Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Ga jij in de herfst de herhaalprik tegen corona halen?

https://nos.nl/artikel/2435884-alle-belgen-van-18-jaar-en-ouder-krijgen-vanaf-september-herfstbooster-tegen-corona
In België is al zeker, maar waarschijnlijk mag Nederland ook in september weer een herhaalprik tegen corona halen. Ben jij van plan om te gaan? Of denk je dat je inmiddels wel genoeg immuniteit hebt opgebouwd?

Peiling

Ga je in de herfst de herhaalprik tegen corona halen?
287 stemmen
52%
29%
19%

wild-flower schreef op 27-10-2022 om 07:55:

Ik vind dat ze duidelijker moeten communiceren met welke versie ze vaccineren . ( welke versie ze nog op de plank hebben liggen ) .

Ik vind het nog zorgelijker dat ze er bij rechtstreeks vragen er gewoon over liegen. Denken ze dat we achterlijk zijn en niet het vaccinatiebewijs lezen? 

redbulletje schreef op 27-10-2022 om 09:46:

[..]

Ik vind het nog zorgelijker dat ze er bij rechtstreeks vragen er gewoon over liegen. Denken ze dat we achterlijk zijn en niet het vaccinatiebewijs lezen?

Ik denk eerder dat degene die prikt het ook niet weet. Die prikt alleen volgens instructie.

Ysenda schreef op 27-10-2022 om 09:51:

[..]

Ik denk eerder dat degene die prikt het ook niet weet. Die prikt alleen volgens instructie.

Ik moest langs de arts van dienst vanwege borstkanker en die heeft dus glashard zitten liegen.

redbulletje schreef op 27-10-2022 om 09:52:

[..]

Ik moest langs de arts van dienst vanwege borstkanker en die heeft dus glashard zitten liegen.

En ik denk dat die het ook gewoon niet bij houdt.ze zitten daar om jouw risico in te schatten niet om bij te houden met wel vaccin er nu precies geprikt wordt, die krijgen ze ook maar per dag/week aangeleverd.

Die arts ziet de verpakking ook niet dagelijks.

Ik heb er grote moeite mee dat je het glashard liegen blijft noemen. Dat is het niet, dat maak jij er van.

Misschien was het beter geweest als de arts naar waarheid had gezegd: ik weet het niet.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

28-10-2022 om 18:07 Topicstarter

Alle twaalfplussers mogen inmiddels een afspraak maken. Heb je recent corona gehad?
Volgens de geupdate gezondsheidsverklaring hoeft er tegenwoordig nog maar 8 weken te zitten tussen positieve test en de prik. (als je boven de 18 bent, voor kinderen gelden andere regels). Je hoeft dus geen 3 maanden meer te wachten.
https://vragen.coronatest.nl/vraag-en-antwoord/vaccineren/coronavaccins-en-gezondheid/waarom-moet-ik-de-gezondheidsverklaring-invullen-2/

Daglichtlamp schreef op 28-10-2022 om 18:07:

Alle twaalfplussers mogen inmiddels een afspraak maken. Heb je recent corona gehad?
Volgens de geupdate gezondsheidsverklaring hoeft er tegenwoordig nog maar 8 weken te zitten tussen positieve test en de prik. (als je boven de 18 bent, voor kinderen gelden andere regels). Je hoeft dus geen 3 maanden meer te wachten.
https://vragen.coronatest.nl/vraag-en-antwoord/vaccineren/coronavaccins-en-gezondheid/waarom-moet-ik-de-gezondheidsverklaring-invullen-2/

Maar heeft het zin om hem te halen als de kans groot is dat je de variant waar je tegen gevaccineerd word. Net gehad heb

er staat mij bij dat een van de controlevragen is of je in de afgelopen drie maanden corona hebt gehad. Zo ja dan geen vaccinatie. Je kunt natuurlijk liegen maar dat zou raar zijn. Ik las overigens dat vaccinaties plus doorgemaakte besmetting een goed palet aan afweerstoffen geeft. Beter dan alleen het een of het ander.
Zal even zoeken naar ljnk.
Gr Angela 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

28-10-2022 om 20:54 Topicstarter

Angela1967 schreef op 28-10-2022 om 20:46:

er staat mij bij dat een van de controlevragen is of je in de afgelopen drie maanden corona hebt gehad. Zo ja dan geen vaccinatie. Je kunt natuurlijk liegen maar dat zou raar zijn. Ok las overigens dat vaccinaties plus doorgemaakte besmetting een goed palet aan afweerstoffen geeft. Beter dan alleen het een of het ander.
Zal even zoeken naar ljnk.
Gr Angela

Ja maar in de gezondheidsverklaring is dat dus nog maar 8 weken. Ik vermoed dat ze gewoon vergeten zijn om ook de vragenlijst bij het maken van de afspraak aan te passen. Dat lijken wel verschillende afdelingen te zijn. In de vragenlijst voor het maken van een afspraak miste deze keer bijvoorbeeld ook een tijd de vraag naar of je uitgenodigd was omdat je tot 1 van de voorrangsgroepen behoorde. Ze lijken dat gewoon niet zo goed op orde te hebben.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

28-10-2022 om 20:57 Topicstarter

rooiekater schreef op 28-10-2022 om 19:53:

[..]

Maar heeft het zin om hem te halen als de kans groot is dat je de variant waar je tegen gevaccineerd word. Net gehad heb

Er wordt momenteel niet tegen 1 variant gevaccineerd, maar tegen 2. Van vorige winter herinner ik me in mijn omgeving verschillende gevallen die zowel een besmetting met corona hadden net voor de kerst, als na de kerst, omdat toen er een andere variant dominant werd. Inmiddels weten wel wel zoveel van corona dat de kans dat de huidige variant de hele winter de dominante variant zal zijn wel ongeveer nihil is. Dus een bredere afweer is alleen maar meegenomen.

Nou, hij zit erin. Ze hadden hier zeven loketjes Moderna en een Pfizer. Ik denk dat die laatste voor de basisprikken was. Helaas voel ik me toch weer niet top en doet mijn arm ook best wel pijn. Hopelijk trekt de blauwe plek deze keer sneller weg, vorige keer ruim een maand. Maar goed, ik ben flink ziek geweest van Corona, zelfs na drie prikken, dus ik wil niet proberen hoe dat zonder is.

Daglichtlamp schreef op 28-10-2022 om 18:07:

Alle twaalfplussers mogen inmiddels een afspraak maken. Heb je recent corona gehad?
Volgens de geupdate gezondsheidsverklaring hoeft er tegenwoordig nog maar 8 weken te zitten tussen positieve test en de prik. (als je boven de 18 bent, voor kinderen gelden andere regels). Je hoeft dus geen 3 maanden meer te wachten.
https://vragen.coronatest.nl/vraag-en-antwoord/vaccineren/coronavaccins-en-gezondheid/waarom-moet-ik-de-gezondheidsverklaring-invullen-2/

Ik heb nu voor de 2e keer in 4 maanden tijd corona. Ik was het al niet van plan maar ik sla nu echt over. Natuurlijke antistoffen genoeg vind ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.