Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Langdurige klachten na Covid - deel 2

In dit topic delen we het lief en leed van ons herstel proces. De moeilijke dingen, maar ook onze overwinningen hoe groot of klein die ook zijn. Want elk stapje vooruit is er één dat gevierd mag worden. 

Iedereen met langdurige klachten, en of vragen, is welkom.

Lollypopje

Lollypopje

13-08-2022 om 18:37 Topicstarter

Stokstaart hopelijk helpt dat

Houden jullie het allemaal een beetje vol met de hitte? 
Ik bivakeer al drie dagen in de slaapkamer en dan is het wel te doen

's ochtends nog steeds erg slap, vanochtend al voor ik opstond 😒 maar begon nu wel al begin van de middag wat beter te worden. Maar dat had ik steeds dat het in de middag wegtrok. Zeg maar tegen de tijd dat het te warm is er nog iets mee te doen

hoi, hier best okee zo in de vakantie, het is snoeiheet hier in Frankrijk (5 dagen op rij 35 graden, morgen koelt het af zeggen ze) maar er is een zwembad en airco en behalve af en toe wat eten maken, een beetje plonzen, een beetje luisterboek of een puzzelboekje en wat kleuren met m’n dochter, doe ik niet zoveel en dat is best heel fijn. Heb al sinds zondag geen migraine medicatie hoeven nemen en ik merk aan mijn bb dat die beter oplaadt in de nachten. Doe regelmatig een dutje en korte rustmomenten (liggend) verdeeld over de dag. 
Als ik dit ritme en deze bezigheden toch eens thuis ook had hè 😂

Lollypopje

Lollypopje

14-08-2022 om 09:14 Topicstarter

Maar het klinkt wel echt heerlijk Hobbel. Hoe lang blijf je daar nog?

nog een week  
Vannacht eindelijk regen gehad en nu een heerlijke 21 graden. 
Mijn darmen zijn overigens wel ook wat van slag maar dat heb ik altijd wel op vakantie omdat het op de reisdagen altijd zo lastig ontlast dat ik daarna verstopt raak, dan diarree en uiteindelijk is het weer normaal (nu zo ongeveer) 

ik heb trouwens afgelopen week een voetreflex massage gehad dat was echt hemels. Maar mijn darmen waren daarna ook flink geactiveerd, had ze me ook voor gewaarschuwd en klopte dus ook. 
jullie weleens zo iets laten doen? 

Lollypopje

Lollypopje

14-08-2022 om 12:25 Topicstarter

ooit heel lang geleden op de huishousbeurs 🤦
Maar dat lijkt me ook wel eens wat op een minder helse plek

Wel fijn nog een weekje. Geniet er van

Veel plezier nog!!!

Lollypopje

Lollypopje

15-08-2022 om 09:37 Topicstarter

mijn vaste arbo is met vakantie en ik wil die vervangster heel graag slaan. 
Bleef maar zeiken over dat je moet opbouwen met een vast schema en dat klachten zoals hartkloppingen daarbij horen.

Ik legde uit wat ik deed, dat ik naar mijn lichaam luister en dat ik weet dat bepaalde klachten daar bijhoren, maar ze leek me niet te horen of willen begrijpen. Want in haar ervaring als long arts heeft ze gezien dat je een vast opbouwschema moet hebben. En toen ik de ergo adviezen vertelde, kreeg ik commentaar dat er veel adviezen zijn maar dat die niet altijd koppen.

NEE PRECIES DOOS EN DE JOUWE WERKEN NIET VOOR MIJ.

En nu ben ik keihard aan het janken, omdat ze me zo ontzettend het gevoel gaf dat ik alles fout doe in hoe ik mijn herstel aanpak en daardoor niet herstel. En ik ook nogeens volledig uitgeput ben doordat ik zwaar kut heb geslapen en ik net mijzelf dus een half uur lang heb lopen verdedigen voor mijn gevoel.

En nu ben ik echt helemaal uitgeput

Ze zal mij vast ook niet lief hebben gevonden, want ik bleef beleefd maar werd er niet vriendelijker op om steeds mijzelf weer te moeten uitleggen en moeten verdedigen en te horen krijgen dat wat ik doe niet goed is. Ik zal wel behoorlijk kortaf en zwaar geïrriteerd hebben geklonken, maar ik was ook te moe om dat in te houden.

Oh wat irritant zeg! Die artsen zou je soms aan hun nekvel het raam uit willen sleuren… 
Nieuwe bandje gaat goed! 🥳

Gisteren iets teveel van mijzelf gevraagd… Mijn fietstocht liep wat uit de klauwen 😥. Maar mijn kids zijn nu twee weken met vader op vakantie dus niet zo’n ramp. Wel moet ik nog eea regelen. 

Van de week had mijn horloge een software-update. Sindsdien slaat ie gegevens niet meer goed op. Twee fietstochten niet en ook al een paar dagen mijn hartslag niet. Meer last van?

Lollypopje

Lollypopje

15-08-2022 om 10:04 Topicstarter

@Suzy nou echt he Ze praat vanuit haar ervaring als long arts, maar dan krijg je volgens mij ook vooral patiënten waarbij het probleem grootdeels fysiek is. Terwijl fysiek bij mij niet zozeer het probleem is, hooguit de gevolgen van mijn andere klachten. Dus heel leuk een vast schema, maar als mijn energie per dag of week kan wisselen. Ik luister liever gewoon naar mijn lichaam, dat kan ik inmiddels behoorlijk goed.

Besef nu wel weer hoe erg ik bof met mijn vaste arbo die het wel begrijpt.

Sowieso zijn inval arbo's irritant, want die lijken altijd zelf vanaf het begin te willen beginnen met je en je dus ook te vertellen wat je moet doen en dingen volledig anders moet aanpakken. Terwijl je al een hele tijd prima advies krijgt van je vaste arts. Waarom willen ze toch allemaal het wiel opnieuw uitvinden, alsof hun collega het tot dan toe niet goed deed?

Fijn dat je nieuwe bandje wel goed werkt
Hopelijk vallen de naweeen van de fietstocht mee.

Lollypopje

Lollypopje

15-08-2022 om 10:05 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 15-08-2022 om 10:01:

Van de week had mijn horloge een software-update. Sindsdien slaat ie gegevens niet meer goed op. Twee fietstochten niet en ook al een paar dagen mijn hartslag niet. Meer last van?

Heb ik ook gehad. Ging over toen ik mijn horloge uitzette en daarna weer aan.

Ach Lollypopje, wat naar. Ook bizar dat ze niet gewoon de lijn volgt die je vaste arbo ingezet heeft samen met jou en dan ook daarbij echt niet naar je luistert. Bah!! Hopelijk heeft je vaste arbo niet te lang vakantie. Kun je vanmiddag wat bijkomen?

Lollypopje

Lollypopje

15-08-2022 om 14:21 Topicstarter

@Stokstaart alsof ze compleet het wiel opnieuw wilde uitvinden, omdat het zo lang duurt. 

Over 6 weken weer een afspraak en dan gewoon mijn vaste begripvolle Arbo weer gelukkig.

Ik ben moe, maar goed dat was ik al toen ik wakker werd na een rot nacht. Dus moe of nog meer moe maakt het verschil niet

Ach ja, ik snap dat nooit. Dat is helaas niet alleen bij jouw invalarts zo, ik zie het heel veel in het ziekenhuis. Dokter A beleid A. Dokter B beleid B en zo verder. Waarom zou je kijken wat een ander doet of wat goed gaat.

Lollypopje

Lollypopje

15-08-2022 om 14:26 Topicstarter

stokstaart schreef op 15-08-2022 om 14:24:

Ach ja, ik snap dat nooit. Dat is helaas niet alleen bij jouw invalarts zo, ik zie het heel veel in het ziekenhuis. Dokter A beleid A. Dokter B beleid B en zo verder. Waarom zou je kijken wat een ander doet of wat goed gaat.

Zeker als je iemand maar één keer spreekt, zo raar. Heb gewoon een beetje vertrouwen in je collega, tenzij de patiënt zelf anders aangeeft.

Maargoed zal bij haar ook wel komen omdat ze nieuw is als arbo arts na jaren als longarts, waarbij de klachten bij de arbo gewoon diverser zijn en niet elke post covid patient dezelfde problematiek heeft. Maarja in haar eigen vakgebied wist ze vast alles, dus san heeft ze nu ook gelijk natuurlijk.

Ik voel me vandaag wel minder slap trouwens, maar misschien ben ik daar gewoon te moe voor 😂

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.