Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Langdurige klachten na Covid - deel 2

In dit topic delen we het lief en leed van ons herstel proces. De moeilijke dingen, maar ook onze overwinningen hoe groot of klein die ook zijn. Want elk stapje vooruit is er één dat gevierd mag worden. 

Iedereen met langdurige klachten, en of vragen, is welkom.

Lollypopje

Lollypopje

05-06-2022 om 11:41 Topicstarter

@Hobbel af en toe een mindere nacht, maar ik wordt nu nog maar zelden vaker dan 3x wakker. en slaap regelmatig zelfs tot 7 uur in plaats van 6 😳
Dus jep, slapen gaat prima momenteel. En daar geniet ik gewoon van 😊 en verder hang ik er niet te veel een waardeoordeel aan.

Lollypopje

Lollypopje

05-06-2022 om 11:43 Topicstarter

Hobbelster schreef op 05-06-2022 om 11:39:

[..]

Aaah irritant is dat Enig idee waardoor?

Ik heb vanochtend tot 10 uur geslapen. Enorm liggen dromen vanochtend en daardoor supermoe opgestaan. Nu dan maar rustig aan doen. Kind is toch ziek dus zal weer een dagje bankhangen worden. En misschien zo even mijn benen epileren, dan is dat ook maar weer gebeurd en er komt vandaag toch geen zon meer.

Nopez geen idee. Voelt een beetje alsof ik mijn zenuwen voel kriebelen en dan moet ik gewoon bewegen. Nouja beweging is goed voor je toch 😂

Wel vervelend dat jij zo mos wakker werd. Hopelijk trekt dat snel bij.

Hi allemaal.
Pheebs wat k#t van je vakantie. Snap dat je dacht lekker even weg te zijn, op een bekende fijne plek. Wat krijg je dan hard de deksel op je neus!
Vind hoe ze met je omgaan op je werk echt heftig. Zo kan je toch niet goed herstellen, rotzakken!
Vlieg je nu morgen terug?

Suzy laatst ook al een zeer verhitte buurman gesproken ook over het plaatsen van een horror  hordeur.
Wat een gedoe en kost zoveel energie!
Hoop dat de Pem zich koest houdt!
Tja en dat fietsen op een e bike, het blijft toch een stuk linker en extra opletten helemaal als ik in de binnenstad van Utrecht fiets.

Sterkte met je zieke dochtertje Hobbeltverder!
Ik vanochtend een tuinposter opgehangen voor meer privacy van mijn buren. Is gelukt, leve de tie wraps!
Ging daarna om 2 uur liggen, mat aan, meditatie op, om 3 uur even wakker en daarna pas om half zes 
Hoefde van mijzelf ook even verder niets vandaag en regen dus prima!

Verder een week gehad met veel rouw 
gevoelens wat betreft mijn zus. Speelt al jaren dus kan ook niet verwachten dat dit binnen een week weer voorbij is. Maar wel weer pittig en raakt weer oude pijn aan.
Woensdag online contact met 1 van de psychologen voor de 1ex, ben benieuwd!

Hoop dat iedereen een goede nacht heeft! Lollypop wanneer vertrek jij nu, fijn dat het oefenen goed ging!

Gistermiddag thuis gekomen, direct mijn bed ingedoken. Voel me nog steeds belabberd. Rare nachtmerrie gehad vannacht dat ik gevangen zit in mijn eigen lijf en deze situatie. Wil zo graag ontslag nemen van werk want ik ben er helemaal klaar mee, maar nog te ziek om ergens anders te beginnen. Dus heb het gevoel geen kant op te kunnen.

Ik reageer later even op jullie. 

Vanmorgen naar de CH (coronaherstelzorg 😝) geweest. De stagiair had het verkeerd in de computer gezet (voor morgen, maar hij wist ook zeker dat ie het op dinsdag gezet had 😅). 
Zodra ik met inspan moet ik steeds hoesten, heel irritant. Herkenbaar?

Pheebs wat vervelend joh, en die droom, heel akelig! Ik hoop echt dat er op je werk iets mag veranderen waarodor het minder negatieve energie oproept.

Suzy, oh jee daar sta je dan voor nop...! Balen! Hopelijk hoefde je niet ver te reizen ervoor.

Lollypopje, deze week weer wat meer werken ? Succes! 

Ben vanochtend ook voor werk aan de slag geweest, er moest eea opnieuw geïnstalleerd en geupdate worden op mijn devices, en ik heb even wat bijgelezen op intranet en dergelijken. Had ook een uitnodiging voor een teamuitje in het najaar in mijn mailbox, en ik hoop dat ik tegen die tijd in staat ben om mee te gaan! Echt wel behoefte aan.

Verder heb ik even wat dingen op een rijtje gezet voor mezelf de afgelopen dagen wat knopen doorgehakt. Ik heb mijn zwem abo opgezegd, en me opnieuw aangemeld bij de fysio om de hoek. Ik moest minimaal 6x per maand zwemmen om de kosten eruit te halen en ik heb dat maar een keer of 2 gehad. Andere maanden net aan 5 x. Ik ga dus gewoon weer losse entree betalen als ik ga. En verder ga ik weer starten met 1x per week fysio. Om toch een beetje meer 'op papier' bij te houden hoe mijn voortgang gaat, ook voor mijn verzuimdossier. En omdat het simpelweg op 1 minuut fietsen is, en daarmee is de drempel net wat lager dan om naar het zwembad te gaan, wat een stuk verder is. Vanochtend twijfelde ik al om te gaan, maar toen ik een dikke file zag die maakte dat ik er 3x zo lang over ging doen was het wel duidelijk. Ik heb dus rechtsomkeert gemaakt.

Door een goed gesprek met een vriendin kwam ik gisteren erachter waar mijn energie naartoe lekte de afgelopen week. Het is gek, maar simpelweg door dat inzicht en dat gesprek, lijk ik weer een beetje meer energie te hebben gekregen. Nodig ook, want ik heb zo'n beetje het hele weekend in bed doorgebracht. Pure vermoeidheid. Vandaag is de bedoeling om iig niet te slapen overdag (liggend rusten wel) en dan hopelijk vanaf vannacht weer in een beter slaapritme komen. Door het vele overdag slapen en uitslapen sliep ik de afgelopen nachten pas rond 1u in.

Ik kon wel blijven hoor! Gelukkig maar 😬

Lollypopje

Lollypopje

07-06-2022 om 17:27 Topicstarter

Hier weer onrustige nachten. Mijn energie bleef maar leeg lopen. Op mijn BB al voor half2 al 40 punten kwijt van de 100. Dat zegt wat.

Ochtend was ook onrustig met boodschappen waarvan ern uur lang er stond dat ze over 10 minuten zouden komen 😒
Maar ook positief en blij onrustig, want ik ben weer tante geworden. Hoop snel er heen te kunnen 😊

https://www.umcutrecht.nl/nl/over-ons/nieuws/pers/onderzoek-twee-long-covid-patienten-vertonen-ontstekingen-in-gehele-brein
Ik hoorde hier net over bij omroep Max. Ik dacht dat dat misschien interessant was voor jullie.

Pheebs31 schreef op 03-06-2022 om 20:08:

[..]

Ik had al een slechte start deze week door EMDR en geprobeerd te
werken. Aanstaande maandag naar huis. Als ik eerder wil gaan moet ik mn
ticket omboeken, maar ben het nu wel aan het overwegen. Ik hoef hier in
principe niks, maar mijn lijf reageert al extreem op kleine dingen.

Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ik mis gewoon mijn donkere,
stille slaapkamer 😩 Terwijl ik op mijn favo vakantieadres ben en ik
hier afgelopen september ook was, maar toen ging het beter dan nu. Vind
het zo confronterend hoe weinig ik dan nu nog steeds kan.

Ik hoop dat je thuis bent ondertussen en je in je donkere en stille
slaapkamer wat tot rust komt. Je vorige week was ook wel heftig.

Lollypopje schreef op 03-06-2022 om 20:21:

Met werk besproken om er per volgende week een derde half uur bij te
gaan doen op een andere dag. Daar kijk ik ook heel erg naar uit

Voor mijn vakantie heb ik een lift optie, maar ik ben deze week ook
alvast gaan proef ov'en naar een station een half uur hir vandaan. Het
is een mooi en fijn station, dus daar geluncht. Mijn fout was wel dat ik
er iets te lang bleef rondlopen en instorte toen ik stond te wachten op
mijn koffie. Dus nadat ik thuis kwam moe op de bank gelegen. Maar de
volgende dag was ik daar wel redelijk van hersteld. Dus dat was wel een
fijne opsteker. Heb ook echt genoten toen ik daar in het zonnetje zat te
lunchen op een bankje. Voelde me helemaal blij en er echt uit, al ben
ik niet verder gekomen dan het stationsgebied. Misschien dat ik maandag
nog een keer ga oefenen

Wauw!! Een derde half uur. Wat fijn!! Fijn dat je redelijk

van je instorten herstelde! Dat is fijn om te merken. Hopelijk betekent
dat goede dingen. Ik hoop dat het OV gaat lukken en anders je lift!

Lollypopje schreef op 05-06-2022 om 11:43:

[..]

Nopez geen idee. Voelt een beetje alsof ik mijn zenuwen voel kriebelen en dan moet ik gewoon bewegen. Nouja beweging is goed voor je toch 😂

Wel vervelend dat jij zo mos wakker werd. Hopelijk trekt dat snel bij.

OOh ik herken dat!! Al van voor LC hoor. Voor mij werkte dan vaak 2 paracetamolletjes en mezelf daarna dwingen stil te liggen. Dan viel ik weer in slaap.

JuffertjeinhetGroen schreef op 05-06-2022 om 19:50:

Verder een week gehad met veel rouw
gevoelens wat betreft mijn zus. Speelt al jaren dus kan ook niet verwachten dat dit binnen een week weer voorbij is. Maar wel weer pittig en raakt weer oude pijn aan.
Woensdag online contact met 1 van de psychologen voor de 1ex, ben benieuwd!

Succes vandaag Juffertje!

Schemerlampje schreef op 07-06-2022 om 17:34:

https://www.umcutrecht.nl/nl/over-ons/nieuws/pers/onderzoek-twee-long-covid-patienten-vertonen-ontstekingen-in-gehele-brein
Ik hoorde hier net over bij omroep Max. Ik dacht dat dat misschien interessant was voor jullie.

Dank je, dit is ook wat ze bij ME-patiënten  zien maar daar worden mensen dus eigenlijk nooit op gescand. Ik denk zelf ook dat mijn te hoge hersendruk daardoor komt. 

Nu ik regelmatig sport valt me op dat de nacht nadat ik heb gesport ik niet in de rust kom. Mijn stress blijft hoog volgens mijn te hippe horloge en ik rust niet uit. Dat klopt ook wel geloof ik.
Herkent iemand dat?

Afgelopen zaterdag ben ik op de pride geweest, dat was heel leuk!! Het was zo fijn! Maar ook daarna niet in de rust weer. Nu las ik bij de uitleg over het stresslevel van mijn horloge dat het de stress meet op de hartslagvariatie. Ooit - echt jaren terug- heb ik betablokkers gehad van de huisarts voor mijn faalangst. Ik weet wat het doet en bij wijze van proef een halve geslikt. Voor mijn faalangst mocht ik een hele.
Ik ben me daarna toch een partij tot rust gekomen!!
De hele zondag had ik een hip horloge dat zei dat ik in rust was en mijn batterij werd steeds meer opgeladen. Zelfs zo dat ik nog een stuk gewandeld heb zondag en maandag gewoon weer heb gesport. Ik voelde me echt goed maandag en heb na het sporten zelfs nog een sociale afspraak gehad met mensen die ik niet kende.

Gister weer gewerkt. Nu 3 uurtjes. 2x een patiënt in slaap gemaakt en ook 15min mijn collega weg gestuurd en alleen gestaan. Dat ging goed!! In mijn hoofd moest ik tot 14 uur en dacht om 12u poeh! Dat red ik denk ik niet hoor. Maar was vergeten dat ik om 10u was begonnen en dat ik om 13u naar huis kon. De teamleider laat me compleet los tegenwoordig dus het was allemaal goed geweest. Volgende week 4 uurtjes en dan van 9-13u. Heb gezegd dat ik 2 koffieaflosjes doe (dus 2 collega's na elkaar 15 min aflossen) en verder wel even kijk wat nog lukt in die 4 uur.
Normaal is 9 uur koffietijd voor collega's. Dan om 11u mogen ze 10min soep eten. En dan om 11.45 beginnen we met de lunchaflos van 30 min.
Ik zou me dus helemaal de pleuris kunnen werken maar dat ga ik natuurlijk niet doen.

Klinkt goed Stokstaart. Ikzelf zou wat huiverig zijn voor die beta blokkers, hou je je lichaam daarmee niet voor de gek, maar dat ligt misschien ook aan mij hoor.

Ik gisteren via video bellen kennis gemaakt met 1 van de psychologen. Was fijn en voelde goed.
Ook wel weer confronterend, moest zeggen wat ik miste aan mijn leven voor Long Covid en die vraag kwam zo binnen.
Dan besef je zo weer hoe de spontaniteit weg is om zomaar iets te doen of te ondernemen, bij mij toch altijd de angst om weer teveel te doen, het moe wakker worden in de ochtend en ik ben normaal echt een ochtendmens en in de avond toch ook echt veel minder energie hebben.
Ook de situatie verteld rondom mijn zus  dat dit al jaren speelt en nu de kurk van de fles is.
Dat mijn zus en mijn nichten me altijd het gevoel geven dat ik een mislukking ben en hier wil ik vanaf, ik verdien dit niet.

Kreeg dezelfde dag al een verslag wat zij dan stuurt naar de psychologe wie ik face to face ga zien.
Wel weer spannend om dit op te gaan starten, maar het is nodig. Hoop door de Emdr en de gesprekken dat de Juffertje naar boven komt die ik ben, vrolijk, ondeugend, maar ook rete gevoelig en dat mag ook, maar die weer vertrouwen gaat krijgen in de toekomst! En weet aan welke mensen ze energie moet geven en welke niet!

Pheebs krijg jij nu nog een sessie Emdr? Heeft het na de pittige dagen nog wat positiefs opgeleverd?

Hobbeotverder is je dochter alweer opgeknapt en Yumi hoe gaat het nu een aantal weken na de vakantie?

juffert dat is idd een confronterende vraag! Goed dat je het aan gaat. Ik hoop dat het je gaat helpen in de verwerking. 
Nadat dochter was opgeknapt begon ik me dinsdagmiddag ineens steeds slechter te voelen. En de nacht was 1 grote koorts droom. Gisteren hele dag in bed doorgebracht met pijn over m’n hele lijf en fikse keelontsteking. 
afgelopen nacht liep de koorts op tot 40. 
M’n man is het weekend weg met werk maar gelukkig heeft m’n moeder dit weekend tijd om voor dochter te zorgen dus die haalt haar morgen uit school. 
lang geleden dat ik zo super ziek ben geweest. 

Ik wilde eigenlijk nog vragen heeft ze jullie niet aangestoken, ja dus 
Dit is wrs de griep waar ik meer mensen over hoor. Het is voor ons nu een extra aanslag.
Veel beterschap! Fijn dat je niet de zorg over je dochter hebt!! 
Dikke 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.