Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

Daglichtlamp schreef op 10-11-2022 om 18:40:

Niemand ontkent hier toch dat je moet testen bij klachten? Overigens vind ik het niet gratis beschikbaar zijn van coronatesten echt wel een probleem. Zolang je verwacht dat mensen testen zou je die ruimschoots beschikbaar moeten stellen mijns inziens.

Ik hoop wel dat we de volgende winter echt naar de situatie kunnen dat we corona gaan behandelen als iedere andere verkoudheid of griep. Je blijft thuis als je je echt ziek voelt en bij een beetje verkouden ga je gewoon naar buiten/werk/school etc.

Dat laatste hoop ik ook echt enorm. Want de uitval met 5 dagen quarantaine terwijl je mss niet 5 dagen ziek bent is best groot en problematisch. 

CaninePeafowl58

CaninePeafowl58

10-11-2022 om 19:57

Tickel schreef op 10-11-2022 om 19:22:

[..]

Ik heb al vrij vaak gehoord dat mensen pas positief testen na een aantal dagen. Je kunt dus gewoon met Corona rondlopen en werken zolang je negatief test.

Dat kan. Niets aan te doen, zo gaat dat nu eenmaal met dat virus. Het blijft gewoon rondgaan en het schijnt ook zo te zijn dat mensen anderen kunnen besmetten al voordat ze klachten krijgen.

[..]

Ik heb al vrij vaak gehoord dat mensen pas positief testen na een aantal dagen. Je kunt dus gewoon met Corona rondlopen en werken zolang je negatief test.

Ja dat klopt maar er is ook geen alternatief. Thuis blijven met klachten zonder positief te testen gaat veel meer problemen opleveren in economisch opzicht.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

10-11-2022 om 21:56

Miraval schreef op 10-11-2022 om 20:08:

[..]

Ja dat klopt maar er is ook geen alternatief. Thuis blijven met klachten zonder positief te testen gaat veel meer problemen opleveren in economisch opzicht.

Inderdaad. Daarom vind ik dat mensen die niet gevaccineerd zijn wat extra op moeten letten. Je kunt gewoon niet thuisblijven met verkoudheidsklachten die wel of niet Covid kunnen zijn. 

[..]

Ik vind het ook raar allemaal. In de link van de Thuisarts, wat ik zo straks heb geplaatst, staat oa:

Test zo snel mogelijk als u klachten krijgt. Dan is de kans het grootst
dat de test klopt. Wacht u langer, dan komt er soms geen corona uit de
test, terwijl u het wel heeft.

Miraval schreef op 10-11-2022 om 20:08:

[..]

Dat klopt, maar als meerdere mensen ziek worden door onzorgvuldigheid levert dat ook problemen op. Ik zou het heel erg vinden als scholen,  winkels en horeca de deuren weer moeten sluiten. En dat mensen niet geopereerd kunnen worden omdat de bedden bezet zijn. Tis niet te hopen dat het ooit weer zover komt.

Toen het vorig jaar allemaal zo streng was, met winkelmandje en handen ontsmetten, buiten wachten zodat niet teveel klanten in de winkel zijn, mondkapje op,  1,5 m. afstand houden, geld in een mandje leggen zodat winkeljuf je niet hoeft aan te raken, kassabon zelf uit het apparaat pakken, "want je zou het virus kunnen hebben". Dan is het wel raar dat een hoestende winkeljuf zonder mondmasker (maar wel achter een plexiplaat) aan de kassa steeds tussen door haar zakdoek pakt, daarin snuit, die zakdoek weer wegstopt, en met die zelfde handen jou artikel vastpakt, het artikel scant, en terug schuift, en het klatergeld in het mandje legt en terug schuift, zonder dat zij haar handen eerst ontsmet. De woorden "Ik heb hooikoorts" vind ik dan te vaag. Want hee...."ze zou net zo goed het virus kunnen hebben". Die regeltjes gelden toch niet alleen voor de klanten?

Dus mocht het weer zover komen dat men streng moet zijn, dan hoop ik dat verkoudheid ook serieus genomen word.

Fleurtje_5 schreef op 11-11-2022 om 00:22:

[..]

Toen het vorig jaar allemaal zo streng was, met winkelmandje en handen ontsmetten, buiten wachten zodat niet teveel klanten in de winkel zijn, mondkapje op, 1,5 m. afstand houden, geld in een mandje leggen zodat winkeljuf je niet hoeft aan te raken, kassabon zelf uit het apparaat pakken, "want je zou het virus kunnen hebben". Dan is het wel raar dat een hoestende winkeljuf zonder mondmasker (maar wel achter een plexiplaat) aan de kassa steeds tussen door haar zakdoek pakt, daarin snuit, die zakdoek weer wegstopt, en met die zelfde handen jou artikel vastpakt, het artikel scant, en terug schuift, en het klatergeld in het mandje legt en terug schuift, zonder dat zij haar handen eerst ontsmet. De woorden "Ik heb hooikoorts" vind ik dan te vaag. Want hee...."ze kan net zo goed het virus kunnen hebben". Die regeltjes gelden toch niet alleen voor de klanten?

Dus mocht het weer zover komen dat men streng moet zijn, dan hoop ik dat verkoudheid ook serieus genomen word.

Hou nou eens op en ga terug naar school of in therapie oor overbezorgdheid. De aarde gaat toch wel ten onder en de kans dat corona weer in die mate terugkomt is klein. En als het wel zo is dan zien we wel. Het heeft echt geen zin om daar nu over te stressen. En als je invloed wilt zult bij rivm of in de politiek moeten gaan werken .

Gr Angela 

Wat lijkt mij dat erg als je met zoveel  angst leeft.

[..]

Dat klopt, maar als meerdere mensen ziek worden door onzorgvuldigheid levert dat ook problemen op. Ik zou het heel erg vinden als scholen, winkels en horeca de deuren weer moeten sluiten. En dat mensen niet geopereerd kunnen worden omdat de bedden bezet zijn. Tis niet te hopen dat het ooit weer zover komt.

Toen het vorig jaar allemaal zo streng was, met winkelmandje en handen ontsmetten, buiten wachten zodat niet teveel klanten in de winkel zijn, mondkapje op, 1,5 m. afstand houden, geld in een mandje leggen zodat winkeljuf je niet hoeft aan te raken, kassabon zelf uit het apparaat pakken, "want je zou het virus kunnen hebben". Dan is het wel raar dat een hoestende winkeljuf zonder mondmasker (maar wel achter een plexiplaat) aan de kassa steeds tussen door haar zakdoek pakt, daarin snuit, die zakdoek weer wegstopt, en met die zelfde handen jou artikel vastpakt, het artikel scant, en terug schuift, en het klatergeld in het mandje legt en terug schuift, zonder dat zij haar handen eerst ontsmet. De woorden "Ik heb hooikoorts" vind ik dan te vaag. Want hee...."ze zou net zo goed het virus kunnen hebben". Die regeltjes gelden toch niet alleen voor de klanten?

Dat was niet vorig jaar, dat was 2020 toen het virus nog niet zo onderzocht was als nu. Toen de hele wereld in een paniekmodus was en toen nog niet duidelijk was dat het virus niet door het aanraken van goederen overgebracht werd.

Inmiddels is al lang duidelijk en keer op keer bewezen dat als je weer thuis komt of bij iemand anders binnen  komt, je handen goedmaken met zeep afdoende is om die eventuele besmetting van je handen te verwijderen.

[..]

Dat klopt, maar als meerdere mensen ziek worden door onzorgvuldigheid levert dat ook problemen op. Ik zou het heel erg vinden als scholen, winkels en horeca de deuren weer moeten sluiten. En dat mensen niet geopereerd kunnen worden omdat de bedden bezet zijn. Tis niet te hopen dat het ooit weer zover komt.

Toen het vorig jaar allemaal zo streng was, met winkelmandje en handen ontsmetten, buiten wachten zodat niet teveel klanten in de winkel zijn, mondkapje op, 1,5 m. afstand houden, geld in een mandje leggen zodat winkeljuf je niet hoeft aan te raken, kassabon zelf uit het apparaat pakken, "want je zou het virus kunnen hebben". Dan is het wel raar dat een hoestende winkeljuf zonder mondmasker (maar wel achter een plexiplaat) aan de kassa steeds tussen door haar zakdoek pakt, daarin snuit, die zakdoek weer wegstopt, en met die zelfde handen jou artikel vastpakt, het artikel scant, en terug schuift, en het klatergeld in het mandje legt en terug schuift, zonder dat zij haar handen eerst ontsmet. De woorden "Ik heb hooikoorts" vind ik dan te vaag. Want hee...."ze zou net zo goed het virus kunnen hebben". Die regeltjes gelden toch niet alleen voor de klanten?

Wat is ziek? Dankzij de vaccinaties (en ook Omicron) worden veel mensen een stuk minder ziek. Weet je de enorme aantallen van afgelopen jaar (rond febr) nog en de relatief weinig opnames? Veel mensen (ik denk eigenlijk wel bijna heel NL inmiddels) hebben wel antistoffen door wat voor een manier dan ook.

Dus ja, nu corona voor steeds meer mensen voor milde klachten zorgt, kom je op een gegeven moment op zo'n punt dat je ook met corona kunt werken/niet meer in quarantaine hoeft. (Behalve als je echt ziek bent maar dan kun en wil je ook niks doen). 

Ik vraag me bij elke post van jou af wat je er eigenlijk mee bedoelt (kan ook aan mij liggen). Maatregelen zou je niet prettig vinden, vaccineren ook niet persé nodig. Je schiet in de stress bij een verkouden iemand en spreekt diegene daar zelfs op aan terwijl je zelf vragen ontwijkt waarom je je niet kan (of wil) vaccineren. Iedereen lijkt gewoon door te gaan en corona (soort van) achter zich te laten, behalve jij.

Je draagt een mondkapje zeg je, je kan alles ontsmetten als je wil. Geen drukte opzoeken, online bestellen en noem maar op. Prima toch?

Angela1967 schreef op 11-11-2022 om 00:25:

[..]

Hou nou eens op en ga terug naar school of in therapie oor overbezorgdheid. De aarde gaat toch wel ten onder en de kans dat corona weer in die mate terugkomt is klein. En als het wel zo is dan zien we wel. Het heeft echt geen zin om daar nu over te stressen. En als je invloed wilt zult bij rivm of in de politiek moeten gaan werken .

Gr Angela

Maar waar gaat het jou dan nou echt om? Heel echt? Als je jaar en dag roept dat ik me moet laten vaccineren, en haal die booster, en haal die herhaalprik en en en en. En de reclame "bescherm je zelf en de ander" is nog heel recent.

Terwijl het je eigenlijk gewoon geen ene reet interesseert als iemand staat te hoesten en te snotteren zonder haar handen te ontsmetten.

majorette2005 schreef op 11-11-2022 om 08:02:

Wat lijkt mij dat erg als je met zoveel angst leeft.

Dát word ervan gemaakt. Ik draag op drukke plekken een mondmasker. Dat is geen angst, dat is voorzichtigheid. Wat iemand anders ervan vind boeit me niet. Ik wil niet dat er straks iemand zegt 'jij bent het schuld dat de ziekenhuizen het te druk hebben" of "jij bent het schuld dat mijn operatie word uitgesteld".

Toen hier dag in en dag uit verwijtend naar me werd geroepen 'laat je vaccineren' , 'laat je boosteren' en 'haal die herhaalprik', en de woorden "doe het dan voor de ander".  Want ik bracht onschuldige mensen in gevaar. En de ziekenhuizen kunnen het niet meer aan.

Angst? Helemaal niet, maar ik gruwel wel van uitspraken over ongevaccineerden.

Vooral die kwetsende woorden van BN' ners over ongevaccineerden. Wat kreeg Frans Bauer voor z'n kiezen toen hij vond dat iedereen (gevaccineerd of ongevaccineerd) gelijk was. Johan Derksen wou niet aan tafel zitten bij een ongevaccineerde.

Jack Spijkerman die ongevaccineerden wel een klap op hun muil wou geven. Waarom?  omdat hij als gevaccineerde mét COPD op een drukke tribune zat tijdens een voetbalwedstrijd en corona opliep.(Hij had beter zelf zijn verstand kunnen gebruiken)

De woorden van Willeke Alberti die niet meer met ongevaccineerden wou omgaan en werken.

Bennie Jolink van Normaal die ongevaccineerden asociale achterlijke wappies noemde.

Dát bn-ners zo tekeer konden gaan en velen met hen mee liepen, dat is pas in angst leven. Plus haatzaaien.

https://www.hartvannederland.nl/coronavirus/bennie-jolink-ongevaccineerden-asociale-achterlijke-wappie 3 okt. 2021

LostJellyfish83

LostJellyfish83

11-11-2022 om 14:03

Wat heeft het nou voor nut om al dit soort achterhaalde zaken op te blijven rakelen? De situatie is heel anders nu, met een veel minder ziekmakende variant. 

Mug schreef op 11-11-2022 om 14:03:

Wat heeft het nou voor nut om al dit soort achterhaalde zaken op te blijven rakelen? De situatie is heel anders nu, met een veel minder ziekmakende variant.

Niks achterhaald. Het is gebeurd. Men kan er misschien iets van leren.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

11-11-2022 om 14:06

Fleurtje_5 schreef op 11-11-2022 om 14:04:

[..]

Men kan er misschien iets van leren.

Welnee. Mensen zijn hardleers en bovendien is een domme actie van een bn-er van 1,5 jaar geleden natuurlijk helemaal niet relevant. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.