Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

NippyDunlin42

NippyDunlin42

26-02-2023 om 19:55

Angela1967 schreef op 26-02-2023 om 17:19:

[..]

Ik geloof niet in opzet en dat is wat Loeki impliceert. Ik weet zeker dat er foute beslissingen zijn genomen. Van een groot deel zie je het nu pas, met meer kennis, van een kleiner deel was sneller bekend dat het andere beslissingen hadden moeten zijn.

Gr Angela

Dat siert je maar ik word echt wat cynischer wat dat betreft. Heel veel mensen doen echt hun best. Maar als je verantwoordelijkheden draagt en daar ook dik voor betaald wordt, moet je verantwoordelijkheid nemen. Dat geldt voor de toeslagenaffaire en ook in deze moeilijke situatie. En natuurlijk worden er fouten gemaakt en dat is onvermijdelijk, maar er is ook wel degelijk sprake van onverschilligheid. En dat is behoorlijk misdadig, zeker als je daar het slachtoffer van bent.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

26-02-2023 om 19:58

Loeki72 schreef op 26-02-2023 om 18:56:

[..]

Hoe verklaar je dan dat er wel maskers op de Covid IC werden geleverd waar geen IIR op stond? Dan sta je dus met chirurgische maskers bij de meest zieke Covid-patiënten. Bij mij is bewezen dat ik dezelfde stam als een patient had. Dus ik en mijn collega’s zijn door mijn werkgever niet beschermd tegen Covid.

Heel triest. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

26-02-2023 om 20:10

De voorbeelden zijn tegenwoordig niet meer aan te slepen (en wsl was het vroeger niet anders), daar in Turkije en Syrie heeft ook niemand expres gebouwen omgeduwd maar er is wel nagelaten om te controleren en handhaven. Misdadig. Oorzaak: Geld.
De mondkapjes affaire an sich: Gewoon miljoenen winst opstrijken zonder enige scrupules. Bah.
De toeslagen affaire: Al zoveel hoge ambtenaren wisten wat er gaande was maar niemand wil zijn vingers eraan branden. Waardeloos.

Ik wil geen verantwoordelijke baan en ik verdien zo goed als niks, maar de mensen die wel goed verdienen nemen gewoon geen verantwoordelijkheid. Ik zou me diep schamen.

Sommige beroepsgroepen lijken wel moderne slaven. Vooral werknemers in de zorg kun je uitbuiten door hun verantwoordelijkheidsgevoel naar anderen. En dan bedoel ik niet de RvB van de zorginstelling.

Loeki72 schreef op 26-02-2023 om 18:56:

[..]

Hoe verklaar je dan dat er wel maskers op de Covid IC werden geleverd waar geen IIR op stond? Dan sta je dus met chirurgische maskers bij de meest zieke Covid-patiënten. Bij mij is bewezen dat ik dezelfde stam als een patient had. Dus ik en mijn collega’s zijn door mijn werkgever niet beschermd tegen Covid.

Ffp2 op de ic en op alle reguliere verpleegafdelingen waar er niet geintubeerd wordt werd er van vrijwel begin verpleegd met chirurgisch mondmasker bij ons.  Pandemie was 2 weken bezig en het werd afgeschaald naar chirurgisxh mondmasker en dat is altijd prima geweest en nog steeds 

absor schreef op 26-02-2023 om 18:48:

ik geloof ook niet in opzet. In retrospect zijn we veel te streng geweest en heb ik als zorgverlener ook echt spijt en last van sommige beslissingen. (Max aantal bezoekers ook bij stervende patienten, verpleeghuizen dicht)

ik geloof ook niet dat een hele groep zorgverleners door specifiek slechte maskers besmet zijn geraakt. Ik denk eerder dat als er een grote groep zeer ernstig ziek is geworden er een zeer besmettelijk variatie rondging of er een specifieke superspreader was.

De een word zieker dan de ander van het zelfde virus. Maar onderstaande was ook niet oké lijkt mij. Ook als men ziek is en geen klachten heeft kan een ander er wel doodziek van worden. En hoeft het niet eens alleen aan slechte maskers te liggen. Toch? En die besmette collega-zonder-klachten moet wel door het verkeer en door gangen lopen. Met risico op nog meer besmettingen. Of zie ik dat verkeerd?

https://www.skipr.nl/nieuws/zuyderland-wil-besmet-personeel-laten-werken-or-is-tegen/

nou ja je kan altijd een masker dragen maar je testte pas als je klachten had.  En we weten dat de incubatietijd al is van voor je klachten had
Als je luncht kan je geen masker op. En er zal geen enkele zorginstellingen zijn geweest waar er ruimte is geweest voor alle medewerkers om totaal in je eentje te lunchen
Tijdens lunch of diner elkaar besmetten is dan heel erg makkelijk 

absor schreef op 27-02-2023 om 07:29:

nou ja je kan altijd een masker dragen maar je testte pas als je klachten had. En we weten dat de incubatietijd al is van voor je klachten had
Als je luncht kan je geen masker op. En er zal geen enkele zorginstellingen zijn geweest waar er ruimte is geweest voor alle medewerkers om totaal in je eentje te lunchen
Tijdens lunch of diner elkaar besmetten is dan heel erg makkelijk

Lunchen of pauze’s waren er in die tijd niet hoor, we hadden niet eens tafels waaraan je kon zitten. Je at op de gang tussendoor. Maar mijn collega’s hadden allemaal niet dezelfde stam. Dus niet van elkaar besmet. Mijn stam was specifiek voor een patient. 
Maar goed. Hoe er met ons is omgegaan heeft voor veel onvrede gezorgd. Veel zieken, veel burn-outs en heel veel mensen die zijn weggegaan. Wij draaien nu veel minder bedden dan voor de pandemie. 

het was een rottijd, dat is zeker.  Ook voor mij met slechte herinneringen. 
ook wij hebben nu 2 collega’s definitief aan longcovid verloren. dus ze zijn er nog wel maar voor het vak verloren

misschien is het mijn optimistische aard dat ik weiger te geloven dat er opzet in het spel geweest is om slechte maskers te geven om mensen ziek te maken 

Maar hier hadden ze vrij snel psychologische zorg voor medewerkers opgetuigd. Of je wilde of niet iedereen kreeg sowieso een gesprek met een psych en indien nodig nav het 1e gesprek vervolggesprekken.  Ik denk dat de organisatie dat heel goed heeft gedaan

absor schreef op 27-02-2023 om 09:04:

het was een rottijd, dat is zeker. Ook voor mij met slechte herinneringen.
ook wij hebben nu 2 collega’s definitief aan longcovid verloren. dus ze zijn er nog wel maar voor het vak verloren

misschien is het mijn optimistische aard dat ik weiger te geloven dat er opzet in het spel geweest is om slechte maskers te geven om mensen ziek te maken

Maar hier hadden ze vrij snel psychologische zorg voor medewerkers opgetuigd. Of je wilde of niet iedereen kreeg sowieso een gesprek met een psych en indien nodig nav het 1e gesprek vervolggesprekken. Ik denk dat de organisatie dat heel goed heeft gedaan

Volgens onderstaand artikel werden ondeugdelijke maskers alleen tijdelijk bij grote schaarste toegestaan. Men was blijkbaar dus wel op de hoogte van die ondeugdelijkheid.

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/mondkapjes-pandemieprofiteur-van-lienden-afgekeurd-voor-de-zorg

..............
Het overgrote deel van de ondeugdelijke kapjes voor de zorghelden is geleverd door pandemieprofiteur Sywert van Lienden.

Het gaat om partijen Chinese KN95-maskers, gekeurd volgens Chinese normen.
Op het hoogtepunt van de pandemie, toen er grote schaarste heerste,
werden ook deze maskers tijdelijk toegestaan.
Inmiddels is die Europese
ontheffingsregeling teruggedraaid en mogen de mondkapjes niet langer
worden gebruikt in ziekenhuizen.

..............

Onvoorstelbaar maar het geld voor onderzoek van long covid raakt op. De financiering voor de salarissen van de onderzoekers is niet goed geregeld en daarom gaan onderzoekers met kennis over LC weg. Normaal krijgen ze subsidie van het ministerie VWS voor 4 jaar voor het onderzoek en de salarissen, nu echter 15 maanden. 

Als LC patiënt voel ik me soms niet gehoord door de artsen, want lc en daar kan je niet zoveel mee. Als ik dit dan lees, dan voel ik me in de steek gelaten 

Toekomst van longcovidonderzoek in Nederland onzeker (nos.nl)

Yumi schreef op 27-02-2023 om 10:56:

Onvoorstelbaar maar het geld voor onderzoek van long covid raakt op. De financiering voor de salarissen van de onderzoekers is niet goed geregeld en daarom gaan onderzoekers met kennis over LC weg. Normaal krijgen ze subsidie van het ministerie VWS voor 4 jaar voor het onderzoek en de salarissen, nu echter 15 maanden.

Als LC patiënt voel ik me soms niet gehoord door de artsen, want lc en daar kan je niet zoveel mee. Als ik dit dan lees, dan voel ik me in de steek gelaten

Toekomst van longcovidonderzoek in Nederland onzeker (nos.nl)

Dom. Behalve het leed voor de patiënten, heb je ook te maken met economische gevolgen. Als je een paar procent van de post-Covid patiënten die nu afgekeurd zijn,  door een passende behandeling aan het werk zou kunnen helpen, dan heb je de kosten van het onderzoek er waarschijnlijk al uit.

OmaVan2 schreef op 27-02-2023 om 11:16:

[..]

Dom. Behalve het leed voor de patiënten, heb je ook te maken met economische gevolgen. Als je een paar procent van de post-Covid patiënten die nu afgekeurd zijn, door een passende behandeling aan het werk zou kunnen helpen, dan heb je de kosten van het onderzoek er waarschijnlijk al uit.

Tja en al die gegevens die ze 2 jaar lang verzameld hebben, al dat werk wat er in is gestopt....zou zo jammer zijn als dat niets gaat opleveren.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

27-02-2023 om 17:30

Dat die Sywert van Lienden nog over straat durft, onvoorstelbaar. Sommige mensen kennen geen schaamte.

De FBI zegt dat het coronavirus zeer waarschijnlijk is ontstaan in een Chinees laboratorium.

https://www.nu.nl/coronavirus/6253481/fbi-directeur-denkt-dat-coronavirus-in-een-chinees-laboratorium-ontstond.html

wild-flower schreef op 01-03-2023 om 18:51:

De FBI zegt dat het coronavirus zeer waarschijnlijk is ontstaan in een Chinees laboratorium.

https://www.nu.nl/coronavirus/6253481/fbi-directeur-denkt-dat-coronavirus-in-een-chinees-laboratorium-ontstond.html

Goh en wat die directeur denkt is interessant genoeg voor een nieuwsbericht 

In datzelfde bericht... daar vertrouw ik iets meer op:

Begin 2020 - vlak voor het begin van de wereldwijde pandemie - stelden wetenschappers al dat er geen enkel bewijs is dat het virus "geen natuurlijke oorsprong" heeft. Dat deden ze in een gezamenlijke verklaring in het medische tijdschrift The Lancet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.