Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Langdurige klachten na Covid - deel 2

In dit topic delen we het lief en leed van ons herstel proces. De moeilijke dingen, maar ook onze overwinningen hoe groot of klein die ook zijn. Want elk stapje vooruit is er één dat gevierd mag worden. 

Iedereen met langdurige klachten, en of vragen, is welkom.

Tja gisteren dacht ik, wil wel weer even op de pauze knop drukken. Even helemaal niets alleen maar liggen en niet bezig te zijn met mijn herstel.
Gisteren avond broodje kroket gehaald en smaakt al niet, vannacht liggen zweten en vanochtend super aan de diarree. Dus een buikvirus te pakken, wat ook erg blijkt te heersen.
Dus ik neem een snelle douche en ga liggen en kijk wel deze week.
Aan de ene kant balen, aan de andere kant hoef ik even niets.....
Begrijpen juli wrs wel....

Het is rustig hier, maar vind het toch fijn om te schrijven.
Ik vanmiddag een super huilbui gehad. Probeerde relaxt met weer het ziek in bed liggen om te gaan, maar het lukte me niet goed. De onbevangenheid is echt weg qua ziek zijn. Toch veel vragen van heb ik toch weer niet teveel gedaan etc.
Terwijl ik vroeger dacht Ik heb een buikvirus te pakken en over een paar dagen voel ik me vast weer fijner punt.
Veel verdriet kwam er vanmiddag uit om alles en dit zat volgens mij al een paar dagen te wroeten.
Dus daar ben ik wel blij om dat het eruit is gekomen.
Soms lukt het sterk zijn en weer je schouders onder een nieuwe dag en het beste ervan maken gewoon niet.
Dus vandaag een nationale off day 

Lollypopje

Lollypopje

08-05-2022 om 18:21 Topicstarter

Juffertje. Soms is het ook gewoon allemaal zwaar klote

Ach Juffertje, wat rot. Je hebt niks verkeerd gedaan! Je hebt gewoon al superveel pech met de LC en nu extra pech met het buikvirus. Ik hoop dat je je gauw weer ietsje beter voelt lichamelijk. En emotioneel ook, maar tot die tijd dit er maar even laten zijn. Ook van mij een knuffel!

Wat betreft het gesprek over appgroepje of niet: Lollipop heeft wel gelijk dat qua ontvangen en reageren, spraakberichten juist minder relaxed zijn . Zo ver had ik nog niet gedacht. En ik zou het alleen willen als we dan wel 'compleet' blijven, dus daarmee is het besluit wel genomen denk ik. En ik hoop bij mezelf dat ik weer steeds minder ga opzien tegen geschreven teksten 'produceren', zodat ik wat makkelijker even wat schrijf .

Ik lig sinds onze vakantie al 2,5 dag in bed. Vrijdag overprikkeld en niet tot rust kunnen komen, gisteren enorme PEM, vandaag al wel weer iets meer richting normaal maar vooral nog ontzettend moe. We hadden over 2 maanden ook nog een lang weekend weg staan (met mijn familie vanwege een jubileum), maar op deze moment vallen de kosten vs baten van een lang weekend wel heel slecht uit. Het duurt wel nog even, maar toch maar kijken tot wanneer we kunnen annuleren...

Suzy, ik ben nog benieuwd: je zei dat jouw ME en LC nogal op elkaar lijken. Zorgde corona dan vooral voor een opvlamming van je ME? Of heb je nu klachten die je eerst niet had?

Bedankt nog Suzy en Hobbelster voor de anti-prikkeltips op een e-bike. En ik hou ook van lezen. Boeken 'van niveau' lukken me nu niet, dus ik lees nu jeugdboeken en chicklit. Maar dat is al meer dan er 1-2 maanden geleden lukte, dus dat is al fijn. 

Stokstaart, ik ben erg benieuwd hoe je kampeerweekend geweest is. In elk geval prachtig weer!

Voor jou ook een knuffel Azalea! 
Ik ga douchen en duik mijn bed in. De dag weer overleefd en een kilo lichter qua tranen ( en diarree  )

Azalea747 schreef op 08-05-2022 om 19:02:

Suzy, ik ben nog benieuwd: je zei dat jouw ME en LC nogal op elkaar lijken. Zorgde corona dan vooral voor een opvlamming van je ME? Of heb je nu klachten die je eerst niet had?

Bedankt nog Suzy en Hobbelster voor de anti-prikkeltips op een e-bike. En ik hou ook van lezen. Boeken 'van niveau' lukken me nu niet, dus ik lees nu jeugdboeken en chicklit. Maar dat is al meer dan er 1-2 maanden geleden lukte, dus dat is al fijn.

Stokstaart, ik ben erg benieuwd hoe je kampeerweekend geweest is. In elk geval prachtig weer!

LC heeft het verergerd en wat erbij is gekomen is hartritmestoornis en zere benen 🤷🏼‍♀️. 

De knoop doorgehakt en voor volgende week afspraak bij de huisarts gemaakt voor doorverwijzing voor Emdr.
Heeft me in het verleden super goed geholpen en merk door het weer ziek zijn ( wat wrs helemaal los staat van de Long Covid) er weer zoveel onzekerheid getriggerd wordt! Mijn vertrouwen in mijn lichaam is zo fragiel. Wachttijden zijn 8 - 10 weken, maar prima als ik er dan op sta.
Best even trots op mijzelf 

JuffertjeinhetGroen schreef op 08-05-2022 om 17:36:

Terwijl ik vroeger dacht Ik heb een buikvirus te pakken en over een paar dagen voel ik me vast weer fijner punt.
Veel verdriet kwam er vanmiddag uit om alles en dit zat volgens mij al een paar dagen te wroeten.
Dus daar ben ik wel blij om dat het eruit is gekomen.

Hopelijk voel je je iets beter vandaag!!

Azalea747 schreef op 08-05-2022 om 18:46:

Ik lig sinds onze vakantie al 2,5 dag in bed. Vrijdag overprikkeld en niet tot rust kunnen komen, gisteren enorme PEM, vandaag al wel weer iets meer richting normaal maar vooral nog ontzettend moe. We hadden over 2 maanden ook nog een lang weekend weg staan (met mijn familie vanwege een jubileum), maar op deze moment vallen de kosten vs baten van een lang weekend wel heel slecht uit. Het duurt wel nog even, maar toch maar kijken tot wanneer we kunnen annuleren...

Ik weet niet wat PEM betekent maar fijn klinkt het niet. Hopelijk voel je je vandaag weer meer oke. En over 2 maanden, wie dan leeft, wie dan zorgt.

JuffertjeinhetGroen schreef op 09-05-2022 om 09:26:

De knoop doorgehakt en voor volgende week afspraak bij de huisarts gemaakt voor doorverwijzing voor Emdr.
Heeft me in het verleden super goed geholpen en merk door het weer ziek zijn ( wat wrs helemaal los staat van de Long Covid) er weer zoveel onzekerheid getriggerd wordt! Mijn vertrouwen in mijn lichaam is zo fragiel. Wachttijden zijn 8 - 10 weken, maar prima als ik er dan op sta.
Best even trots op mijzelf

Goed dat je die doorverwijzing gaat krijgen en de emdr dan gaat doen. en 8-10 weken is nog wel te overzien.

Azalea747 schreef op 08-05-2022 om 19:02:

Het was heerlijk. Elke nacht bijna 12u geslapen, overdag ruimte voor een lange wandeling met de nodige pauzes. Die pauzes zijn wel nieuw want dat kwam voor LC niet in mijn hoofd op. -Ik ga zoveel km wandelen, punt. Pauze?? Waarom?- Ik ging pre-corona eens (wielren) fietsen met een vriendin, 40km. Op de helft stopt ze ineens.. Pauze.   

Nu elk uur in ieder geval gestopt. Ik heb een belachelijke partij spierpijn.   Want ik heb veel ingeleverd qua spieren en het was er niet bepaald vlak.
Het was er heerlijk rustig. Wel veel mensen met kinderen terwijl ik de camping uitzoek op zo min mogelijk faciliteiten voor kinderen. Ik heb ze amper gehoord. Hele brave kindjes dus.
1 avond stortregen gehad maar was ook wel lekker, ik vind het geluid op het tentdoek wel fijn. 

Ik heb sinds kort een hip sporthorloge die ook mijn stresslevels bij houd. De 2 volle dagen op de camping had ik lage stress tot rustlevel.. De weken ervoor en gister toen ik terug kwam hoge stress. Maar veelal ook torenhoog. Dat zal ook niet bijdragen aan herstel. Heb van het weekend wel een praktische ademhalingsoefeningfunctie gevonden op dat hippe horloge en die zorgt er wel voor dat de boel daalt. Ik moet 'm alleen vaker doen dus op een dag. De oefening duurt 15 min en ik heb er vaak het geduld niet voor.

Wat goed van je, Juffertje!  

Suzy, wat ontzettend balen van die extra klachten, alsof je nog niet genoeg op je bordje had. Die spierpijn heb ik ook.

Nog een vraagje: hebben jullie allemaal last van PEM? Degenen die dat hebben, wat zijn jullie klachten, en wanneer komen ze? Bij mij als eerste spierpijn in mijn benen en vermoeidheid; als het erger is, ook een grieperig gevoel (keelpijn en voel me koortsig, maar zonder echte koorts) en spierpijn in het hele lichaam. Komt pas de dag erna. En voelen jullie aan wanneer je over grenzen gaat die later PEM veroorzaken? Ik voel dat nl. niet aan mijn lichaam; het is meer dat ik in mijn hoofd nu weet waar die grenzen ongeveer liggen, maar ik voel het niet wanneer het gebeurt. Ben benieuwd hoe dat bij jullie is, want het wel voelen zou natuurlijk wel veel handiger zijn...

Lollypopje

Lollypopje

09-05-2022 om 10:47 Topicstarter

wat fijn dat je zo hebt genoten Stokstaart. Klinkt trouwens interessant dst horloge. Wat voor is het?

Stokstaart, we schreven tegelijk. Sorry, PEM = post exertional malaise. Komt veel voor bij LC (en ME/CVS) maar weet niet of iedereen dat heeft. Jouw spierpijn klinkt, zoals je het beschrijft, wel als 'normale' spierpijn passend bij de activiteit? Wat ik heb vind ik nog steeds moeilijk te omschrijven, maar een soort zeurend gevoel en in alle spieren van mijn benen evenveel (en zonder sport dus de dag ervoor).

Klinkt als een heerlijk weekend! Wat fantastisch dat je zulke lange nachten gemaakt hebt én lange wandelingen. Oké, met pauzes, maar klinkt toch of je erg genoten hebt! En fijn dat het zo rustig was daar.

Ik heb sinds kort ook zo'n  sporthorloge, soms helpt het me wel.

Ik heb een Garmin Vivoactive, met 'body battery' - sommige mensen in de long COVID facebookgroep zweren daarbij dus aangezien ik er toch een wilde aanschaffen, toen maar zo een genomen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.