Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic


CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

21-06-2022 om 18:53

Ik hoop werkelijk dat bij deze golf de meeste mensen eens niet in de paniekstand schieten.
Maar goed, dat zal wel ijdele hoop zijn. 

Zelf in maart Corona gehad. En vorige week licht verkouden. Geen idee of het weer Corona was. Dit weekend nergens last van en afgelopen twee dagen ergens geweest waar relatief veel mensen waren, relatief dicht op elkaar (minder dan anderhalve meter) en ik zeker ook mensen heb horen hoesten. 
Ben benieuwd. 

https://www.rivm.nl/nieuws/bijna-twee-keer-zo-vaak-langdurige-klachten-na-coronabesmetting

Nog geen resultaten van omicron, maar weer een onderzoek dat laat zien dat covid nog steeds niet vergelijkbaar is met een verkoudheid of een griepje.
Gelukkig is de kans om op de IC terecht te komen of om dood te gaan aan covid inmiddels heel klein. Maar de ziekenhuisbezetting is in een kleine drie weken wel weer verdubbeld. Dus misschien is het een goed idee op de tweede herhaalprik net als in andere landen ook aan te bieden aan vijftigplussers.

Daglichtlamp schreef op 21-06-2022 om 19:06:

https://www.rivm.nl/nieuws/bijna-twee-keer-zo-vaak-langdurige-klachten-na-coronabesmetting

Nog geen resultaten van omicron, maar weer een onderzoek dat laat zien dat covid nog steeds niet vergelijkbaar is met een verkoudheid of een griepje.
Gelukkig is de kans om op de IC terecht te komen of om dood te gaan aan covid inmiddels heel klein. Maar de ziekenhuisbezetting is in een kleine drie weken wel weer verdubbeld. Dus misschien is het een goed idee op de tweede herhaalprik net als in andere landen ook aan te bieden aan vijftigplussers.


Tweede herhaalprik? Je bedoeld de tweede booster? Ik ken iemand die een poosje geleden de derde booster heeft gekregen.

Mug schreef op 21-06-2022 om 18:27:

[..]

De meesten de 1e keer voor zover ik het weet, vriendin in ziekenhuis heeft nu voor de derde keer corona.

 

Was ze wel gevaccineerd?

Want in april kregen ook erg veel mensen in mijn omgeving corona, en allen waren gevaccineerd. (waanden zich wellicht veilig)

Fleurtje_5 schreef op 21-06-2022 om 19:13:

[..} Tweede herhaalprik? Je bedoeld de tweede booster? Ik ken iemand die een poosje geleden de derde booster heeft gekregen.

Dat noemt de overheid tegenwoordig herhaalprik i.p.v. booster.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

21-06-2022 om 19:23

Fleurtje_5 schreef op 21-06-2022 om 19:16:

[..]

Was ze wel gevaccineerd?

Want in april kregen ook erg veel mensen in mijn omgeving corona, en allen waren gevaccineerd. (waanden zich wellicht veilig)

Jazeker. Ze werkt in een verzorgingshuis, is gevaccineerd en juist nog steeds voorzichtig. Zeker nu de besmettingen weer zo oplopen. Maar veel mensen hebben natuurlijk nauwelijks klachten,  dus wie weet waar ze het heeft opgepikt, dat kan nu overal zijn. 

Doet me dan wel weer twijfelen of de vaccins nog wel afdoende werken, deze variant is ook weer anders dan die in januari bijvoorbeeld. Tijd voor een nieuwe ronde met aangepaste vaccins, lijkt me. Zeker voor ouderen en kwetsbaren, of idd voor 50+.   

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/06/21/rivm-drie-maanden-na-covid-19-heeft-de-helft-nog-klachten-a4134163
In Brits onderzoek lijkt de kans op langdurige klachten na covid bij de omikron variant significant kleiner, dat is weer goed nieuws. (maar in de grote getallen is het nog steeds een probleem, er zijn namelijk veel meer mensen die omikron gehad hebben dan delta, dus per saldo kan het wel eens om een vergelijkbaar aantal mensen gaan);

Daglichtlamp schreef op 21-06-2022 om 19:06:

https://www.rivm.nl/nieuws/bijna-twee-keer-zo-vaak-langdurige-klachten-na-coronabesmetting

Nog geen resultaten van omicron, maar weer een onderzoek dat laat zien dat covid nog steeds niet vergelijkbaar is met een verkoudheid of een griepje.
Gelukkig is de kans om op de IC terecht te komen of om dood te gaan aan covid inmiddels heel klein. Maar de ziekenhuisbezetting is in een kleine drie weken wel weer verdubbeld. Dus misschien is het een goed idee op de tweede herhaalprik net als in andere landen ook aan te bieden aan vijftigplussers.

Zolang de booster nog niet tegen omicron werkt wacht ik liever nog tot het wel zover is. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

07-07-2022 om 20:31

ik vraag het maar even in dit topic: zijn de zelftesten nog steeds betrouwbaar genoeg? Ik meende ergens te hebben gelezen van niet namelijk.

Mijn dochter is vreselijk ziek. De test zegt negatief, dus het kan natuurlijk ook griep zijn, maar dan is het wel een erge griep voor zomaar nu in de zomer 🤔

Mug schreef op 07-07-2022 om 20:31:

ik vraag het maar even in dit topic: zijn de zelftesten nog steeds betrouwbaar genoeg? Ik meende ergens te hebben gelezen van niet namelijk.

Mijn dochter is vreselijk ziek. De test zegt negatief, dus het kan natuurlijk ook griep zijn, maar dan is het wel een erge griep voor zomaar nu in de zomer 🤔

Heb je neus en keel meegepakt?

LostJellyfish83

LostJellyfish83

07-07-2022 om 21:04

HAHA!wait..what schreef op 07-07-2022 om 20:41:

[..]

Heb je neus en keel meegepakt?

Ja, beide. Dus dan zal het toch wel kloppen neem ik aan. 

Ik heb twee weken geleden alleen neus gedaan en twee dikke strepen. Dus die testen lijken nog te werken. Maar in November had ik ook al corona, maar had de zelftest negatief aan. (Vriend en dochter waren positief, ik kreeg ook klachten, ggd test was wel positief).

Fleurtje_5 schreef op 13-04-2022 om 19:03:

[..]


Dan is het toch beschamend dat ze uit commercieel belang handelden.

...en tot slot, als het allemaal zo onschuldig was, waarom bleef hij weigeren om in te gaan op de appjes?

De Telegraaf van 25 maart 2022:

............

Minister Hugo de Jonge weigert verder
in te gaan op de appjes-gate die afgelopen week is ontstaan rondom de
schimmige mondkapjesdeal met Sywert van Lienden. „Ik ga daar nu niks
meer over zeggen”, bitste de huidig woonminister na afloop van de
ministerraad.

...............

Na het lezen van de laatste nieuwsberichten moest ik denken aan de discussie op dit forum. Vroeg me alleen af op welk topic.

Hier was het dus, de discussie over de mondkapjesdeal.

Dus dan past dit bericht op dit topic:

https://www.ad.nl/politiek/ministerie-betaalt-liever-dwangsom-dan-openheid-te-geven-over-mondkapdeal-van-lienden~af0ed06b/

Ook las ik dat de vereniging van Duitse steden zich weer opmaakt voor de mondkapjesplicht. Ze willen nieuwe maatregelen tegen het coronavirus om de huidige uitbraak in het land zo snel mogelijk in te dammen.

En een week of drie geleden las ik:  
.........
Minister van Volksgezondheid Karl Lauterbach overlegt vrijdag met
experts van het Robert Koch-Institut (RKI), het Duitse RIVM. Volgens
Lauterbach is er in Duitsland nu al sprake van een snel stijgend aantal
besmettingen. Hij noemde het een zomergolf.
De minister raadt mensen aan
om binnen mondkapjes te dragen vanwege de infectiegolf.

............
https://www.nu.nl/coronavirus/6207063/duitse-steden-willen-nieuwe-coronamaatregelen-en-mogelijke-mondkapjesplicht.html

Waarom denk je dat een bericht van drie weken geleden nog relevant is?
https://www.sueddeutsche.de/politik/corona-buschmann-maskenpflicht-maske-1.5622408 Hier lees ik dat een mondmaskerplicht wellicht in de herfst weer overwogen wordt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.