Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

Coreopsis schreef op 19-02-2023 om 12:28:

[..]

Precies. Ik heb een groep collegas die ik rond deze tijd vaak minstens 2 weken kan afschrijven. 1 week omdat ze carnaval vieren en moeten bijkomen van de kater. De week erna omdat ze verkouden/griep en nu dus waarschijnlijk corona hebben. Ik hoop dat ze volgende week dan ook nog een weekje vakantie opnemen.

De kans dat ze griep hebben is groter dan de kans op corona op dit moment.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

19-02-2023 om 19:12

Ik ga niet zo heel vaak naar de apotheek maar de laatste 2 keren dat ik er was (ik denk in afgelopen maand?) stond er twee keer iemand naast me die een tube zalf voor schurft kwam halen. En naast mij in een koffietentje zat er ook al een meisje met schurft laatst.

Het is natuurlijke geen corona maar ook behoorlijk opvallend vind ik.

S72_tot_wk6.png

Schurft komt inderdaad vaker voor. Dat zie je ook in de weekcijfers van Nivel. https://www.nivel.nl/nl/nivel-zorgregistraties-eerste-lijn/actuele-weekcijfers-aandoeningen-surveillance

NippyDunlin42

NippyDunlin42

19-02-2023 om 19:19

Dat ik dan 3 mensen tref in zo'n korte tijd, met mijn smetvrees 😝 gelukkig vier ik dit jaar geen carnaval.

https://nos.nl/artikel/2456601-aantal-gevallen-van-schurft-verdubbeld-onder-groningse-studenten

"Het is een gezelligheidsziekte", zegt huisarts Maarten Goedhart van Studentarts tegen RTV Noord. "Ik weet dat er studentenhuizen zijn waar twintig meiden wonen die elke avond gezellig samen op de bank onder een dekentje series kijken. Dat is een prachtige route voor de schurftmijt."

NippyDunlin42

NippyDunlin42

19-02-2023 om 19:40

Poezenmeisje schreef op 19-02-2023 om 19:38:

https://nos.nl/artikel/2456601-aantal-gevallen-van-schurft-verdubbeld-onder-groningse-studenten

"Het is een gezelligheidsziekte", zegt huisarts Maarten Goedhart van Studentarts tegen RTV Noord. "Ik weet dat er studentenhuizen zijn waar twintig meiden wonen die elke avond gezellig samen op de bank onder een dekentje series kijken. Dat is een prachtige route voor de schurftmijt."

Nou erg gezellig ben ik niet gelukkig

Het waren ook twee studentikoze types en een moeder die het voor haar kind ophaalde denk ik.

Elaine68 schreef op 19-02-2023 om 19:12:

Ik ga niet zo heel vaak naar de apotheek maar de laatste 2 keren dat ik er was (ik denk in afgelopen maand?) stond er twee keer iemand naast me die een tube zalf voor schurft kwam halen. En naast mij in een koffietentje zat er ook al een meisje met schurft laatst.

Bij mijn apotheek is het zo geregeld dat niemand hoort wat iemand komt halen, er staat ook niemand achter of naast iemand . 

Elaine68 schreef op 19-02-2023 om 19:40:

[..]

Nou erg gezellig ben ik niet gelukkig

Het waren ook twee studentikoze types en een moeder die het voor haar kind ophaalde denk ik.

Maar ze kan het ook voor haar buurvrouw of achternicht ophalen?

Elaine68 schreef op 19-02-2023 om 19:12:

Bij jullie apotheek word niet aan privacy gedaan? Waarom kan zij of jij naast iemand staan als iemand aan de bali staat en uitleg krijgt over de medicatie?

Fleurtje_5 schreef op 20-02-2023 om 11:50:

[..]

Bij jullie apotheek word niet aan privacy gedaan? Waarom kan zij of jij naast iemand staan als iemand aan de bali staat en uitleg krijgt over de medicatie?

Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan maar ik krijg ook uitleg over mijn medicatie bij mijn apotheek waar andere mensen bij staan. Ik vind het geen probleem hoor want ik heb geen geheimen maar als ik bv schurft zou hebben dan zou ik toch wel wat privacy  willen. Nu ik erover na denk vind ik dit toch wel iets wat ik bij mijn apotheek ga zeggen.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

20-02-2023 om 19:46

Bij mijn apotheek zijn 2 balies naast elkaar en kun je precies horen wat er gezegd wordt. Schurft kan die afstand niet overbruggen.
Als je privacy wilt zul je dat wel kunnen aangeven denk ik want er is ook een afgesloten ruimte.
Maar goed, ik weet nu dus ongeveer wie er allemaal schurft hebben.

Bij mijn huidige hypotheek zijn de balies afgeschermd met glas en tussenschotten, een heel stuk beter en meer privacy dan in mijn vorige hypotheek met ‘open’ balie. Ik kan echt niets meekrijgen van het gesprek naast mij in ieder geval, wel zo prettig! 
Waarom begrijpt zo’n apotheek dit zelf niet vraag ik me dan weer af 🤪

Ik ben benieuwd of dat ook betekent dat de teststraten dicht gaan.

Ook het thuisblijven bij klachten en het doen van een zelftest kunnen volgens de belangrijkste adviseur van het kabinet op het gebied van corona, los worden gelaten.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5367772/testen-en-thuisblijven-bij-corona-niet-langer-nodig-adviseert-omt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.