Coronavirus Covid-19
Sun.lover
08-07-2021 om 16:46
Langdurige klachten na Covid, wie ook? (gesloten)
Op het Viva forum kletsen we over onze klachten en revalidatie na onze positieve test.
Hier gaan we gezellig verder.
Iedereen met langdurige klachten is natuurlijk welkom om mee te schrijven
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/coronavirus-covid-19/langdurige-klachten-na-covid-deel-2
Lollypopje
02-02-2022 om 12:18
Hobbelster schreef op 02-02-2022 om 12:06:
[..]
![]()
Dit is echt ZOOOOO grappig hahahaha
Hier komt toch lollypopje de autist weer even hoi zeggen volgens mij![]()
Ik hou wel enorm van een schoon en vers bed. Normaal verschoon ik wekelijks, maar inmiddels doen we vaak met de dekbed overtrekken wat langer. M'n man heeft een hekel aan bed opmaken, voor mij is het nu meestal te zwaar. Afhalen en wassen en de kussens opmaken doe ik wel zelf. Ik ben zelfs sinds een tijdje begonnen met kussenslopen strijken. Mijn moeder doet dat ook altijd en ik was vergeten hoe heerlijk ik dat vind
![]()
😂 en ik strijk dan echt amper iets.
Helpt ook niet dat mijn verzwaringsdeken verschonen nog zwaarder maakt. Al scheelt de buritotruuk wel enorm daarbij. Dus ik hoop deze week voldoende bij te tanken, om het te kunnen doen. Maar dat wordt niet voor maandag, want dit weekend is mijn verjaardagsweekend en dat vier ik met lekker eten en niks hoeven en daar dan ontzettend van genieten, omdat dat dan eem keuze is en niet noodgedwongen.
Nu al zin in 
Hobbelster
02-02-2022 om 13:19
Dat klinkt als een heerlijk weekend dat je voor je hebt liggen, Lollypopje!!!
genieten to the max.
Oh ja dat men hoopt dat je zegt dat het goed (of op z'n minst beter) gaat en je dan de ander telkens moet teleurstellen en daarmee ook het gesprek alweer een kant op gaat die je liever niet wilt, maarja die ander wil toch weten hoe het gaat dus het gesprek gaat er alsnog over wat er allemaal niet of moeilijk lukt.... heel irritant is dat.
Vanochtend een redelijk flinke wandeling gemaakt (6000 stappen) en dat was best fijn, maar ook zwaar. Ik ga maar een beetje zitten lezen op de bank. Morgen uitgenodigd om mee te gaan lunchen ergens, maar ik heb in de middag nog een afspraak dus ik denk dat het toch thuis lunchen wordt...
Lollypopje
02-02-2022 om 14:30
@Hobbel precies dat. En dan heb ik vaak de nijging om dingen kleiner te maken of te verzachten, zodat de ander zich minder zorgen maakt.
Dus ik ben nu de zin "maar hoe gaat het eigenlijk met jou?" in mijn hoofd aan het stampen 
Jeetje 6000 stappen. Wat goed zeg.
Lollypopje
05-02-2022 om 08:27
twee best okee nachten. Niet heel lang, maar weinig wakjer geworden.
Toen uiteraard de nacht voor mijn verjaardag zelfs met pam een kutnacht, dus afspraak af moeten zeggen.
Vannacht wel wat beter geslapen, 8 uur en 4x wakker. Maar merkte dat ik toen ik even wakker was bijna weer in de frustratie schoot, maar het lukte me dat te tacklen. Dat ik wel wat vaker wakker werd en flink droomde is niet gek, wanr gisteren totaal uitgeput en toch nog best veel prikkels door bezorgde kadootjes en mensen die belden.
JuffertjeinhetGroen
05-02-2022 om 09:10
Nog gefeliciteerd!!!!!
Je bent wel flink verwend dus fijn!
Hoop dat er een stijgende lijn in je slaap gaat komen.
Lollypopje
05-02-2022 om 09:18
dankjewel. En zeker verwend 😊
En er is nog vanalles onderweg hoorde en zag ik. Dus het gaat nog even door☺
JuffertjeinhetGroen
05-02-2022 om 09:36
Ik net mijn bed afgehaald en mijn dekbed en kussens even uit het raam gehangen. En vanavond in een heerlijk fris bedje, moest nog aan je denken ![]()
Lollypopje
05-02-2022 om 09:53
JuffertjeinhetGroen schreef op 05-02-2022 om 09:36:
Ik net mijn bed afgehaald en mijn dekbed en kussens even uit het raam gehangen. En vanavond in een heerlijk fris bedje, moest nog aan je denken
Zo jammer dat je niet in de buurt woont😜
Yumi
05-02-2022 om 10:56
Lollypopje nog gefeliciteerd met je verjaardag
Fijn dat je ondanks 4x wakker worden toch 8 uur hebt geslapen.
Lollypopje
05-02-2022 om 13:39
dankjulliewel😊
De post komt hier nogal laat en onregelmatig vaak, dus kreeg vandaag nog allemaal kadootjes en kaarten binnen. Dus heb vandaag gewoon tot mijn twee verjaardagsdag gedoopt
Nu kan ik er tenminste ook meer van genieten 😊
JuffertjeinhetGroen
06-02-2022 om 10:06
Goedemorgen!
Nou heb ik weer 2 nachten onrustig geslapen. Blijft toch een naar iets dat slecht slapen door de Long covid.
Wel deel 2 van de zeven zussen uitgelezen, ben blij dat het me lukt, want is toch mijn grootste hobby en ook de beste afleiding!
Wat jullie zeggen qua interesse van mensen. Merk dat er nog zoveel onwetendheid en onbegrip is qua Lc.
Ben gestopt met het uitleggen dat het ook invloed heeft op je brein. Mensen denken dat je alleen moe en met name benauwd ben en van het laatste heb ik totaal geen last.
Vind het als ik bij mijn moeder ben lastig, daar woont mijn zus om de hoek en zij vraagt nooit hoe het met me gaat. Terwijl ik eigenlijk zo'n behoefte heb aan mijn grote zus die er voor me is.
Was gisteren hier naar een natuurgebied gefietst en voelde me opeens zo alleen.
Vind herstellen echt wel een eenzaam proces ook al heb je lieve mensen om je heen.
Ik kan me dan ook zo'n hooggevoelige muts voelen die altijd wat heeft en dan ga ik mensen opzoeken van vroeger die allemaal werk hebben en normaal hun leven (lijken) te kunnen leven...
Helemaal niet verstandig en ook niet respectvol naar mijzelf, maar de pijn zit er wel.
Weet niet of jullie dit herkennen?
Pheebs hoe gaat het met je heup?
Hobbeltverder fiets je nog weleens op je ebike? Ik ben vrijdag ook voor het eerst weer naar het zwembad geweest.
Snap dat je dan alleen een arm van je man om je heen wilt, zonder alle adviezen.
Ik ga zo rustig aan boven wat schoonmaken en stofzuigen. Een dag om binnen te blijven qua weer.
Iedereen weer veel succes vandaag en een dikke knuffel!
Lollypopje
06-02-2022 om 10:22
Lastig dat onbegrip Juffertje.
eenzaam voelen is ook kut.
Hier wel begrip en steun, alleen gewoon veel te veel. Meerdere keren per week de vraag hoe het gaat en of ik al beter slaap. Wat juist ook weer druk legt. Vannacht weer wakker gelegen, dus verplaatste afspraak weer afgezegd. En toen begon het weer
Vanochtend toen ik afzei als reactie "ik maak me wel zorgen".
Ja fucking hel, wat dacht je van mij. Maar al jullie zorgen helpen echt niet dat het beter gaat. Het maakt het hooguit nog erger.
Zo lief, maar ik wil nu heel graag iets slaan. Zeg gewoon "kut zeg" en laat het daarbij en begin niet over huisartsen, coaches en ergotherapeuten, terwijl ik al honderdduizend keer heb verteld wat ik allemaal doe, omdat jullie dat al steeds vragen. Leef mee, maar hou je zorgen en dat meedenken bij je 😡
Heb nu maar geschreven, dat ik het wel vertel als er wat te delen valt. Want echt ik snap ze, maar ik trek dit niet meer. Dit was deze ochtend echt even de druppel.
Misschien moest ik even tegen die grens aanlopen als leerproces.
JuffertjeinhetGroen
06-02-2022 om 10:47
Teveel begrip en adviezen is ook niet fijn!
Tja en dat zorgen maken dat doen we zeker. We hebben gewoon verrekt veel grillige klachten van een nieuw virus en niemand kan echt vertellen hoe en wat
Tijdens dit proces voel ik me soms zo het kleine Juffertje wat beet gehouden wordt door iemand en dat diegene zegt het komt goed....ik neem het tijdelijk van je over ( of helemaal is ook prima
)
En niet altijd maar weer elke dag je schouders eronder zetten en je eigen boontjes moeten doppen.
Ik vond vroeger dat Innerlijk kind verhaal altijd wat zweverig, maar merk dat dit stuk bij me naar boven komt.
Vorige week ook besproken met de psychosomatische fysio. Zij gaf aan dat het heel goed is dat ik het herken.
Ik ga zo stofzuigen kan ik ook altijd wel wat frustratie kwijt.
Zuig wel even extra hard voor jou ook Lollypop.
Hoe uit jij je woede?