de vraag: Zijn jullie al ergens geweest waar de QR code verplicht is? En vroegen ze hier ook om? 


MarvelousM schreef op 13-10-2021 om 13:43:

[..]

Je klinkt met de post dommer (en egoïstischer).

Ik ben zo klaar met al die lui die menen dat de regels niet voor hen gelden. Ga dan lekker emigreren en sticht ergens je eigen vrijstaat of zo.


Ging pas ook met de trein, nou....dé truc is dus om een flesje drinken voor je neus te zetten en dan je mondkap lekker op je kin. Keek om me heen en iedereen die ik zag, deed dit. En als de conducteur komt, toch gelijk schijnheilig die kap omhoog. Echt flikker op. Koop een auto. Of ga thuis asociaal zitten zijn.

Alsof dat mondkapje wat tegen zou houden. Pure schijnveiligheid. Frisse lucht is veel gezonder.

3xscheepsrecht schreef op 11-10-2021 om 11:19:

[..]

Maar met niets doen ligt de ic vol en hebben we een probleem. En dan? Ik vind het altijd wat makkelijk om te roepen dat een maatregel kut is maar niet met een beter alternatief te komen.


Eens dat een test voor iedereen het meest veilig zou zijn. Zou mij bij grote drukke evenementen zonder afstand zoals nachtclubs en festivals ook geen slecht idee lijken.

Testen voor toegang is sowieso niet de oplossing, echt pure onzin. Gefaseerd afbouwen van de 1,5 meter zou veel beter zijn. Maar zelfs zonder 1,5 meter zou het al wel kunnen. 

EHR schreef op 11-10-2021 om 14:41:

[..]


Vrijheid. Laten we over een jaar deze conservatie eens naar boven halen.

Precies. De inhoud en uitvoering van dit begrip blijft maar veranderen. Het gaat allemaal steeds verder, stapje voor stapje zodat het ook nog steeds democratisch kan. De 2g samenleving komt er ook nog wel aan hoor (Mona Keizer heeft dit al naar buiten gebracht). 

Yasminaaa schreef op 13-10-2021 om 15:18:

[..]

Precies. De inhoud en uitvoering van dit begrip blijft maar veranderen. Het gaat allemaal steeds verder, stapje voor stapje zodat het ook nog steeds democratisch kan. De 2g samenleving komt er ook nog wel aan hoor (Mona Keizer heeft dit al naar buiten gebracht).

Het gaat juist niet steeds verder. We mogen momenteel bijna alles weer. Je doet net alsof er een glijdende schaal is, die is er niet.

Yasminaaa schreef op 13-10-2021 om 15:15:

[..]

Testen voor toegang is sowieso niet de oplossing, echt pure onzin. Gefaseerd afbouwen van de 1,5 meter zou veel beter zijn. Maar zelfs zonder 1,5 meter zou het al wel kunnen.

Hoe zie jij gefaseerd afbouwen van de 1,5 meter voor je? Waarom denk je dat testen voor toegang onzin is?

EHR schreef op 13-10-2021 om 14:00:

[..]

Ik ben een brave Hendrika. Heb me anderhalf jaar lang aan alle maatregelen gehouden. En nu nog steeds aan de anderhalve meter.
Mijn grens ligt bij de QR-pas. Als mens. En als jurist.

Zolang ik naar binnen kan, blijf ik dat doen. Het boeit me niet dat jij dat egoïstisch vind. Ik blijf thuis met klachten. Ik weiger mee te doen aan "sick until proven healthy". Dan maar egoïstisch in de ogen van sommigen.

Gezien het feit dat jij iedereen in de trein op dezelfde manier zag handelen, geeft wel aan dat het merendeel van de mensen er met dergelijke idiote maatregelen op een zelfde soort manier instaat.


Serieus, wat heeft jouw überhaupt zgn status als jurist zijnde hiermee te maken, brengt dat meer geloofwaardigheid ofzo? (En dan reken ik de grammatica fouten niet eens mee)

Ook als (zogenaamde) jurist zijnde gelden gewoon de huidige maatregelen hoor, dus ja, best dom geneuzel jouw uitgangspunt!

WickedCurlew89

WickedCurlew89

13-10-2021 om 17:27

Desire schreef op 13-10-2021 om 17:11:

[..]

Serieus, wat heeft jouw überhaupt zgn status als jurist zijnde hiermee te maken, brengt dat meer geloofwaardigheid ofzo? (En dan reken ik de grammatica fouten niet eens mee)

Ook als (zogenaamde) jurist zijnde gelden gewoon de huidige maatregelen hoor, dus ja, best dom geneuzel jouw uitgangspunt!


Hooguit een jurist die niet zo goed snapt wat de verschillende grondrechten zijn en als je naar beargumentatie vraagt 'moet je het zelf maar opzoeken'

De grens is al bepaald, niet door een jurist maar door diverse rechtbanken. 

Yasminaaa schreef op 13-10-2021 om 15:18:

[..]

Precies. De inhoud en uitvoering van dit begrip blijft maar veranderen. Het gaat allemaal steeds verder, stapje voor stapje zodat het ook nog steeds democratisch kan. De 2g samenleving komt er ook nog wel aan hoor (Mona Keizer heeft dit al naar buiten gebracht).



Mona Keijzer, is ontslagen dus kan zoveel naar buiten brengen als ze wil....heeft geen waarde

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

13-10-2021 om 20:13

EHR schreef op 13-10-2021 om 14:00:

[..]

Ik ben een brave Hendrika. Heb me anderhalf jaar lang aan alle maatregelen gehouden. En nu nog steeds aan de anderhalve meter.
Mijn grens ligt bij de QR-pas. Als mens. En als jurist.

Zolang ik naar binnen kan, blijf ik dat doen. Het boeit me niet dat jij dat egoïstisch vind. Ik blijf thuis met klachten. Ik weiger mee te doen aan "sick until proven healthy". Dan maar egoïstisch in de ogen van sommigen.

Gezien het feit dat jij iedereen in de trein op dezelfde manier zag handelen, geeft wel aan dat het merendeel van de mensen er met dergelijke idiote maatregelen op een zelfde soort manier instaat.


De anderhalve meter hoeft nu juist in de horeca niet meer aangehouden te worden. Dus hoezo houd je je nog aan de anderhalve meter als je ergens binnen zit?

Daglichtlamp schreef op 14-10-2021 om 08:56:

https://nos.nl/artikel/2401599-bij-een-derde-bezoeken-aan-restaurants-en-cafes-geen-check-op-coronapas
De handhaving kan blijkbaar nog wel wat beter.

Nou inderdaad. Terwijl er voor de controleurs toch verschillende handige sites zijn zoals deze: https://keuzevrijbijmij.nl/aanbieders. Dat moet het toch makkelijker maken. 

Daglichtlamp schreef op 13-10-2021 om 16:47:

[..]

Het gaat juist niet steeds verder. We mogen momenteel bijna alles weer. Je doet net alsof er een glijdende schaal is, die is er niet.

Uiteindelijk wel. Nu mag er even meer straks waarschijnlijk niet meer. Is het niet corona dan gooien ze het wel op de griep. Daar zijn ze nu al op voor aan het masseren gezien de media. De 2g samenleving komt er denk ik ook nog wel. 

Daglichtlamp schreef op 13-10-2021 om 16:48:

[..]

Hoe zie jij gefaseerd afbouwen van de 1,5 meter voor je? Waarom denk je dat testen voor toegang onzin is?

Bv die 1,5 meter afbouwen per sector en kijken wat er gebeurt.

De regels zijn zo krom als een hoepel. Mensen mogen wel bij elkaar zitten maar in een restaurant zitten is te gevaarlijk. Of wel op een terras maar niet even naar de wc binnen etc etc. Afgelopen juli gingen de cijfers daardoor door het dak en nu herhaalt het zich weer. En ook gevaccineerden kunnen het virus doorgeven (minder maar wel nog steeds). Vandaar dat ik dat onzin vind. 

Yumi schreef op 13-10-2021 om 19:04:

[..]



Mona Keijzer, is ontslagen dus kan zoveel naar buiten brengen als ze wil....heeft geen waarde

En waarom is ze ontslagen. Ik denk dat ze haar wat te mondig vonden. En nu ze wel alles naar buiten mag brengen heeft ze het gehad over de 2g samenleving en het geweten dat aan haar begon te knagen. Dat vind ik betrouwbaarder dan wat de regering zegt.

Yasminaaa schreef op 13-10-2021 om 15:14:

[..]

Alsof dat mondkapje wat tegen zou houden. Pure schijnveiligheid. Frisse lucht is veel gezonder.

Ik neem aan dat jij allerlei diploma's op dit gebied hebt? Nee? Dan misschien even lezen over dat mondkapjes wel degelijk helpen. De info is er ook gewoon, op je geliefde internet. Moet je even verder kijken dan wappie-facebooks. 


Zij bijvoorbeeld dit artikel: https://www.ad.nl/wetenschap/eindelijk-bewijs-dat-mondkapjes-echt-werken-stellen-wetenschappers~ab64224f/ 

En als je ergens weinig verstand van hebt (zoals jij en ik ook natuurlijk), dan doe je er beter aan om gewoon de adviezen op te volgen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.