Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Ga jij in de herfst de herhaalprik tegen corona halen?

https://nos.nl/artikel/2435884-alle-belgen-van-18-jaar-en-ouder-krijgen-vanaf-september-herfstbooster-tegen-corona
In België is al zeker, maar waarschijnlijk mag Nederland ook in september weer een herhaalprik tegen corona halen. Ben jij van plan om te gaan? Of denk je dat je inmiddels wel genoeg immuniteit hebt opgebouwd?

Peiling

Ga je in de herfst de herhaalprik tegen corona halen?
287 stemmen
52%
29%
19%

Als ze het me adviseren, doe ik het. Het is me prima bevallen om volledig gevaccineerd en geboosterd uiteindelijk Corona te krijgen. Appeltje eitje. Als ik het nog een keer krijg dan graag weer zo lafjes.

In principe wel, ik heb geen redenen om het niet te doen.

Zover ik weet heb ik nog steeds geen corona gehad, dus zoveel immuniteit zal ik niet opgebouwd hebben. Omdat ik verder geen last heb gehad van de vaccinaties ga ik dus gewoon weer.

Nee, ben gevaccineerd en heb daarna de booster gehaald. 2 maanden na de booster Corona gehad. Zeer mild verloop. Zolang de varianten mee vallen vertrouw ik op de bescherming die ik nu heb door de prikken en de besmetting.

Ik heb momenteel Corona en dat is echt geen appeltje eitje, ondanks twee vaccinaties en een booster. Echt wel dus dat ik die extra vaccinatie weer haal, ondanks de last die ik had van de prikken.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

08-07-2022 om 19:44 Topicstarter

Moxxie schreef op 08-07-2022 om 19:33:

Zover ik weet heb ik nog steeds geen corona gehad, dus zoveel immuniteit zal ik niet opgebouwd hebben. Omdat ik verder geen last heb gehad van de vaccinaties ga ik dus gewoon weer.

Zo sta ik er ook ongeveer in. Ik had zelf eigenlijk gehoopt dat ze nog wat eerder zouden starten. Ik heb helemaal geen zin om voor die tijd nog corona op te lopen. Ik zie teveel mensen in mijn omgeving die er veel zieker van zijn dan ze van te voren verwacht hadden.

Ja, mijn lief krijgt in het najaar een behandeling waardoor zijn weerstand tot 0 gereduceerd wordt, dus alles wat ik kan doen om de kans op besmetting kleiner te maken doe ik. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

08-07-2022 om 19:52

Nee, ik denk het niet. Heb drie prikken gehad en elke keer was ik er zieker van. De laatste keer twee volle dagen te ziek om op te staan. Dat heb ik vrijwel nooit. 

Ja, maar meer om mijn moeder te beschermen. Zij heeft 2x kanker gehad, waarvan 1x longkanker en mist een halve long. Nog een keer IC zal ze waarschijnlijk niet overleven... 
En ik hoop tegen die tijd een baan in de zorg te hebben, dus om de kwetsbaren te beschermen doe ik het. 

Ik ga hem wel halen. Ik heb astma, ik heb nog geen covid gehad. Ik vind het een eng idee dat het op je longen kan slaan. Dus als ik kan vermijden dat ik het krijg of ernstig ziek word, dan doe ik dat graag.

Nee, ik ben het niet van plan (zeker als het niet 'verplicht' wordt). 3 prikken gehad en ook corona en ik vind het voor nu wel even prima. 

nee heb er nu 3 gehad en werk in de zorg en toch doe ik het niet. Zeg ik nu. 
Grootste reden mijn hele cyclus weg eb de laatste keer extreem veel hoofdpijn gehad. Ik pas nog effe. 

Eerste spuit in juni gehad, tweede in juli, derde in december.

Ik ga ervanuit dat de hele winkel nauwelijks nog werkt. Spuit dus maar zo snel mogelijk een nieuwe in.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

08-07-2022 om 20:26

Nope. Eerste drie ook niet. 

Corona gehad. En dat was nog milder dan appeltje eitje. 
Een nacht niet geslapen vanwege keelpijn (wat ook letterlijk maar een nacht duurde) was nog wel het ergste. 

Ik zou als niet-gevaccineerde met overgewicht, een auto-immuunziekte en astma inmiddels al dood en begraven moeten zijn of op zijn minst drie weken de ic bezet houden. 

Zolang ik er minder last van heb dan iemand met drie shots in zijn arm, ga ik ervan uit dat ik die vierde niet nemen ook wel overleef.

Waar ik dan weer benieuwd naar ben is waar voor mensen dan wel de grens ligt? Stel je haalt hem in september. Dan ook in januari en april weer? En dan heb ik even niet over situaties zoals die van Moosey en Killerqueen.Want dan snap ik dat je er alles aan wilt doen. 

Goeie vraag, ik had er nog niet over nagedacht. Ergens denk ik: ‘pfff, alweer?! Wanneer is het eens klaar?’ maar ik denk wel dat ik ‘m ga halen. Vooral omdat ik bang ben voor long covid. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.