Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Ga jij in de herfst de herhaalprik tegen corona halen?

https://nos.nl/artikel/2435884-alle-belgen-van-18-jaar-en-ouder-krijgen-vanaf-september-herfstbooster-tegen-corona
In België is al zeker, maar waarschijnlijk mag Nederland ook in september weer een herhaalprik tegen corona halen. Ben jij van plan om te gaan? Of denk je dat je inmiddels wel genoeg immuniteit hebt opgebouwd?

Peiling

Ga je in de herfst de herhaalprik tegen corona halen?
287 stemmen
52%
29%
19%

OmaVan2 schreef op 26-10-2022 om 09:02:

[..]

Elaine,

Als je je zo druk maakt over mogelijke bijwerkingen, zou ik deze vaccinatie overslaan. De vaccinatie heeft immers maar een beperkt effect op het overdragen van het virus op anderen. Dus doe je het voornamelijk voor jezelf.

Ik heb me overigens wel laten vaccineren.

Ik maak me ook veel zorgen om corona. Ik ga maar gewoon. 

Vandaag de 5e vaccinatie gehaald:
de "nieuwe moderna" volgens de prikster. Dus niet meer de oude voorraad die eerst op moest.

Daglichtlamp schreef op 25-10-2022 om 16:56:

[..]

Van moderna is er nog helemaal geen nog nieuwere goedgekeurd.

Jawel hoor. Is eind september goedgekeurd.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

26-10-2022 om 20:15 Topicstarter

amarna schreef op 26-10-2022 om 20:13:

Vandaag de 5e vaccinatie gehaald:
de "nieuwe moderna" volgens de prikster. Dus niet meer de oude voorraad die eerst op moest.

Van Moderna is de nieuwe nieuwe pas vorige week goedgekeurd. Dus waarschijnlijk heb je niet de allernieuwste gekregen.

Daglichtlamp schreef op 26-10-2022 om 20:15:

[..]

Van Moderna is de nieuwe nieuwe pas vorige week goedgekeurd. Dus waarschijnlijk heb je niet de allernieuwste gekregen.

Ze zei het met nadruk.  Maar maakt me niet uit.

Volgende week griepprik en dan zijn we weer klaargeprikt voor het winterseizoen.😉

KillerQueen schreef op 26-10-2022 om 19:22:

[..]

Bedankt voor je uitleg. Ik heb dus ook de 'oude' gehad.

Best raar, zo blijf je toch achter de feiten aanlopen?!

Het virus muteert nu eenmaal sneller dan men een nieuw vaccin uit de hoed kan toveren. Dat is heel logisch, sommige ontwikkelingen gaan gewoon heel snel. 

amarna schreef op 26-10-2022 om 20:23:

[..]

Ze zei het met nadruk. Maar maakt me niet uit.

Volgende week griepprik en dan zijn we weer klaargeprikt voor het winterseizoen.😉

Ik maakte maandag een opmerking nav het krantenartikel dat eerst de oude werden opgespoten maar de arts van dienst verzekerde me dat ze met de allernieuwste versie werkten op die locatie. Hij heeft gewoon glashard zitten liegen want op de papieren staat BA1 (van Pfizer)


KillerQueen schreef op 26-10-2022 om 19:22:

[..]

Bedankt voor je uitleg. Ik heb dus ook de 'oude' gehad.

Best raar, zo blijf je toch achter de feiten aanlopen?!

Om vooruit te kunnen denken moet de voorspelbaarheid van de mutaties omhoog en daarvoor heb je meer data nodig, dus moet de pandemie nog veel langer duren om dat te kunnen. En dan kan nog blijken dat het redelijk onvoorspelbaar is net als bij het griepvirus. 

De griepvaccinatie is ook een mengsel waarvan men verwacht dat dat de mutaties gaan zijn. Werkt over het algemeen vrij goed maar niet altijd maar daar is ook een aantal decennia aan vooraf gegaan, niet maar 2,5 jaar.

redbulletje schreef op 26-10-2022 om 20:33:

[..]

Ik maakte maandag een opmerking nav het krantenartikel dat eerst de oude werden opgespoten maar de arts van dienst verzekerde me dat ze met de allernieuwste versie werkten op die locatie. Hij heeft gewoon glashard zitten liegen want op de papieren staat BA1 (van Pfizer)


Op mijn formulier staat: Moderna orig omicron BA1 spikevax. Ik kan terug vinden dat daar pas vanaf 19 sept (goedkeuring door het EMA) mee gevaccineerd mocht worden.  Moderna BA4/BA5  is er denk ik nog niet.

Ik vind dat ze duidelijker moeten communiceren met welke versie ze vaccineren . ( welke versie ze nog op de plank hebben liggen ) . 

Ysenda schreef op 26-10-2022 om 21:01:

[..]

Om vooruit te kunnen denken moet de voorspelbaarheid van de mutaties omhoog en daarvoor heb je meer data nodig, dus moet de pandemie nog veel langer duren om dat te kunnen. En dan kan nog blijken dat het redelijk onvoorspelbaar is net als bij het griepvirus.

De griepvaccinatie is ook een mengsel waarvan men verwacht dat dat de mutaties gaan zijn. Werkt over het algemeen vrij goed maar niet altijd maar daar is ook een aantal decennia aan vooraf gegaan, niet maar 2,5 jaar.

Maar er is nu toch een vaccin voor de dominante variant die nu heerst? Waarom dan een oud vaccin pakken? Tegen te tijd dat het nieuwe vaccin gebruikt wordt is deze misschien ook alweer achterhaald. 

Als ik dit had geweten was ik waarschijnlijk een paar weken later gegaan. 

Het zal mij mijn reet roesten, die oude werkt ook prima.

KillerQueen schreef op 27-10-2022 om 08:49:

[..]

Maar er is nu toch een vaccin voor de dominante variant die nu heerst? Waarom dan een oud vaccin pakken? Tegen te tijd dat het nieuwe vaccin gebruikt wordt is deze misschien ook alweer achterhaald.

Als ik dit had geweten was ik waarschijnlijk een paar weken later gegaan.

Na Europese goedkeuring moeten de nieuwe vaccins eerst nog in grote hoeveelheden geproduceerd worden.  Die nieuwe vaccins zijn niet onmiddellijk beschikbaar.

Rockstar schreef op 27-10-2022 om 09:09:

Het zal mij mijn reet roesten, die oude werkt ook prima.

En bovendien hebben we goud geld betaald voor de oude, willen we dat zomaar weggooien, terwijl ze nog wel functioneel zijn? Die pandemie heeft al meer dan genoeg geld gekost.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

27-10-2022 om 09:20 Topicstarter

KillerQueen schreef op 27-10-2022 om 08:49:

[..]

Maar er is nu toch een vaccin voor de dominante variant die nu heerst? Waarom dan een oud vaccin pakken? Tegen te tijd dat het nieuwe vaccin gebruikt wordt is deze misschien ook alweer achterhaald.

Als ik dit had geweten was ik waarschijnlijk een paar weken later gegaan.

En Ba.5 is al op zijn retour. Die zal deze winter weer door een andere variant vervangen worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.