Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Moesten jullie QR code laten zien?

Ik ben echt een beetje teleurgesteld. Meerdere mensen in mijn woonplaats hebben bij meerdere locaties geluncht vandaag om te kijken hoe ze omgaan met de QR code en wat schetst mijn verbazing: Maar 1 zaak vroeg ernaar! 

Dat brengt mij op de vraag: Zijn jullie al ergens geweest waar de QR code verplicht is? En vroegen ze hier ook om? 


EHR

EHR

11-10-2021 om 09:23

3xscheepsrecht schreef op 11-10-2021 om 09:16:

[..]

Wat is jouw oplossing?


Niets, maar dat is dan ook mijn wappie-kijk op de zaak.
Maar als je dan echt graag een maatregel wil die jouw het gevoel van “schijn”veiligheid geeft; doe dan maar testen voor toegang. Voor iedereen. 
Rutte is inmiddels al lang en breed teruggekomen op zijn uitspraak dat testen zonder klachten geen zin heeft. 
test dan dus maar. Aangezien je als gevaccineerde ook gewoon Corona kunt krijgen. 

3xscheepsrecht

3xscheepsrecht

11-10-2021 om 11:19 Topicstarter

EHR schreef op 11-10-2021 om 09:23:

[..]


Niets, maar dat is dan ook mijn wappie-kijk op de zaak.
Maar als je dan echt graag een maatregel wil die jouw het gevoel van “schijn”veiligheid geeft; doe dan maar testen voor toegang. Voor iedereen.
Rutte is inmiddels al lang en breed teruggekomen op zijn uitspraak dat testen zonder klachten geen zin heeft.
test dan dus maar. Aangezien je als gevaccineerde ook gewoon Corona kunt krijgen.

Maar met niets doen ligt de ic vol en hebben we een probleem. En dan? Ik vind het altijd wat makkelijk om te roepen dat een maatregel kut is maar niet met een beter alternatief te komen. 


Eens dat een test voor iedereen het meest veilig zou zijn. Zou mij bij grote drukke evenementen zonder afstand zoals nachtclubs en festivals ook geen slecht idee lijken. 

EHR schreef op 11-10-2021 om 09:23:

[..]


Niets, maar dat is dan ook mijn wappie-kijk op de zaak.
Maar als je dan echt graag een maatregel wil die jouw het gevoel van “schijn”veiligheid geeft; doe dan maar testen voor toegang. Voor iedereen.
Rutte is inmiddels al lang en breed teruggekomen op zijn uitspraak dat testen zonder klachten geen zin heeft.
test dan dus maar. Aangezien je als gevaccineerde ook gewoon Corona kunt krijgen.

Dat is vast het meest veilig. Maar denk je echt dat de horeca en de cultuursector dan beter af zijn dan nu? Ik denk dat iedereen overal voor testen op dit moment, in deze fase van de epidemie niet nodig is. Dat zorgt voor teveel kosten vergeleken bij de baten (veel groter testnetwerk nodig + compensatie voor gemiste inkomsten getroffen sectoren). Dat geld kunnen we beter in de zorg steken.

Wat ik wel een goed idee zou vinden is om bij de ingang van het ziekenhuis iedereen even een sneltest afnemen. (bezoek, patiënten en personeel). Dat is nu typisch een locatie waar veel mensen samenkomen die relatief kwetsbaar zijn.

EHR

EHR

11-10-2021 om 12:46

Daglichtlamp schreef op 11-10-2021 om 12:08:

[..]

Dat is vast het meest veilig. Maar denk je echt dat de horeca en de cultuursector dan beter af zijn dan nu? Ik denk dat iedereen overal voor testen op dit moment, in deze fase van de epidemie niet nodig is. Dat zorgt voor teveel kosten vergeleken bij de baten (veel groter testnetwerk nodig + compensatie voor gemiste inkomsten getroffen sectoren). Dat geld kunnen we beter in de zorg steken.

Wat ik wel een goed idee zou vinden is om bij de ingang van het ziekenhuis iedereen even een sneltest afnemen. (bezoek, patiënten en personeel). Dat is nu typisch een locatie waar veel mensen samenkomen die relatief kwetsbaar zijn.

Tuurlijk joh.

EHR schreef op 11-10-2021 om 09:23:

[..]


Niets, maar dat is dan ook mijn wappie-kijk op de zaak.
Maar als je dan echt graag een maatregel wil die jouw het gevoel van “schijn”veiligheid geeft; doe dan maar testen voor toegang. Voor iedereen.
Rutte is inmiddels al lang en breed teruggekomen op zijn uitspraak dat testen zonder klachten geen zin heeft.
test dan dus maar. Aangezien je als gevaccineerde ook gewoon Corona kunt krijgen.

Het klopt dat een gevaccineerd corona kan krijgen, maar het vaccin beschermd goed tegen ernstig ziek worden. Vandaar dat testen van een gevaccineerde te weinig oplevert qua veiligheid, en onnodige kosten met zich meebrengt.  

Om de ongevaccineerde te beschermen hebben we nu de QR code.... Dat we veel van onze vrijheden terug hebben gekregen komt door de vaccinatiegraad. 

EHR

EHR

11-10-2021 om 14:41

Yumi schreef op 11-10-2021 om 13:38:

[..]

Het klopt dat een gevaccineerd corona kan krijgen, maar het vaccin beschermd goed tegen ernstig ziek worden. Vandaar dat testen van een gevaccineerde te weinig oplevert qua veiligheid, en onnodige kosten met zich meebrengt.

Om de ongevaccineerde te beschermen hebben we nu de QR code.... Dat we veel van onze vrijheden terug hebben gekregen komt door de vaccinatiegraad.


Vrijheid. Laten we over een jaar deze conservatie eens naar boven halen. 

EHR schreef op 11-10-2021 om 14:41:

[..]


Vrijheid. Laten we over een jaar deze conservatie eens naar boven halen.

Waarom ben je zo bang voor onze vrijheid? Volg je de discussies in de Tweede Kamer wel? De coronawet bijvoorbeeld moet elke drie maanden verlengd worden (en als dat niet gebeurd vervallen alle maatregelen).

Daglichtlamp schreef op 11-10-2021 om 14:59:

[..]

Waarom ben je zo bang voor onze vrijheid? Volg je de discussies in de Tweede Kamer wel? De coronawet bijvoorbeeld moet elke drie maanden verlengd worden (en als dat niet gebeurd vervallen alle maatregelen).

En bovendien er zijn deskundigen als Wim Voermans die behoorlijk kritisch volgt wat de regering doet en wat de (grond)wet daarover zegt. 

3xscheepsrecht

3xscheepsrecht

11-10-2021 om 16:14 Topicstarter

EHR schreef op 11-10-2021 om 14:41:

[..]


Vrijheid. Laten we over een jaar deze conservatie eens naar boven halen.

Ik zag beelden van de Snollebollekes zaterdag en snap dat gezeur echt niet. Als je ziet dat dit gewoon kan met een simpele test (of vaccinatie) wat is dan het probleem? Feesten als voor corona, duizenden mensen bij elkaar, de evenementen sector die weer draait. Hoe erg is zo'n test nou als je geen vaccinatie wil. 

3xscheepsrecht schreef op 11-10-2021 om 16:14:

[..]

Ik zag beelden van de Snollebollekes zaterdag en snap dat gezeur echt niet. Als je ziet dat dit gewoon kan met een simpele test (of vaccinatie) wat is dan het probleem? Feesten als voor corona, duizenden mensen bij elkaar, de evenementen sector die weer draait. Hoe erg is zo'n test nou als je geen vaccinatie wil.

Exact dit, het gaat gewoon duidelijk om het kunnen zeuren!

3xscheepsrecht schreef op 11-10-2021 om 16:14:

[..]

Ik zag beelden van de Snollebollekes zaterdag en snap dat gezeur echt niet. Als je ziet dat dit gewoon kan met een simpele test (of vaccinatie) wat is dan het probleem? Feesten als voor corona, duizenden mensen bij elkaar, de evenementen sector die weer draait. Hoe erg is zo'n test nou als je geen vaccinatie wil. 

Precies geen enkel probleem! Eerst zeuren dat we niets mogen, en nu weer om 'n test 

Festivalgigant David Brons snapt niets van kritiek op coronapas: ‘Totaal geen gedoe op Foute Oktoberfest’


NIJMEGEN - Evenementenorganisator David Brons begrijpt niets van het verzet tegen de coronapas. De festivalorganisator kijkt juist positief terug op de inzet ervan tijdens het Foute Oktoberfest, afgelopen zaterdagavond in het Goffertpark. ,,Het was totaal geen gedoe. Ik snap niet dat er zo moeilijk om wordt gedaan in de samenleving.”

https://www.ad.nl/nijmegen/festivalgigant-david-brons-snapt-niets-van-kritiek-op-coronapas-totaal-geen-gedoe-op-foute-oktoberfest~a306ddec/

Yumi schreef op 11-10-2021 om 16:37:

[..]

Precies geen enkel probleem! Eerst zeuren dat we niets mogen, en nu weer om 'n test

Festivalgigant David Brons snapt niets van kritiek op coronapas: ‘Totaal geen gedoe op Foute Oktoberfest’


NIJMEGEN - Evenementenorganisator David Brons begrijpt niets van het verzet tegen de coronapas. De festivalorganisator kijkt juist positief terug op de inzet ervan tijdens het Foute Oktoberfest, afgelopen zaterdagavond in het Goffertpark. ,,Het was totaal geen gedoe. Ik snap niet dat er zo moeilijk om wordt gedaan in de samenleving.”

https://www.ad.nl/nijmegen/festivalgigant-david-brons-snapt-niets-van-kritiek-op-coronapas-totaal-geen-gedoe-op-foute-oktoberfest~a306ddec/

ik denk dat het ook maar een kleine groep is die er problemen mee heeft, maar die maken wel heel veel lawaai. Dat is vaker zo, dat een kleine groep zeurt. 

Friezinnetje schreef op 11-10-2021 om 16:51:

[..]

ik denk dat het ook maar een kleine groep is die er problemen mee heeft, maar die maken wel heel veel lawaai. Dat is vaker zo, dat een kleine groep zeurt.

Zeker en dit soort zeuren gaan sowieso niet naar dit soort evenementen, genoeg positief gestemden gelukkig. 

EHR schreef op 09-10-2021 om 20:46:

Zo. Vandaag weer heerlijk geluncht. Uiteraard zonder QR-code. Volgende week nieuwe poging.

Je klinkt met de post dommer (en egoïstischer). 

Ik ben zo klaar met al die lui die menen dat de regels niet voor hen gelden. Ga dan lekker emigreren en sticht ergens je eigen vrijstaat of zo. 


Ging pas ook met de trein, nou....dé truc is dus om een flesje drinken voor je neus te zetten en dan je mondkap lekker op je kin. Keek om me heen en iedereen die ik zag, deed dit. En als de conducteur komt, toch gelijk schijnheilig die kap omhoog. Echt flikker op. Koop een auto. Of ga thuis asociaal zitten zijn. 

EHR

EHR

13-10-2021 om 14:00

MarvelousM schreef op 13-10-2021 om 13:43:

[..]

Je klinkt met de post dommer (en egoïstischer).

Ik ben zo klaar met al die lui die menen dat de regels niet voor hen gelden. Ga dan lekker emigreren en sticht ergens je eigen vrijstaat of zo.


Ging pas ook met de trein, nou....dé truc is dus om een flesje drinken voor je neus te zetten en dan je mondkap lekker op je kin. Keek om me heen en iedereen die ik zag, deed dit. En als de conducteur komt, toch gelijk schijnheilig die kap omhoog. Echt flikker op. Koop een auto. Of ga thuis asociaal zitten zijn.

Ik ben een brave Hendrika. Heb me anderhalf jaar lang aan alle maatregelen gehouden. En nu nog steeds aan de anderhalve meter. 
Mijn grens ligt bij de QR-pas. Als mens. En als jurist.

Zolang ik naar binnen kan, blijf ik dat doen. Het boeit me niet dat jij dat egoïstisch vind. Ik blijf thuis met klachten. Ik weiger mee te doen aan "sick until proven healthy". Dan maar egoïstisch in de ogen van sommigen. 

Gezien het feit dat jij iedereen in de trein op dezelfde manier zag handelen, geeft wel aan dat het merendeel van de mensen er met dergelijke idiote maatregelen op een zelfde soort manier instaat. 


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.