Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Langdurige klachten na Covid - deel 2

In dit topic delen we het lief en leed van ons herstel proces. De moeilijke dingen, maar ook onze overwinningen hoe groot of klein die ook zijn. Want elk stapje vooruit is er één dat gevierd mag worden. 

Iedereen met langdurige klachten, en of vragen, is welkom.

Lollypopje

Lollypopje

08-08-2022 om 16:25 Topicstarter

bluhhh, ik sta elke ochtend fit op, maar steeds na een paar uur begint mijn lichaam slap en futloos te voelen. Alsof er geen energie meer in zit. Fijn gecombineerd met weer die tintelende zenuwen.

Ik snap niet waar die slapheid opeens vandaan komt, zelfs afwassen is opeens weer vermoeiend. Is dit herkenbaat voor iemand?

Lollypopje

Lollypopje

08-08-2022 om 17:12 Topicstarter

Ik ben maar eens gaan googlen en vond dat bij langdurig veel te veek magnesium je een lage bloeddruk kunt krijgen. Nu slik ik wel meer magnesium sinds een week (maar geen 2500, zoals ik vind op internet) en is dat zeker niet langdurig, maar dat is naast de resveratrol het enige dat ik heb veranderd. 
Dus ik ga daar even mee stoppen en kijken of dat het is. Heb geen bloeddruk meter, maar dir uitproberen kan sowieso geen kwaad natuurlijk

Of ik heb weer iets onder de leden, maar dat hoop ik toch niet.

Lollypopje

Lollypopje

10-08-2022 om 09:09 Topicstarter

Voor je cortisol levels schijnt 's ochtends caffeine niet goed te zijn. Mede daarom er mee gestopt, vanochtend wel cafeine en wat zijn mijn darmen daar blij mee 😂
Dan maar 's ochtends hogere stresslevels 😜

Lollypopje schreef op 10-08-2022 om 09:09:

Voor je cortisol levels schijnt 's ochtends caffeine niet goed te zijn. Mede daarom er mee gestopt, vanochtend wel cafeine en wat zijn mijn darmen daar blij mee 😂
Dan maar 's ochtends hogere stresslevels 😜

Ow? Ik heb daar geen last van eigenlijk. Ik lig snachts in de stress, kom tot rust ongeveer na 4u, maar in de ochtend als ik wakker ben en rustig zit met koffie ben ik wel in de rust.
misschien eens koffie helemaal van het menu schrappen?
eerst maar eens naar de acupunctuur vanmiddag.

Lollypopje schreef op 08-08-2022 om 17:12:

Ik ben maar eens gaan googlen en vond dat bij langdurig veel te veek magnesium je een lage bloeddruk kunt krijgen. Nu slik ik wel meer magnesium sinds een week (maar geen 2500, zoals ik vind op internet) en is dat zeker niet langdurig, maar dat is naast de resveratrol het enige dat ik heb veranderd.
Dus ik ga daar even mee stoppen en kijken of dat het is. Heb geen bloeddruk meter, maar dir uitproberen kan sowieso geen kwaad natuurlijk

Of ik heb weer iets onder de leden, maar dat hoop ik toch niet.

Helpt het stoppen? Of is dat nog te vroeg?

Lollypopje

Lollypopje

10-08-2022 om 09:25 Topicstarter

stokstaart schreef op 10-08-2022 om 09:19:

[..]

Ow? Ik heb daar geen last van eigenlijk. Ik lig snachts in de stress, kom tot rust ongeveer na 4u, maar in de ochtend als ik wakker ben en rustig zit met koffie ben ik wel in de rust.
misschien eens koffie helemaal van het menu schrappen?
eerst maar eens naar de acupunctuur vanmiddag.

Sinds ik 's avonds de magnesium tauraat slik kom ik eeer volledig tot rust 's nachts echt heel bizar. Wel heel fijn.

Ik was over gestapt op decaf omdat het beter schijnt te zijn bij long covid, maar ik kan ook niet zeggen dat ik veel verschil merkte. Behalve dus blijkbaat mijn stoelgang 😂 Al is mijn stresslevel nu nog wel hoog, maar dat kan ook komen omdat ik zo vast zat en de opluchting die ik voelde toen het na een paar slokken met cafeïne meteen op gang kwam 😂

stokstaart schreef op 10-08-2022 om 09:20:

[..]

Helpt het stoppen? Of is dat nog te vroeg?

Ik voelde me gisteren wel beter, dus dat is fijn. Geen idee of het daar door komt. Sowieso mentaal momenteel up en down en bezig en worstelen met het vinden van mijn balans, dus dat kan ook meespelen.

Lollypopje

Lollypopje

10-08-2022 om 09:28 Topicstarter

ik had trouwens laatst mijn horloge omgelaten bij mijn massage. Ik was erg nieuwsgierig wat het zou doen, omdat ik dan toch ook regelmatig mijn adem inhoud en pijn verbijt, maar laadde toch mooi twee punten op 😁

En vandaag mag ik weer 🎉💗

Lollypopje schreef op 10-08-2022 om 09:28:

ik had trouwens laatst mijn horloge omgelaten bij mijn massage. Ik was erg nieuwsgierig wat het zou doen, omdat ik dan toch ook regelmatig mijn adem inhoud en pijn verbijt, maar laadde toch mooi twee punten op 😁

En vandaag mag ik weer 🎉💗

Wat fijn dat je een beetje oplaadde en je weer mag vandaag!
Naar dat het mentaal op en neer gaat... Ik hoop dat ook dat wat bij trekt.

Ik heb een badje besteld. Ik ben niet zo'n bad persoon maar 60€ voor een badje die ik vul met koud water of 600€ voor een mobiele airco...
Ik ga mwt oververhitting wel in een koud badje zitten. 😂 Gister was ik niet thuis toen de Postnl man voor de deur stond, net heb ik m onderschept bij het postnl punt. Ze nemen daar zo'n groot pakket niet aan, die man had m in zijn bus zitten en is over 5 min bij mij thuis. Dus zit ik in de schaduw te wachten op mijn oramje gekleurde held!

Lollypopje

Lollypopje

10-08-2022 om 11:01 Topicstarter

ooeehhh lekker een badje.
Het is dat ik echt geen plek heb om zoiets te bewaren.

Normaal ga ik in het weekend naar de masseuse, maar ik zie het echt niet zitten om met 33 graden het huis te verlaten. Vanmiddag 28, is iets minder erg Loop ik daarna wel even het station er naast binnen voor een ijskoffie
Gelukkig hadden ze vandaag nog een plekje, meestal is doordeweeks wel vol als ik het last minute probeer, maar zal wel door de vakantieperiode komen.

Ooh lekker! Een ijskoffie! Ik vind die van de bagels en beans altijd het lekkerst

Lollypopje

Lollypopje

10-08-2022 om 11:41 Topicstarter

stokstaart schreef op 10-08-2022 om 11:38:

Ooh lekker! Een ijskoffie! Ik vind die van de bagels en beans altijd het lekkerst

Die is lekker ja, gewoon een soort koffieslushpuppy 😁

Ik heb maar eens opgezocht of het dorp waar ik vanmiddag moet zijn voor de acupunctuur ook een B&B heeft. En dat is zo
Nu heb ik namelijk zin in hun ijskoffie.

Lollypopje

Lollypopje

10-08-2022 om 12:14 Topicstarter

veel plezier vast 😁

Lollypopje

Lollypopje

10-08-2022 om 14:35 Topicstarter

ik voelde me vanochtend ook behoorlijk slap, maar vermoed dat dat kwam door de heftige stresspiek door mijn darmen die opeens weer werkten en de cafeïne in de ochtend niet meer gewend zijn 😂
Bij de masseuse voelde mijn buik namelijk nog steeds gevoelig toen ik er op lag en ik liet ook meer scheetjes, dus ik had medelijden met mijn masseuse 😂 misschien gebruikte ze daarom mintolie om de geur te maskeren al vond ik het ook wel heel fijn, nu het warm is.

Ik had trouwens een nieuwe masseuse. Begin was wat rommelig, maar toen ze eenmaal de flow te pakken had echt heerlijk. Veel meer ellebogen werk, waarmee ze echt een paar knopen raakte 😳 zeker bij voorkant boven been had ik wat moeite te blijven liggen
En op het eind toen ik rechtop moest zitten, moest ik haar armen pakken en ging ze me rekken, door haar voeten tegen mijn rug te zetten... Heerlijk 😍

Maar het allerlekkerste, dat ik het na een massage kouder heb, waardoor het op de terugweg buiten opeens lekker was 😁

Blije Pop dus 😊

Wat fijn!! Klinkt goed. Hopelijk ben je de komende dagen ook afgekoeld door de lekkere massage!

De acupunctuur was oke. Intake gedaan, naalden gezet. Sommige venijnig. Ook nadien nog pijnlijk. Dat kon zei ze.
Ze voelde aan mijn pols en de krachtigheid daarvan dat ik doodop was. Dat klopte wel want in de wachtkamer viel ik bijna in slaap. Na de behandeling zei ze dat ik me vanavond nog veel vermoeider zou voelen, dat valt mee. Ik heb wat hoofdpijn maar ben ook bij de fysio geweest omdat ik vorige week zondag was aangereden, die heeft me recht gezet. Wat ik op mijn horloge zie is dat mijn stresslevels niet continu rond de 90 zitten vanavond. Dat was de vorige avonden wel anders. Nu dalen ze af en toe naar gemiddelde stress. En als ik dan even let op mijn ademhaling daalt de stress ook makkelijker.
Ik hoop dat het echt gaat helpen. Ze wil me de komende 4 weken elke week zien. Ik geloof dat ze wel onder de indruk was van mijn lage energie en was ook lichtelijk geschrokken toen ik haar mijn opbouwplan voor werk vertelde voor de komende weken. Over 2 weken heb ik een evaluatie met mijn TL. Die had er ook al twijfels bij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.