Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Langdurige klachten na Covid, wie ook? (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wel typerend trouwens dat er nu op Facebook veel mensen zijn die ook 1 jaar ziek zijn en veel hebben een terugslag!

Juffertje hoop dat je snel weer opknapt.
Dat er zoveel terugslagen zijn, is ook niet heel gek met al die virussen die nu rond gaan.

Ik had inderdaad ook gelezen dat mond klachten ook bij long covid voorkomen. Het zou me niks verbazen als het een combi is met de kurkuma als trigger en de long covid als een soort accelerator.
Dat laatste zou ook kunnen verklaren waarom nu ik een virusje lijk te hebben mijn mond opeens beter lijkt te gaan voelen. Want ik heb ook gelezen dat sommigen na een virus opeens vooruit gaan.

Hier lijk ik het ziek worden mis te lopen. Ben duidelijk nog wat slap in mijn lijf, zeker als ik van de bank op sta. Maar het lijkt niet erger te worden. Dus hopelijk ongspring ik inderdaad de dans

En de kerstboom staat hier 🎉
Okee, stap 1 van de kerstboom optuigvierdaagse. Of te wel de boom staat, de rest moet nog
Morgen ga ik het gevecht met de lampjes aan

@Lollypopje: fijn dat het virus niet doorzet! Hopelijk trekt het binnen een paar dagen helemaal bij. En leuk de kerstboom  

@Juffertje: vervelend dat jouw terugslag ook zo lang aanhoudt! Goed naar je lichaam luisteren.
Mijn klieren zijn sinds deze week niet meer opgezwollen. Heb sinds de AB kuur wel vaak buikpijn/misselijk aanvallen dus nog fanatiek aan de probiotica, dan trekt het wel bij. Ook nog heel moe en prikkelgevoelig. 

Ik ga misschien binnenkort met een andere, nog intensiever revalidatietraject starten. Wel nog met dezelfde onderdelen als nu, maar dan onder toezicht van revalidatie artsen. Mijn ergo kwam er deze week mee. Ben benieuwd. 
Verder blijft mijn leidinggevende proberen mij over te halen om een uur per week naar kantoor te komen. Ik blijf herhalen dat dat niet in lijn staat met het medisch advies en ik dat dus niet ga doen, maar hij blijft het iedere week aankaarten. Heel irritant. Gelukkig staat de bedrijfsarts vooralsnog achter me. 

Hoi allemaal

Hoe is het met jullie? Hopelijk zijn de zieken weer opgeknapt!! Het is echt bizar hoeveel erger je last hebt van een 'simpel verkoudheidje' of ontsteking ergens als je long covid hebt he. Ik snap soms echt helemaal niets meer van mijn lijf. Gelukkig weet ik inmiddels dat ik niet de enige ben
Hier een leuk (sinterklaas)weekend gehad, kind is schandalig verwend en het was ontzettend leuk om de blije reacties te zien. Mijn man had voor mij (als verrassing) ook een klein kadootje in de zak gestopt, de lieverd.
Verder merk ik dat ik in de weekenden echt m'n rust heel veel harder nodig heb midden op de dag en dan ook wel minstens 1 maar liever nog 2 uur ga slapen in de middag... Ik baal daarvan want ik vind dat ik ook zonder dutjes de dag door moet kunnen maar hé wat niet gaat, dat gaat niet
Dit weekend voor het eerst in lange tijd een hele ochtend zelf voor m'n kind gezorgd. Het was echt heel gezellig, samen cupcakes gebakken, geknutseld, samen in de douche. En ik was COMPLEET GESLOOPT na 4 uurtjes en zoooo blij dat m'n man toen weer thuis kwam.
En dat voelt dan ook gelijk weer heel dubbel, want hoe lang is het wel niet geleden dat ik inderdaad een dagdeel zelf voor haar heb kunnen zorgen? En tgelijkertijd, hoe lang is de weg nog die ik nog moet gaan voordat ik weer beter (of iets wat daarop lijkt) ben? En dat maakt me dan heel verdrietig en ook wel een beetje opstandig.
Verder baal ik vooral van de vele, vele slechtnieuwsberichten in de media en alle vreselijke dingen die er overal gebeuren. De polarisatie in de maatschappij. De druk op de zorg. Een lichtpuntje (of eigenlijk best wel een flinke lamp!!) is dat ik ein-de-lijk weer in staat ben om boeken te lezen! Dat is altijd een grote hobby van me geweest. Een hele tijd lukte het niet wegens long covid. En nu, mits ik niet te ambitieus ben (dus gewoon lekker makkelijk weglezende lectuur kies) gaat het echt zienderogen beter en ik geniet ervan. Lekker wegvluchten van alle narigheid in de wereld.

@Juffertje, hoe was je surprise-op-afstand? En reageerde je zus uiteindelijk toch (een beetje) leuk op wat je voor haar had gemaakt? 
Leuk trouwens dat je iemand hebt ontmoet op FB Met wie het goed klikt. Het is zo fijn als je elkaar gewoon begrijpt he met deze gekke ziekte. Ik heb dat ook met mijn groepje van Zing je Sterk, we onderhouden zo nu en dan contact via app. Ben erg blij dat je me toen daarop wees & ik heb kunnen deelnemen!

Lollypopje, staat je boom inmiddels te shinen of ben je nog bezig met de kerstboom-optuig-meerdaagse? 

Pheebs, hoe komt het dat je nu toch wordt doorverwezen naar een revalidatie-arts? (als je dat kwijt wilt)
Mijn ergotherapeute werkt zelf ook deels in een revalidatiecentrum en gaf aan dat het in mijn situatie onwenselijk is dat ik een 'standaard' revalidatietraject zou gaan volgen, omdat mijn belastbaarheid dat absoluut niet toelaat. Er naar toe reizen zou bij mij al een groot deel van de dagelijkse energievoorraad opslorpen. Ben daarom benieuwd wat bij jou de reden is en hoe ze dat dan praktisch voor zich zien.
Wat idioot trouwens dat je wekelijks een uur op je werk zou moeten komen. Jouw LG lijkt echt uit de jaren 60 van de vorige eeuw te komen, zoveel wantrouwen en controledrang.

Hobbel. Wel fijn dat je zo'n heerlijk weekend hebt gehad.

Boom is nog niet af, maar ik hang gewoon steeds een paar dingetjes er in. Heb de tijd.
Mijn mond problemen zijn inmiddels zo goed als verdwenen, wat bizar maar ook super fijn is en gisteren heel even buiten geweest. Maar was daarna wel weer moe. Maar gaat wel elke dag een beetje beter. Maar echt bizar hoeveel impact een virusje heeft, terwijl ik alleen 1,5 dag wat lamlendig was.

De laatste 1,5 week had ik Gupta en mijn meditaties verschrikkelijk laten versloffen. Dat wilde ik vandaag weer oppakken, maar inmiddels uitgeput van de emoties van vandaag.

Infobericht: tekst verwijderd op verzoek plaatser



Ik had mijzelf voor Sinterklaas een cheatweekend vol lekkers geguns daar plak ik nu nog maar even een dagje aan vast. Want inmiddels dood moe van de emoties.

Ach Lollypopje, wat enorm herkenbaar en ik snap heeeeeeel goed dat je dan even flink overmand (en uitgeput) bent door de emoties. Bij mij speelt dit nu ook en ik vind het ook enorm moeilijk om te beseffen want ja, het maakt het idd zo 'echt' zoals je zegt. Terwijl ook ik heus wel weet dat dit het beste is (andere optie ook bij onmogelijk vanwege complexiteit) Dus ja daar mag je echt wel een tijdje van balen en huilen en boos zijn en noem maar op. Wat dat betreft ben ik ook echt blij dat ik inmiddels therapie heb. Dat geeft extra 'werk' qua verwerken etc maar ook wel lucht in de zin van dat ik van me af kan praten. Heb jij inmiddels nog zo iets lopen / iemand in je omgeving waar je van je af kunt praten? 
Fijn dat je mondklachten over zijn. Kleine stapjes!

@Hobbel Ja, ik kan het gelukkig wel bij mensen kwijt. En ga het straks nog even van mij afschrijven. 
Had het daarnaast ook gewoon super naar mijn zin daar. En nu moet ik weer opnieuw gaan opbouwen Gelukkig ook van hen super veel sten en begrip.

Wat naar om een terugslag te krijgen, net nu er weer hoop is.
Denken jullie dat dit komt omdat je weer snel teveel doet? 
Gelukkig lees ik ook lichtpuntjes maar zoals Juffertje laatst al schreef, we gaan niet voor lichtpuntjes maar voor een TL balk 

Laatst schreef ik veel last te hebben van spier en gewrichtsklachten, die me regelmatig uit mijn slaap houden. Ik blijf wel bewegen, en wandel elke dag een rondje. Heb een behoorlijke dip gehad de laatste maanden, maar ik ga ineens een flinke sprong voorruit, niet alleen qua energie maar ik ben veel minder gestrest, zit beter in mijn vel. Soms doe ik echt weer teveel en ga toch nog een rondje lopen. Dan ben ik wel moe maar op een "normale" manier en niet alsof ik de Mount Everest heb beklommen 
Nog steeds vage klachten, maar het gevoel dat ze wat meer op de achtergrond zijn. Verder lijkt de mist opgetrokken in mijn hoofd, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven maar het voelt lichter, helder. Superblij mee
Natuurlijk weet ik dat dit ook weer om kan slaan, maar voor nu is het heerlijk en ik weet hierdoor, dat ook het herstel zomaar kan toeslaan 

Allemaal een warme 

wat super fijn Yumi. Gewoon dat vast houden en niet bezig proberen te zijn met wat als.

Bij mij was duidelijk het virusje de oorzaak. Dus ik noem het bewust een energiedipje en geen terugslag. Dat tweede klinkt als weer van vooraf aan beginnen en dat weiger ik te geloven.

Lollypopje schreef op 08-12-2021 om 13:06:

wat super fijn Yumi. Gewoon dat vast houden en niet bezig proberen te zijn met wat als.

Bij mij was duidelijk het virusje de oorzaak. Dus ik noem het bewust een energiedipje en geen terugslag. Dat tweede klinkt als weer van vooraf aan beginnen en dat weiger ik te geloven.

Fijn dat je het ziet als energiedipje en geen terugslag, dat voelt een stuk beter!  

Bedankt voor je wijze raad om niet bezig te zijn met wat als... 

Yumi schreef op 08-12-2021 om 15:41:

[..]

Fijn dat je het ziet als energiedipje en geen terugslag, dat voelt een stuk beter!

Bedankt voor je wijze raad om niet bezig te zijn met wat als...

Ik zei gisteren tegen mijn fysio dat ik mij instelde op een paar weken. Toen kreeg ik op mijn kop, want daar moest ik niet me bezig zijn Terwijl het in mijn hoofd juist positief was. Maar ze had gelijk. Het komt zoals het komt. Nu heb ik een dipje en morgen zie ik morgen wel weer

Lollypopje schreef op 08-12-2021 om 15:45:

[..]

Ik zei gisteren tegen mijn fysio dat ik mij instelde op een paar weken. Toen kreeg ik op mijn kop, want daar moest ik niet me bezig zijn Terwijl het in mijn hoofd juist positief was. Maar ze had gelijk. Het komt zoals het komt. Nu heb ik een dipje en morgen zie ik morgen wel weer

Grappig, ik zou ook denken dat het positief is om je in te stellen op een paar weken. Weer wat geleerd

Ben je al bij de mondhygiëniste  geweest en weet je al of je de Kerst met vrienden gaat doorbrengen? 

Yumi schreef op 08-12-2021 om 21:57:

[..]

Grappig, ik zou ook denken dat het positief is om je in te stellen op een paar weken. Weer wat geleerd

Ben je al bij de mondhygiëniste geweest en weet je al of je de Kerst met vrienden gaat doorbrengen?

Maar haar idee was dat het ook prima sneller kan zijn. En dat was ook een goed punt.

Mond hygienist was vorige week, dus is nu verplaatst naar de 23e. Maar behalve dat mijn kies heel af en toe nog wat gevoelig is, heeft dat virus ook al mijn rare mondklachten weggewerkt 😳🎉

Hopelijk 2e kerstdag met fam. Maar eerst maar even afwachten hoe mijn energie gaat.

Jij plannen?

Lollypopje schreef op 08-12-2021 om 22:05:

[..]

Maar haar idee was dat het ook prima sneller kan zijn. En dat was ook een goed punt.

Mond hygienist was vorige week, dus is nu verplaatst naar de 23e. Maar behalve dat mijn kies heel af en toe nog wat gevoelig is, heeft dat virus ook al mijn rare mondklachten weggewerkt 😳🎉

Hopelijk 2e kerstdag met fam. Maar eerst maar even afwachten hoe mijn energie gaat.

Jij plannen?

Is dat virus toch nog ergens goed voor geweest... jammer dat je kies nog gevoelig is, maar misschien heeft de mondhygiëniste daar nog een verklaring voor.

Ik ga 'n dag naar mijn dochter en haar man, en de andere dag ben ik alleen thuis. Geen probleem om alleen te zijn tijdens de feestdagen, toen ik nog werkte was de maand december overvol met verplichtingen dus ik vind het wel best zo 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.