Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

Yumi schreef op 01-03-2023 om 19:00:

[..]

Goh en wat die directeur denkt is interessant genoeg voor een nieuwsbericht

In datzelfde bericht... daar vertrouw ik iets meer op:

Begin 2020 - vlak voor het begin van de wereldwijde pandemie - stelden wetenschappers al dat er geen enkel bewijs is dat het virus "geen natuurlijke oorsprong" heeft. Dat deden ze in een gezamenlijke verklaring in het medische tijdschrift The Lancet.

Het lijkt me ook heel moeilijk om nu nog bewijs daarvoor te vinden. Maar ben wel benieuwd naar verdere details. Want ik las in dat bericht:

Wray voegde daaraan toe dat het onderzoek naar de oorsprong van het
coronavirus nog loopt en dat hij geen verdere details kon delen.

Ik zal verdere berichtgeving daarover dan wel graag willen volgen.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

01-03-2023 om 19:50

Ik geloof direct dat het iets is door de mens in elkaar geknutseld. Waarom niet? Van de andere kant kan het ook best op een natuurlijke wijze ontstaan zijn. Zullen we het ooit weten? Ik vind dat wel een interessante vraag.

Wat de directeur van de FBI vindt is toch ook de moeite waard lijkt me?

NippyDunlin42

NippyDunlin42

01-03-2023 om 19:55

Zou me ook niks verbazen als de Amerikanen het hebben laten ontsnappen in Wuhan.

Elaine68 schreef op 01-03-2023 om 19:55:

Zou me ook niks verbazen als de Amerikanen het hebben laten ontsnappen in Wuhan.

Wat dacht je van Blijdorp, wat hangt daar niet allemaal rond? 😱

vleermuis-e1576761717573.png&w=750&h=375&zc=1&q=100&a=

De FBI is ook niet zomaar een of andere roddeltante hé

Yumi schreef op 02-03-2023 om 09:13:

[..]

Wat dacht je van Blijdorp, wat hangt daar niet allemaal rond? 😱

Was die vleermuizengrot al niet een aantal jaren geleden gesloten? 

Ysenda schreef op 02-03-2023 om 13:40:

[..]

Was die vleermuizengrot al niet een aantal jaren geleden gesloten?

Weet ik niet, wordt altijd een beetje verdrietig van dieren in een kooi dus kom er al jaar of 30 niet meer

NippyDunlin42

NippyDunlin42

02-03-2023 om 16:40

Yumi schreef op 02-03-2023 om 14:21:

[..]

Weet ik niet, wordt altijd een beetje verdrietig van dieren in een kooi dus kom er al jaar of 30 niet meer

Verstandig, kan er daar geen virus op jouw overspringen.

En uitkijken voor vogels met de vogelgriep!

De vraag is niet of maar wanneer we een volgende pandemie kunnen verwachten.

Yumi schreef op 02-03-2023 om 09:13:

[..]

Wat dacht je van Blijdorp, wat hangt daar niet allemaal rond? 😱

Meerdere soorten vleermuizen vliegen buiten gewoon rond zodra het donker gaat worden. Daar hoef je niet voor naar Blijdorp.

Teken die lyme of een tekengerelateerde aandoening doorgeven komen ook gewoon in de Nederlandse natuur voor. En als je allergisch bent voor bv een wesp heb je ook een vet risico als je gestoken word.

Dat alles vind ik toch echt anders dan een coronavirus dat waarschijnlijk 'geen natuurlijke oorsprong' heeft en volgens de FBI misschien wel uit een lab is ontsnapt.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

02-03-2023 om 20:17

Fleurtje_5 schreef op 02-03-2023 om 18:53:

[..]

Meerdere soorten vleermuizen vliegen buiten gewoon rond zodra het donker gaat worden. Daar hoef je niet voor naar Blijdorp.

Teken die lyme of een tekengerelateerde aandoening doorgeven komen ook gewoon in de Nederlandse natuur voor. En als je allergisch bent voor bv een wesp heb je ook een vet risico als je gestoken word.

Dat alles vind ik toch echt anders dan een coronavirus dat waarschijnlijk 'geen natuurlijke oorsprong' heeft en volgens de FBI misschien wel uit een lab is ontsnapt.

Nou ja, er is nog geen enkel bewijs geleverd door de FBI, dus dat zou ik eerst even afwachten.

Elaine68 schreef op 02-03-2023 om 20:17:

[..]

Nou ja, er is nog geen enkel bewijs geleverd door de FBI, dus dat zou ik eerst even afwachten.

Idd, deze fbi uitspraak is niet onderbouwd en wordt door het onderzoeksteam van de VN dat in China ter plekke onderzoek heeft gedaan niet onderschreven, ook niet met de beperkingen die ze hadden bij het onderzoek.

Foutje

Fleurtje_5 schreef op 02-03-2023 om 18:53:

[..]

Klopt hier vliegen ze gewoon rond in een normale woonwijk.

De Engelse OMT leden is gevraagd wat de toekomst gaat brengen.

Dat er een volgende pandemie gaat komen is zeker,  Er is gevraagd welk virus zij verwachten dat de volgende pandemie waarschijnlijk gaat veroorzaken.
Hoog op het lijstje: een griepvirus, en ook een SARS virus (oorzaak van de laatste 3 pandemieen: SARS, MERS en Covid)

https://www.dailymail.co.uk/health/article-11815985/What-experts-Governments-SAGE-panel-hink-pandemic-be.html

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.