Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Moesten jullie QR code laten zien?

Ik ben echt een beetje teleurgesteld. Meerdere mensen in mijn woonplaats hebben bij meerdere locaties geluncht vandaag om te kijken hoe ze omgaan met de QR code en wat schetst mijn verbazing: Maar 1 zaak vroeg ernaar! 

Dat brengt mij op de vraag: Zijn jullie al ergens geweest waar de QR code verplicht is? En vroegen ze hier ook om? 


Hetvrijewoord schreef op 04-10-2021 om 16:24:

Krijgen horeca bedrijfjes die zich niet willen houden aan de wet nog corona steun eigenlijk (of kan dat worden teruggevorderd) ?

Die wappie wappie zaak in Utrecht heeft bakken geld binnengeharkt, lijkt mij niet dat die nog extra steun hoeven te krijgen als ze zich daarnaast ook nog eens willens en wetens zich niet willen houden aan de wet.

Precies, kunnen ze de overheidssteun mooi mee terugbetalen, maar dat zal wel utopie zijn 

EHR

EHR

04-10-2021 om 17:41

Hetvrijewoord schreef op 04-10-2021 om 16:24:

Krijgen horeca bedrijfjes die zich niet willen houden aan de wet nog corona steun eigenlijk (of kan dat worden teruggevorderd) ?

Die wappie wappie zaak in Utrecht heeft bakken geld binnengeharkt, lijkt mij niet dat die nog extra steun hoeven te krijgen als ze zich daarnaast ook nog eens willens en wetens zich niet willen houden aan de wet.


Het woord sappige is wel aan inflatie onderhevig.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

04-10-2021 om 19:13

EHR schreef op 04-10-2021 om 17:41:

[..]


Het woord sappige is wel aan inflatie onderhevig.


Geen idee waar dit over gaat.

EHR schreef op 03-10-2021 om 14:22:

[..]

jij gaat uit van sick until proven healthy. De meeste nadenkende mensen gaan uit van thuisblijven met klachten.

85% van de bevolking is gevaccineerd (en in jouw ogen dus veilig. De overige 15% zit a) niet allemaal in diezelfde gelegenheid, is b) voor een deel getest, c) niet per definitie ziek want ongevaccineerd.

Het is gewoon ziek om te constateren dat mensen zodanig bewerkt zijn dat ze ongevaccineerden standaard als gevaar zien. En al helemaal als ze niet getest zijn.

Los daarvan vind ik hopen op een uitbraak ook nogal ziek.



iets met de wet en met valse concurrentie? Als iemand denkt het beter te weten kan hij/zij/het de politiek ingaan natuurlijk.

gr Angela

Drietje schreef op 04-10-2021 om 16:05:

Nou, ik ga lekker zitten eten hoor. Ik heb er niet zo'n behoefte om mee te doen aan het zwart wit denken.

besmet or not besmet, that is the question . . .  

Beetje zwanger kan ook niet volgens mij toch?

gr Angela

Ik was vandaag in een Brasserie en ze vroegen alleen maar of je klachten had, verder niks. Echt stom. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

04-10-2021 om 20:13

Angela1967 schreef op 04-10-2021 om 19:39:

[..]

besmet or not besmet, that is the question . . .

Beetje zwanger kan ook niet volgens mij toch?

gr Angela

Dat zegt de QR code niet. 

Liara schreef op 04-10-2021 om 20:09:

Ik was vandaag in een Brasserie en ze vroegen alleen maar of je klachten had, verder niks. Echt stom.

Nou zeg, heel stom idd!1!!1 

nou vreeeeeeeeselijk

nou vreeeeeselijk wil ik nou ook weer niet zeggen,  maar raar vond ik het wel. Zolang je er als horecaondernemer niks over zegt op social media ofzo, is er niks aan de hand dus. Dan zijn die eigenaren van Waku Waku best dom dus, of willen gewoon graag aandacht.  Dat kan ook.  

Liara schreef op 04-10-2021 om 20:36:

nou vreeeeeselijk wil ik nou ook weer niet zeggen, maar raar vond ik het wel. Zolang je er als horecaondernemer niks over zegt op social media ofzo, is er niks aan de hand dus. Dan zijn die eigenaren van Waku Waku best dom dus, of willen gewoon graag aandacht. Dat kan ook.

Of heel slim, ze hebben al ruim 2ton opgehaald 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

04-10-2021 om 20:59

Lollypopje schreef op 04-10-2021 om 20:46:

[..]

Of heel slim, ze hebben al ruim 2ton opgehaald


't Is een leuk verdienmodel hoor: inspelen op de sentimenten van de wappie.

Doet het in de VS ook al een hele tijd goed. 

EHR

EHR

09-10-2021 om 20:46

Zo. Vandaag weer heerlijk geluncht. Uiteraard zonder QR-code. Volgende week nieuwe poging.

EHR

EHR

09-10-2021 om 20:50

Hetvrijewoord schreef op 04-10-2021 om 19:13:

[..]


Geen idee waar dit over gaat.


Dat was een autocorrect. Ik bedoelde te zeggen dat het woord wappie nogal aan inflatie onderhevig is. Getuige een eerdere post van jou waarin je jouw mening over wappies gaf. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

09-10-2021 om 21:09

Hotel, lunch, borrel en diner op verschillende locaties. Nergens QR- code gevraagd. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.