Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Langdurige klachten na Covid, wie ook? (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet alles gelezen, maar hoop dat iedereen een fijn weekend heeft gehad en van het mooie weer heeft genoten. 
@Hobbelster ja een vriendin had zelf een afspraak afgezegd omdat ze niet fit was (wat mij goed uitkwam want ik voelde me ook niet goed en nu kwam het eens niet van mijn kant), waardoor mijn andere plannen gewoon door konden gaan.
Inmiddels ook m’n date gehad en voelde me tijdens de date niet slecht. Dus gezellig kunnen kletsen. En vandaag met fysio/ergo nog overlegd over m’n vakantie en ze zeggen dat ik gewoon moet gaan. Dus deze week even extra rust pakken voor de reis en hopen dat die goed gaat verlopen.

Fijn dat je date leuk was. Komt er een vervolg?

En fijn vooruitzicht die vakantie

@lolly mogelijk na mijn vakantie vervolgdate, even kijken hoe het loopt met mijn gezondheid. Hij heeft er gelukkig begrip voor. 
Merk dat ik de vakantie ook wel heel spannend vind. Hoop dat ik er een beetje van kan genieten en me niet al te slecht voel. Warm weer heeft meestal wel positieve invloed op mijn fibro. 

Vanochtend gewoon door mijn wekker heen geslapen en werd om 11.30 pas wakker 😱 Dat gebeurd me normaal nooit.

Ik hoop dat de zonnestralen iedereen goed doet!! 

Gisteren fijn gesprek met de fysio, die heel enthousiast werd van Gupta. Ze ging zich er in verdiepen, omdat het misschien ook iets is voor haar pijnpatienten.

Op dat gebied gaan de meditaties goed, alleen de nlp oefeningen, zijn lastiger. Dan voel ik me toch een beetje ongemakkelijk als ik zo hardop tegen mijzelf praat

Vandaag naar de ostheopaat. Eerst uitgebreid gesprek toen liggen. Alleen licht drukken en toch voelde ik me helemaal groggy en wat misselijk toen ik overeind kwam Conclusie, vooral rechts zit vast en opgezette buik. Dat laatste heb ik inderdaad meer. Moet aan speciale probiotica voor 2 maanden, dat zou moeten helpen. Daarnaast mijn voedingssupplementen besproken. Ik slik de juiste, maar waarschijnlijk van sommige de verkeerde types/merken. Die waarschijnlijk zo zijn samengesteld dat ze niet goed worden opgenomen. Dus daar ging hij ook naar kijken.

Over 3 weken weer.

Sun.lover

Sun.lover

08-09-2021 om 20:52 Topicstarter

Met mij gaat het best aardig. Ik heb voor het eerst een halve dag gewerkt. Daarna heb ik wel een aantal uren moeten slapen, maar het ging goed.
Ik ben deze week ook jarig geweest en kreeg ‘s ochtends visite. En die ochtend heb ik me echt gehaast met douchen, opruimen, taart halen, en toen de visite. Ik had in de middag fysio en merkte dat ik toen de plank missloeg met de oefeningen, door reeksen niet af te maken, gewichten verkeerd in te stellen, enz. De ochtend was dus echt te druk.
Maar goed, al met al zit er bij mij nog steeds een stijgende lijn in. Hoewel het wel slikken is dat het nu wel duidelijk wordt dat ik nog niet binnen een jaar na besmetting weer mijn normale uren zal werken en dus 30% in inkomsten zal verliezen.
Maar ik ga tegen die tijd dan wel arbeidsjuristen van C support raadplegen omdat ik bewezen op mijn werk ben besmet. 

Gefeliciterd met je verjaardag Sun
En ik hoop dat c support je kan helpen.

Nog gefeliciteerd met je verjaardag, Sunlover!

🎂

Vind je het niet vervelend om een paar uur te moeten liggen na een halve dag werken? Ik zou dan zeggen; dan kun je dus nog niet werken. Maar ik snap dat dat voor iedereen anders is. En elke baan is ook weer anders. Mij kunnen ze niet gebruiken voor een paar uurtjes; als ik er ben, moet ik er ook echt zijn. Dat houdt dus in dat ik nog een hele tijd afwezig blijf. Wel heel erg balen van die inkomstendaling, ik houd er ook rekening mee dat dat kan gebeuren maar vind het echt niet tof. Ik ga tzt wel uitzoeken of ik daar niet op 1 of andere manier compensatie voor kan krijgen, bijvoorbeeld via het personeelsfonds ofzo. Daar betaal ik netjes maandelijks een bijdrage voor en is voor uitzonderlijke gevallen maar geen idee of dit eronder valt.

Lollypopje, wat fijn dat je al baat hebt bij het gupta programma. Dat van die supplementen ben ik weleens benieuwd welke merken hij dan aanbeveelt, ik slik er zelf ook, ik slik nu vit. B, C en D en dan nog een multi pil. Vind het een dure hobby dus ik sla altijd groot in als 'mijn' merken bij Kruidvat voor 1+1 te koop zijn.

Sun.lover

Sun.lover

09-09-2021 om 12:32 Topicstarter

Hobbelster schreef op 09-09-2021 om 09:51:

Nog gefeliciteerd met je verjaardag, Sunlover!

🎂

Vind je het niet vervelend om een paar uur te moeten liggen na een halve dag werken? Ik zou dan zeggen; dan kun je dus nog niet werken. Maar ik snap dat dat voor iedereen anders is. En elke baan is ook weer anders. Mij kunnen ze niet gebruiken voor een paar uurtjes; als ik er ben, moet ik er ook echt zijn. Dat houdt dus in dat ik nog een hele tijd afwezig blijf. Wel heel erg balen van die inkomstendaling, ik houd er ook rekening mee dat dat kan gebeuren maar vind het echt niet tof. Ik ga tzt wel uitzoeken of ik daar niet op 1 of andere manier compensatie voor kan krijgen, bijvoorbeeld via het personeelsfonds ofzo. Daar betaal ik netjes maandelijks een bijdrage voor en is voor uitzonderlijke gevallen maar geen idee of dit eronder valt.

Lollypopje, wat fijn dat je al baat hebt bij het gupta programma. Dat van die supplementen ben ik weleens benieuwd welke merken hij dan aanbeveelt, ik slik er zelf ook, ik slik nu vit. B, C en D en dan nog een multi pil. Vind het een dure hobby dus ik sla altijd groot in als 'mijn' merken bij Kruidvat voor 1+1 te koop zijn.

Het was een drukke dienst. We draaien continu overbedden. Dus ik werk best hard die uren. Gelukkig lukt het me ook met focussen. Ik vind het in de middag slapen niet erg omdat ik daarmee de ochtend en de avond goed doorkom.
De ergo vond dit ook prima voor mij. En ik bouw per 4 weken op, dus als het goed is slaap ik gedurende die weken steeds korter. 
En van die inkomsten. Ik vind het jammer dat er nog zoveel in het Corona-fonds zit voor zorgmedewerkers, maar dat je er alleen recht op hebt als je in het ziekenhuis of op de IC hebt gelegen. Voor dit soort gevallen zou het fonds ook een uitkomst zijn. 

@Sun wat stom inderdaad.

@Hobbel Als je extra b12 slikt, je moet zuigtabletten hebben. Pillen zijn slecht opneembaar en dan slik je ze voor de kat zijn k***

Deze zijn in elk geval gped
https://www.bol.com/nl/p/now-foods-vitamine-b12-actief-1000-mcg-100-zuigtabletten/9200000005225969?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Ik slik Becoforte van Dagravit,de vit. C zijn kauwtabletten van Roter, ik vind dat echt heel smerig spul en ik bijt het dus kapot en na wat malen giet ik het snel achterover met een glas water.

Fijn weekend iedereen!!! 

Goedemorgen allemaal, ik ben weer terug en zoals meestal blij dat ik thuis ben   
Paar dagen rust heeft mijn rug goed gedaan en het lijkt erop dat ik mijn hoofdpijn achter heb gelaten.

Niet teruggelezen, maar vanaf nu probeer ik het bij te houden 

Van mij ook een fijn weekend iedereen! Ben nu bij mijn moeder, mijn nichtje is jarig vandaag. Ik schrijf komende week ook even wat uitgebreider!

Gisteren een (te) drukke dag qua sociale dingen, erg leuk maar de hele avond uitgeteld en ook vandaag gaat er niet heel veel actie in komen vermoed ik. Gelukkig is kind uit logeren en man is sporten de rest vd middag. Dus heerlijk rustig zo in huis. Straks een vriendin op de koffie. Komende week ook weer een boel afspraken zowel qua revalidatie / herstel als ook sociaal en ook wat oderhouds dingetjes aan het huis waar mensen voor moeten komen. Als ik af en toe zie hoe 'veel' ik nu al in de agenda heb staan kan ik me amper meer voorstellen hoe ik dat eerst allemaal deed naast een fulltime werkweek, maargoed ik moet maar stoppen met vergelijken 'hoe het was' want dat is niet meer en komt misschien ook wel niet meer...

Hoe is jullie weekend tot nu toe? 

Hier iets duffer, maar ook wat onrustigere nachten gehad. Dat zal wel door het benauwde weer zijn gekomen. Verder wel okee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.