Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

Fleurtje_5 schreef op 07-01-2023 om 14:22:

[..]

Die wil ik ook wel. Zo'n test heb ik nog niet eerder gezien.

Is misschien heel handig omdat men bij een gewone zelftest toch corona kan hebben terwijl de test negatief aangeeft.

Mij lijkt het prima. 

Je kunt dan tegen je baas zeggen waarom je met "die verkoudheid" niet naar het werk komt, plus je weet of de (anti)griepprik van de baas wel werkt.

Overigens is het hooikoortsseizoen ook weer begonnen. Zoon vroeg me gisteren al waar ik de tabletten verstopt had.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

27-01-2023 om 07:13

Angela1967 schreef op 26-01-2023 om 20:15:

[..]

Komt het niet van de aarde dan, maar uit de ruimte?!

gr Angela

Oh Mijn God Angela daar had ik nog niet eens aan gedacht! Dat IS een mogelijkheid!!

Ik bedoelde eigenlijk komt het van een Chinese markt of uit een lab en hoe dan. De paniek van de Chinezen staat mij nog helder voor de geest en ook van artsen die aangaven: mensen wandelen soms binnen maar zijn er feitelijk heel slecht aan toe. 

Dan het feit dat je na een beetje corona toch hele nare longcovid kunt krijgen en zo zijn er meer zaken die ik heel akelig vind.

Ook de artsen en verpleegkundigen die nu arbeidsongeschikt zijn. Ik wil geen broodje aap verhaal de wereld in helpen maar ja, ik vind het een eng virus. Nog steeds.

Laten we hopen dat we ervan af zijn in ieder geval.

Poezenmeisje schreef op 26-01-2023 om 20:31:

Overigens is het hooikoortsseizoen ook weer begonnen. Zoon vroeg me gisteren al waar ik de tabletten verstopt had.

Dat had ik een week of twee geleden al gemerkt. Niet echt "het seizoen" van hooikoorts, maar wel sommige dagen, vooral met veel wind, had ik er wel last van.

De natuur bloeit steeds eerder. Mijn man heeft vandaag de wilgen de kop afgezaagd.

Zou carnaval voor een golfje ( griep / corona ? )  gaan zorgen ?

wild-flower schreef op 19-02-2023 om 09:20:

Zou carnaval voor een golfje ( griep / corona ? ) gaan zorgen ?

Zoveel mensen bij elkaar? Zeker.

Ik had drie weken geleden een dag met workshop op mijn werk. Totaal 300+ man. En daarna waren er weer mensen met klachten en corona. Begreep van die collega's dat er in hun groep (25 man) een man enorm zat te proesten...

Vorig jaar, andere werkgever, waren er 3x 2 dagen inclusief overnachting georganiseerd. En na elke keer weer een flinke golf.

wild-flower schreef op 19-02-2023 om 09:20:

Zou carnaval voor een golfje ( griep / corona ? ) gaan zorgen ?

Corona krijgt men niet van carnaval. Wel van iemand die corona onder de leden heeft en zich tussen de carnavalsvierders bevind. Maar dat kan ook gebeuren bij voetbalwedstrijden, andere sportwedstrijden of popconcerten.

Al weken hoor ik dat familieleden, vrienden of kennissen (en gewoon gevaccineerd) corona kregen en ziek thuis bleven. Maar er zijn ook mensen die het niet voelen dat ze corona hebben of die ondanks lichte klachten dat feest niet willen missen.

Fleurtje_5 schreef op 19-02-2023 om 09:36:

[..]

Corona krijgt men niet van carnaval. Wel van iemand die corona onder de leden heeft en zich tussen de carnavalsvierders bevind. Maar dat kan ook gebeuren bij voetbalwedstrijden, andere sportwedstrijden of popconcerten.

Al weken hoor ik dat familieleden, vrienden of kennissen (en gewoon gevaccineerd) corona kregen en ziek thuis bleven. Maar er zijn ook mensen die het niet voelen dat ze corona hebben of die ondanks lichte klachten dat feest niet willen missen.

En ik maar denken dat het door carnaval was ontstaan en niet door vleermuizen

Gelukkig zit ik veilig in het hoge noorden, waar maar enkele enclaves iets met carnaval doen.

Corona wordt endemisch net als griep, en dat gaat met golven net als griep.

Er worden nu gemiddeld 60 mensen per dag opgenomen in het ziekenhuis. Hoeveel andere opnames zijn er per dag?

Waarom nog rapportages omdat de zorg nog steeds aan het terugkrabbelen is van de intense tijd die geweest is. Die zit nu in een burn out.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

19-02-2023 om 12:18

Lollypopje schreef op 19-02-2023 om 09:39:

[..]

En ik maar denken dat het door carnaval was ontstaan en niet door vleermuizen

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

19-02-2023 om 12:20

Ysenda schreef op 19-02-2023 om 10:42:

Corona wordt endemisch net als griep, en dat gaat met golven net als griep.

Er worden nu gemiddeld 60 mensen per dag opgenomen in het ziekenhuis. Hoeveel andere opnames zijn er per dag?

Waarom nog rapportages omdat de zorg nog steeds aan het terugkrabbelen is van de intense tijd die geweest is. Die zit nu in een burn out.

Eenzelfde golfbeweging zie je inderdaad ook met griep, verkoudheden en allerlei kinderziektes.

Waar grote groepen bij elkaar komen gaan virussen makkelijk rond. Alleen maakte vóór corona weinig mensen zich daar druk over.

Het is eigenlijk altijd al zo geweest dat er veel mensen ziek of flink verkouden zijn na Carnaval.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

19-02-2023 om 12:28

watertoren schreef op 19-02-2023 om 12:22:

Het is eigenlijk altijd al zo geweest dat er veel mensen ziek of flink verkouden zijn na Carnaval.

Precies. Ik heb een groep collegas die ik rond deze tijd vaak minstens 2 weken kan afschrijven. 1 week omdat ze carnaval vieren en moeten bijkomen van de kater. De week erna omdat ze verkouden/griep en nu dus waarschijnlijk corona hebben. Ik hoop dat ze volgende week dan ook nog een weekje vakantie opnemen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.