Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic


65.000 positieve testen, en nog een achterstand van bijna 50.000 testen. Maar de IC besmetting daalt nog steeds, en in de groep zestigplussers is er nauwelijks een stijging gelukkig.


De WHO is heel optimistisch nu icon_e_biggrin.gif



WHO: Europa nadert mogelijk einde pandemie.

Zodra de huidige, door omikron gedomineerde golf in Europa afneemt,
volgt mogelijk een maandenlange periode van wijdverbreide immuniteit en
dus weinig nieuwe besmettingen, denkt Kluge. Die zal volgens hem te
danken zal zijn aan vaccinatie, het feit dat veel mensen de ziekte
hebben gehad en een lagere gevoeligheid voor het virus als het weer
warmer wordt. Als het tegen het einde van het jaar kouder wordt, keert
Covid-19 terug, maar niet als pandemie.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5283093/covid-liveblog-nederland-who-corona-omt-horeca-open-lockdown

wild-flower schreef op 23-01-2022 om 19:49:


De WHO is heel optimistisch nu icon_e_biggrin.gif



[..]

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5283093/covid-liveblog-nederland-who-corona-omt-horeca-open-lockdown

Die hobbelen al de hele pandemie achter de feiten aan. Dus als die het zeggen, moet het wel haast waar zijn! 🎉

Volgens geruchten alles open tot 22:00.. dit klinkt te mooi om waar te zijn!

Wobbelkont schreef op 24-01-2022 om 16:30:

Volgens geruchten alles open tot 22:00.. dit klinkt te mooi om waar te zijn!

Wat fijn nieuws ! 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

25-01-2022 om 11:42

Hannemeike schreef op 25-01-2022 om 11:28:

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/opinie-hoe-een-onjuist-verhaal-van-de-pandemie-dominant-werd-en-waarom-het-kabinet-dit-moet-rechtzetten~b8e5c024/

Dat zoveel Europeanen de komende maanden na een infectie natuurlijke immuniteit kunnen opbouwen tegen het virus zonder dat de zorg direct overbelast raakt, komt mede omdat vaccins zo goed beschermen tegen ernstige ziekte. En dat steeds meer landen hun maatregelen opheffen of zelfs de coronapas afschaffen, komt vooral omdat de vaccinatiegraad in die landen zo hoog is. Ook dát verhaal moet consequent verteld worden, want deze variant krijgt nu wel erg veel ‘krediet’ voor de nieuwe situatie.

niet_rechts schreef op 25-01-2022 om 11:42:

[..]

Dat zoveel Europeanen de komende maanden na een infectie natuurlijke immuniteit kunnen opbouwen tegen het virus zonder dat de zorg direct overbelast raakt, komt mede omdat vaccins zo goed beschermen tegen ernstige ziekte. En dat steeds meer landen hun maatregelen opheffen of zelfs de coronapas afschaffen, komt vooral omdat de vaccinatiegraad in die landen zo hoog is. Ook dát verhaal moet consequent verteld worden, want deze variant krijgt nu wel erg veel ‘krediet’ voor de nieuwe situatie.

Ook in Zuid Afrika zorgt omikron voor veel minder ziekenhuisopnames dan de deltavariant, zie de linkjes hieronder. Maar ongeveer een kwart is in Zuid Afrika gevaccineerd, veel minder dan in de VS (65%). Hij noemt ook de VS waar het niet goed gaat, omdat de vaccinatiegraad laag is volgens hem. Misschien is in de VS iets anders aan de hand dat daar zoveel zieken en doden zijn. (Obesitas om maar eens wat te noemen, 1 op de 3 Amerikanen!)

Ik vind het maar een matig opiniestuk.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220107_96109371

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/buitenland/2021/12/zuid-afrika-daling-ziekenhuisopnames-omikron-variant/

Rondstruiner schreef op 25-01-2022 om 12:11:

[..]

Ook in Zuid Afrika zorgt omikron voor veel minder ziekenhuisopnames dan de deltavariant, zie de linkjes hieronder. Maar ongeveer een kwart is in Zuid Afrika gevaccineerd, veel minder dan in de VS (65%). Hij noemt ook de VS waar het niet goed gaat, omdat de vaccinatiegraad laag is volgens hem. Misschien is in de VS iets anders aan de hand dat daar zoveel zieken en doden zijn. (Obesitas om maar eens wat te noemen, 1 op de 3 Amerikanen!)

Ik vind het maar een matig opiniestuk.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220107_96109371

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/buitenland/2021/12/zuid-afrika-daling-ziekenhuisopnames-omikron-variant/

Zuid-Afrika heeft een hele zware Delta golf gehad, waardoor erg veel mensen besmet zijn geraakt met het virus. Ik heb indertijd berichten in de Zuid-Afrikaanse pers gelezen dat men op grond van onderzoek naar aanwezige antistoffen veronderstelde dat de helft van de inwoners besmet was geweest en een andere 25% tot 30% gevaccineerd. Verder heeft Zuid-Afrika een jonge bevolking en is het er hoog zomer.

Overigens verbaast het me dat de WHO nog steeds zo de nadruk op vaccinaties legt. Men zou eerst eens moeten onderzoeken hoeveel mensen in arme landen nu eigenlijk al besmet zijn geweest. Met daarbij wel weer de aantekening dat in India begin vorig jaar veel mensen besmet waren geweest, maar dat toen Delta kwam het een drama werd. Wat dat betreft heeft het virus af en toe wat verrassingen in petto.

OmaVan2 schreef op 25-01-2022 om 12:49:

[..]

Zuid-Afrika heeft een hele zware Delta golf gehad, waardoor erg veel mensen besmet zijn geraakt met het virus. Ik heb indertijd berichten in de Zuid-Afrikaanse pers gelezen dat men op grond van onderzoek naar aanwezige antistoffen veronderstelde dat de helft van de inwoners besmet was geweest en een andere 25% tot 30% gevaccineerd. Verder heeft Zuid-Afrika een jonge bevolking en is het er hoog zomer.

Ik ga er van uit dat het team van Zuid-Afrikaanse wetenschappers dat wel bekend is en dat ze dat in deze analyse wel heeft meegenomen, denk je niet? Beetje gek om te veronderstellen dat ze hier door jou op gewezen moeten worden.

Deze meneer van het opiniestuk is helemaal geen arts of deskundige op dit gebied, dus zijn mening is voor mij net zo waardevol als die van iedere andere leek.

DistinctMarten43

DistinctMarten43

25-01-2022 om 14:12

Rondstruiner schreef op 25-01-2022 om 14:07:

[..]

Ik ga er van uit dat het team van Zuid-Afrikaanse wetenschappers dat wel bekend is en dat ze dat in deze analyse wel heeft meegenomen, denk je niet? Beetje gek om te veronderstellen dat ze hier door jou op gewezen moeten worden.

Deze meneer van het opiniestuk is helemaal geen arts of deskundige op dit gebied, dus zijn mening is voor mij net zo waardevol als die van iedere andere leek.

Zuid-Afrika heeft een hele hoge immuniteit door natuurlijke besmetting. Dat is niet een 'beetje gek', dat is een feit. 

Rondstruiner schreef op 25-01-2022 om 14:07:

[..]

Ik ga er van uit dat het team van Zuid-Afrikaanse wetenschappers dat wel bekend is en dat ze dat in deze analyse wel heeft meegenomen, denk je niet? Beetje gek om te veronderstellen dat ze hier door jou op gewezen moeten worden.

Deze meneer van het opiniestuk is helemaal geen arts of deskundige op dit gebied, dus zijn mening is voor mij net zo waardevol als die van iedere andere leek.

Dat zeg ik absoluut niet. In het artikel werd er naar bevindingen van Zuid-Afrikaanse artsen verwezen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.