Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Langdurige klachten na Covid - deel 2

In dit topic delen we het lief en leed van ons herstel proces. De moeilijke dingen, maar ook onze overwinningen hoe groot of klein die ook zijn. Want elk stapje vooruit is er één dat gevierd mag worden. 

Iedereen met langdurige klachten, en of vragen, is welkom.


Als meelezer wens ik jullie toe, dat dit jullie laatste long COVID topic wordt, omdat jullie binnen 1000 berichten hersteld zijn. En ik wens jullie veel sterkte in jullie proces van herstel!

Lollypopje

Lollypopje

14-04-2022 om 09:35 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 14-04-2022 om 09:33:

Als meelezer wens ik jullie toe, dat dit jullie laatste long COVID topic wordt, omdat jullie binnen 1000 berichten hersteld zijn. En ik wens jullie veel sterkte in jullie proces van herstel!

Dankjewel 💜

Dankjewel Lolly! Ik hoop ook dat jullie binnen 1000 berichten weer beter zijn.

Dank Schemerlampje! 
Gisteren gesprek gehad met werk en tot de conclusie gekomen dat spoor 2 starten meer realistisch is dan in spoor 1 te blijven. Na 15 maanden ziekte zit ik nog maar op 8% van mijn uren en ziet er niet naar uit dat er snel een stijgende lijn inzit. Zal volgende week dus met de arbeidsdeskundige en bedrijfsarts besproken worden. Toch wel een domper, want spoor 2 kost weer extra energie. 

Lollypopje

Lollypopje

14-04-2022 om 12:29 Topicstarter

@Pheebs Ik snap dat het voelt als een domper, maar ik denk dat het gezien jouw werksituatie niet verkeerd is. Jouw werkgever kost jou ook vooral heel veel energie en saboteert je herstel met hun verwachtingen en eisen. Als je voor spoor2 gaat kun je die druk waarschijnlijk ook los laten en zal dat vast ook extra rust geven.

Lollypopje schreef op 14-04-2022 om 12:29:

@Pheebs Ik snap dat het voelt als een domper, maar ik denk dat het gezien jouw werksituatie niet verkeerd is. Jouw werkgever kost jou ook vooral heel veel energie en saboteert je herstel met hun verwachtingen en eisen. Als je voor spoor2 gaat kun je die druk waarschijnlijk ook los laten en zal dat vast ook extra rust geven.


Ja daar heb je wel gelijk in. Ik laat het maar op me afkomen allemaal. Merk dat ik daarin een stuk rustiger ben geworden in mijn hoofd en geen dingen meer forceer die nog niet lukken. 

Lollypopje

Lollypopje

14-04-2022 om 17:48 Topicstarter

De Thaise massage was echt weer zo fijn. Behalve dan de nogal stevige buikmassage, maar dat zie ik maar als noodzakelijk kwaad 😂

 Deed mijn hoofd en lijf goed, dus ik denk dat ik er weer een regelmatig ding van ga maken.

Wat fijn Lollypop!
Sterkte met je domper Pheebs.

Mijn TL was nog steeds prima vandaag. Heeft me aangehoord en dat was het. Tot volgende week. Verder komt geloof ik er een nieuwe laag vermoeidheid uit. Ik ben gesloopt.

Wat goed dat je weer bent geweest Lollypop! 
Ik heb vanmiddag om 16.00 een afspraak, ben erg benieuwd! 

Schemerlampje schreef op 14-04-2022 om 09:33:

Als meelezer wens ik jullie toe, dat dit jullie laatste long COVID topic wordt, omdat jullie binnen 1000 berichten hersteld zijn. En ik wens jullie veel sterkte in jullie proces van herstel!

Hier sluit ik me bij aan.

Heel veel beterschap! 

Ik vraag me trouwens af hoe het met Sunlover gaat, omdat ze aan het opbouwen was en dat goed ging geloof ik. Maar geen nieuws is goed nieuws denk ik? 

Hebben jullie nog plannen met Pasen dit weekend? 

Hoi allemaal, ook weer gevonden.
Happy New Topic, al hoop ik idd ook dat we niet aan de 1000 gaan komen met dit deel

Pheebs klinkt als een doorbraak bij jou, eindelijk voor jezelf durven kiezen. Wat goed!!!

Juffertje, ook een massage geboekt staan vandaag? Heerlijk, veel plezier! 

Lollypopje, je schreef in het vorige topic over uitbreken uit je coconnetje en jezelf pushen om daarmee actief bezig te zijn. Wat goed dat je dit aandurft! Ik hoop dat het je veel fijns mag brengen. En dan de occasional terugval en hersteltijd ook beperkt blijft voor je.

Ben ook benieuwd hoe het met Sunlover (die opende het vorige deel geloof ik?) is. En hoop ook dat geen nieuws = goed nieuws

Yumi, ben je inmiddels verhuisd of nog volop bezig? Houd vol!!! Ooit ben je er blij mee

Azalea, hoe gaat het met jou? Hopelijk ietsje beter weer.

Stokstaartje, ik moest wel een beetje grinniken, om je 'dat duurt nóg een week!'- post. Hier is een week inmiddels een heel korte tijd, maar ja als je al meer dan een jaar ziek bent zie je de dingen echt in ander perspectief (en dit bedoel ik niet lullig!) want ik herinner me nog zó goed hoe ik toen ik net ziek was, ook elke dag dat het langer duurde, ik me meer zorgen ging maken over mijn werk en collega's. Inmiddels heb ik gedwongen moeten ervaren dat ook ik gewoon prima misbaar ben op mijn werk... en dat geeft natuurlijk gemengde gevoelens. Het is een heel proces om daar vrede mee te krijgen en je te gaan realiseren dat de toekomst enorm onzeker is. Ik hoop echt dat jou dat hele langdurige bespaard blijft! Dat je je nu gesloopt voelt helpt daar vast niet aan mee, ik hoop dat dat van zeer tijdelijke duur is.

Hier nu in goed overleg met leidinggevende en bedrijfsarts aan het kijken of er andere manieren mogelijk zijn om toch te reintegreren in het eerste spoor. Als daar niets uitkomt, zal spoor 2 ingezet moeten worden, hoewel men ook daar zich afvraagt in hoeverre dat wél perspectief biedt. Ik doe namelijk al sterk aangepast werk (oké momenteel dus weer even niks)
Ik merk eindelijk weer een licht stijgende lijn in mijn herstel, na mijn herbesmetting nu bijna een maand geleden. Maar ik heb echt een grote stap teruggedaan, ik denk dat ik nu zit waar ik vorig jaar zomer zat zo'n beetje. Ik kan alleen maar hopen dat verder herstel wat sneller gaat dit keer... In elk geval heb ik alle foefjes van ergotherapie en balans en belastbaarheid al uitgevonden dus die winst is er al t.o.v. toen. En ik heb veel meer vrede met de hele situatie. Wat dat betreft werpt de therapie (en vooral mijn eigen harde werken!) zijn vruchten af. Ik focus heel bewust op de fijne dingen en dat maakt dat het met mij eigenlijk best heel goed gaat, hoe gek dat misschien ook klinkt. Natuurlijk heb ik last van pijntjes, migraine, tinnitus en de extreme vermoeidheid, maar toch. Ik ben best opgewekt. Komt ook omdat we bijna op vakantie gaan natuurlijk. Maar ik geniet er maar gewoon van. En hoop ook door dit te delen ook jullie weer wat positieve energie te kunnen geven

Gisteren een heel klein stukje gewandeld, en dan ruik je gewoon overal de lente. Echt zó heerlijk! Ook onze fruitbomen beginnen volop in bloei te komen, al zullen wij net weg zijn als ze op hun mooist zijn dit jaar ....

Genieten jullie ook zo van de lente?

Pheebs31 schreef op 15-04-2022 om 11:13:

Ik vraag me trouwens af hoe het met Sunlover gaat, omdat ze aan het opbouwen was en dat goed ging geloof ik. Maar geen nieuws is goed nieuws denk ik?

Hebben jullie nog plannen met Pasen dit weekend?

Ja we gaan bij familie eten op paaszondag. Waarschijnlijk met 2 auto's zodat ik eerder weg kan. Zijn dan met 8 volwassenen en ons kind, maar deze tak vd familie kan nogal luidruchtig zijn. Heel gezellig hoor, maar maakt ook dat ik sneller 'op' ben.

Lollypopje

Lollypopje

15-04-2022 om 11:49 Topicstarter

Ik mis Sun ook, hoop ook dat het goed met haar gaat.

Uit mijn cocon breken, probeer ik wel binnen mijn grenzen te doen. Zo wilde ik vandaag naar de karwei, maar had een rotnacht, dus dat sla ik over. Dus heb ik nu besloten dat ik in plaats daarvan naar de Gall&Gall aan het einde van de straat ga om een lekker 0.0 biertje te halen voor het komende mooie weekend 💜

@Hobbel fijn dat het met jou mentaal beter gaat. Ik zit nu dus weer in een klein dipje, omdat ik weer zo worstel met het lezen van mijn lichaam en mijn hoofd die juist minder lijkt te willen. Maar ik weet dat ik daar ook weer uit ga komen

Hier geen plannen voor het weekend. Mijn Pasen is leeg, maar daar heb ik toch niet veel mee verder. Had wel bij mijn bestelling van de appie een lekkere kaneelbrioche en heb nog wat goddelijke paaseieren van Simon Levelt 🤤 Daar hebben ze altijd doosjes met eitjes waar vaak ook wat aan de buitenkant zit, waardoor bijvoorbeeld de buitenkant crunchy is en de binnenkant zacht. Ik hou van die combinatie aan texturen bij chocolade eitjes. Verheug me er nu al op daar verder van te genieten. En natuurlijk een stop bij mijn  favoriete ijssalon als het weekend weer zo zonnig is 😁

Lollypopje

Lollypopje

15-04-2022 om 11:55 Topicstarter

en natuurlijk dank voor alle lieve wensen van onze meelezers. Dat doet altijd goed 💗

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.