Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Langdurige klachten na Covid, wie ook? (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Juffertje, ook ik heb het gevoel dat ik door corona stress gevoelig ben geworden. Door mijn longziekte ben ik terechtgekomen bij een longarts voor long covid patiënten, moet volgende maand weer terug zal eens vragen of ze een verband zien.

Lollypopje dat verdienen we zeker, ik hoop dat we allemaal een zorgeloze tijd tegemoet gaan.

Fijne dag allemaal 

Wat vervelend om te lezen wat jullie allemaal hebben meegemaakt, maar ook zo pijnlijk herkenbaar. De gedachte ‘als dit het niveau is voor de rest van mijn leven, dan hoeft het niet meer’ kan ik me goed in inleven. 

Mijn verkoudheid is zo goed als over gelukkig. Ik heb het idee dat sommige long covid klachten hierdoor weer zijn opgelaaid, wat Juffertje volgens mij zei. Het ene moment heel warm hebben, dan weer koud, wat druk op de borst soms. 

Verder ben ik de afgelopen paar weken snel verveeld. Ben het gehang en rusten beu. Al 5 legpuzzels gemaakt in 2 maanden, gelezen, mijn kleurboek voor volwassen is aardig vol. Volgens mijn psych is die verveling ook een goed teken, dat mijn systeem er meer klaar voor is meer te ondernemen. Al zegt mijn fysieke gesteldheid wat anders. Trouwens ook besloten om niet dat weekendje weg te doen. Vind het nog teveel voor nu. 

Pheebs ik heb het ook. En met name dat mijn lichaam weer in een alerte stand staat en ik me moeilijk kan ontspannen.
Merk dat ik het weer spannend vind, nu ik me minder goed voel.
Weet zo dat de een terugslag erbij hoort, maar kan dan toch wel in negatieve gedachten terecht komen ( dit gaat weer weken duren, straks stort ik weer helemaal in etc etc). Ik probeer me dan echt toe te spreken, maar blijft lastig. Hoe doen jullie dit?

Snap het vervelen ook hoor Pheebs. Op een gegeven moment ben je wel klaar met al dat gepuzzel en gekleur!

Tja en dat weekendje weg is misschien wel verstandig. Leverde misschien ook wel teveel stress op of het wel zou lukken...

Ik zou deze week 2x gaan dansen, maar dit al afgezegd. En 8 november is de sterfdag van mijn vader en ga ik eigenlijk altijd een dag in mijn eentje naar de sauna. Had nu ook gereserveerd, maar heb het geannuleerd. Denk dat ik daar echt met mijn ziel onder mijn arm zou lopen en voelt niet goed.
Als het lukt wil ik een paar dagen naar mijn moeder gaan. Ga ik vrijdag met het ov en brengt ze me maandag terug. Maar eerst even kijken hoe het de komende dagen gaat! 
Vind dat slecht slapen altijd wel erg vervelend 

Lollypopje schreef op 31-10-2021 om 09:11:

Heftig om te lezen wat voor zware jaren anderen hier ook hebben gehad

Als dit achter de rug is verdienen we allemaal een flinke portie geluk.

Helemaal eens. Bijna eng hoeveel ik herken. Net of covid dan toch het laatste zetje heeft gegeven als er al zoveel heftige dingen zijn gebeurd en je lijf het gewoon echt niet aankan en helemaal ontregeld raakt. 

wat erg ook de verbroken relaties en sterfgevallen   Heb zelf ook mijn portie wel gehad en vast nog te krijgen, die gedachte van o jee als dit het is dan weet ik niet of ik er wel zoveel zin in heb om oud te worden komt bij mij ooo weleens op, maar ik geef die geen ruimte want ik wil er alles aan doen om wel gezond(er) oud te worden om mijn meisje te zien opgroeien tot een volwassen vrouw met evt kinderen ook. Dus daarom gezond eten en sporten. Mijn overgewicht kwijtraken. Maar het is een meerjarenplan.  

Ik breng dit weekend redelijk rustig door. Momenteel een slapend klein meisje naast me op de bank, met de regen tikkend tegen het raam. Dan voel ik me echt  Klinkt ook heerlijk knus bij jou Juffertje! 

dikke knuffel voor jullie allemaal en veel succes deze komende week weer! 

@Juffertje Mij heeft Gupta wel geholpen met het hertrainen van dat soort gedachten. Het vookomt dat ik er te veel in blijf hangen. Want ik heb nog steeds die momenten. Denk dat dat ook wel normaal is.

Nou gelukkig beter geslapen. Wel vannacht besloten om al mijn afspraken af te zeggen voor deze week. Voelt echt alsof mijn lichaam veel behoefte heeft aan extra rust.
Wil ook een afspraak bij de huisarts maken om deze terugslag te bespreken en wil een x bloed laten prikken om alles te checken. Zal wel niets uitkomen, maar je weet het nooit.
Ik baal ervan, maar besef ook als ik nu weer dingen op wilskracht ga doen, ik later wrs de deksel weer harder op mijn neus krijg!

Fijn dat we elkaar hebben, ook tijdens momenten dat het minder gaat, voel ik me iets minder alleen! 

verstandig besluit Juffertje. Al blijft het altijd weer stom dat soort keuzes te moeten maken.

Huisarts had om half 10 nog een plekje vrij, fijn!!! 

Hier een slechte nacht met opnieuw wat verhoging en keelpijn. Ik heb ook wat witte plekjes op mijn amandelen die maar niet weg gaan? Twijfel om ook een afspraak te maken bij de huisarts. Fysio staat nu al 2 weken stil, maar ik heb echt de energie niet om te trainen. Hoopte vandaag weer een nieuwe afspraak in te kunnen plannen, maar hoe ik wakker werd is dat nog niet verstandig. 

@Juffertje hoe lang zit jij nu in je terugval? En succes bij de huisarts!

Hi Pheebs, nou volgens mij voelen wij ons op dit moment hetzelfde.
Ik leek opgeknapt van mijn verkoudheid, best weer snel dingen gaan doen (achteraf gezien...) en kreeg vorige week last van zweetaanvallen overdag, maar ook weer in de nacht. Besef me nu dat dit dus een signaal is.
Dus heb vorige week nogal mijn dingen gedaan, maar voel me nu wel meer belabberd. En wil voorkomen dat ik in het niet zo goed kunnen ontspannen op dit moment weer teveel op adrenaline ga doen!

Net bij de huisarts geweest, keel zag wat rood maar niet verontrustend. Hij gaf aan dat een gezond lichaam er al 4-6 weken over doet om het weg te werken, laat staan als je Long Covid hebt.
Was ook wel weer een eye opener voor mij.
Hij snapte dat het angst en onzekerheid triggert. Verstandig dat ik deze week mijn afspraken heb afgezegd.
Zou bij de fysio een plan gaan maken om weer toe te werken naar mijn vaste rondje wat ik normaal altijd liep, is 5.5 km, dus nog even niet.

Dacht misschien moet ik het ook geen terugslag noemen, maar een dipje, die als het te lang duurt wel een terugslag is   

Ik zou als ik jou was een afspraak maken en je keel ook even laten checken. Weet niet of je een fijne huisarts hebt, ik namelijk wel en voel me altijd erg gesteund, dus dat is fijn!

Lees weer allerlei dingen die ik herken en ook al gaat het er niet door over, het stelt me wel gerust. 
Na mijn verkoudheid is de vermoeidheid en het slechte slapen weer erger geworden. Ook al 3 weken niet bij de fysio geweest, maar ik heb toch een afspraak gemaakt voor morgen want alles zit vast. Het weekend voelde ik me niet lekker, koud/warm, spierpijn en te moe voor wat dan ook. Maar ik denk te weten waardoor het komt, de griepprik. Heb hem dit jaar genomen omdat ik dacht dat kan ik er nu niet bij hebben

Ik hoop dat het tij gaat keren, want het heeft voor ons allemaal lang genoeg geduurd!

Vind ik ook, maar vrees dat we nog een lange adem moeten hebben pffffff
Zat laatst ook te twijfelen over de griepprik, mijn huisarts klonk echt zorgelijk, ze zijn echt bang voor een enorme golf! 
Zat als enige met een mondkapje in een volle wachtkamer, waar mensen ook aan het hoesten waren, best onbegrijpelijk toch wel.

Nou zie best wat op tegen de week zonder afspraken weer door te komen, maar het is niet anders...
Heb jij eigenlijk een partner Yumi?

Wat vervelend dat het bij jullie ook zo schommelt! Ik heb vooral vanaf de vroege avond en nacht last van warm/koud, vage misselijkheid en pijnlijke keel. Slaap de laatste weken ook slechter en de vermoeidheid is weer een stuk heftiger. Kan geen thee met honing meer zien en zit al 2 weken aan de powershots van gember/kurkuma/bieten. 

Keek net in de spiegel en 1 kant van mijn amandelen is een stuk dikker dan de ander dus denk ontstoken. Tijdens mijn laatste afspraak bij de fysio zei ik nog dat ik eindelijk kleine stappen verbetering merkte, alsof ik het voor mezelf gejinxt hebt. 

Gelukkig kon je nog bij de huisarts terecht vanmorgen, Juffertje, klinkt idd als een fijne arts. Dat het 4-6 weken duurt als je gezond bent, het is wel even een wake up call ook voor mij. Ergens wist ik dat wel al maar het besef is er niet altijd zo. Slim om je afspraken af te zeggen, dat zal iig mentaal ook voor enige rust kunnen zorgen. En wie weet wat afleiding in de vorm van wat handwerken, kerstversiering alvast tevoorschijn halen, puzzel maken, etc.
Ik hoop dat het je op die manier lukt om toch vrijdag naar je moeder te gaan zodat je het weekend bij haar kunt zijn. voor het gemis van je vader. Heel moeilijk lijkt me dat.

Pheebs, snap dat je voelt alsof je het hebt gejinxt, ik geloof dat niet in maar het is wel knap irritant ja. Net dat je wat vooruit gaat, word je weer teruggegooid zo van he nou niet te blij worden he! 

Yumi, helemaal eens dat het lang genoeg heeft geduurd voor ons allemaal! Heb je de griepprik op uitnodiging genomen? Ik heb die niet gehad.. nog nooit eigenlijk. Wel gek dat ik voor het corona vaccin wel een eerdere uitnodiging kreeg via de huisarts, waar het verschil hem dan in zit, geen idee? Kun je het ook vrijwillig krijgen? Ik weet niet of het nodig is hoor. Maar mijn kind zit natuurlijk veel op de opvang en neemt dan ook geregeld het één of ander mee naar huis (waaronder corona....) ik zit ook niet te wachten op weer een terugval eerlijk gezegd.

@Lollypopje fijn dat Gupta je zo helpt ook om uit de negatieve gedachtenspiraal te komen. Het is zo fijn als je dat leert en dat het dan ook nog lukt. Je hebt er heel veel aan voor de rest van je leven

Pheebs31 schreef op 01-11-2021 om 11:41:

Wat vervelend dat het bij jullie ook zo schommelt! Ik heb vooral vanaf de vroege avond en nacht last van warm/koud, vage misselijkheid en pijnlijke keel. Slaap de laatste weken ook slechter en de vermoeidheid is weer een stuk heftiger. Kan geen thee met honing meer zien en zit al 2 weken aan de powershots van gember/kurkuma/bieten.

Keek net in de spiegel en 1 kant van mijn amandelen is een stuk dikker dan de ander dus denk ontstoken. Tijdens mijn laatste afspraak bij de fysio zei ik nog dat ik eindelijk kleine stappen verbetering merkte, alsof ik het voor mezelf gejinxt hebt.

Zit er ook zwarte peper bij? Dan wordt de kurkuma beter opgenomen.

Nu op dit moment zelf aan de thee met o.a. kurkuma.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.