Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

Fleurtje_5 schreef op 08-11-2022 om 10:00:

En mij ging het niet om de datum, maar om het bericht van "het Center for Disease Control and Prevention" dat evengoed in het Nederlands te lezen was, en het ging mij erom wat de immunoloog daar een jaar geleden over had gezegd.

Waarom ben je zo bezig met wat er een jaar geleden gezegd is (dus minder onderzoek gedaan dan nu het geval is) en niet wat ze nu weten? Als je al overtuigd wil worden (waar ik echt mijn twijfels bij heb) dan doe je dat toch met actuele info?

HAHA!wait..what schreef op 08-11-2022 om 16:01:

[..]

Waarom ben je zo bezig met wat er een jaar geleden gezegd is (dus minder onderzoek gedaan dan nu het geval is) en niet wat ze nu weten? Als je al overtuigd wil worden (waar ik echt mijn twijfels bij heb) dan doe je dat toch met actuele info?

Maar is het nodig dat ik overtuigd moet worden? Mag ik ook gewoon een eigen mening hebben?

Je mag me graag overtuigen als ik het mis heb. Maar waarmee heb ik het mis? Dat in een artikel van een jaar geleden een deskundige iets zegt wat morgen weer anders kan zijn? Dat kan ook vooruitgang heten.

Ik vind het helemaal prima als mensen gevaccineerd zijn als ze dat ook zelf willen. Voor mij veranderd er niets aan de situatie waarom ik niet gevaccineerd ben.

Als je zit te wachten op het moment dat ik zeg 'wat boeit het ook, kom maar op met de prik', dan zijn je twijfels gegrond.

Fleurtje_5 schreef op 08-11-2022 om 16:24:

[..]

Maar is het nodig dat ik overtuigd moet worden? Mag ik ook gewoon een eigen mening hebben?

Je mag me graag overtuigen als ik het mis heb. Maar waarmee heb ik het mis? Dat in een artikel van een jaar geleden een deskundige iets zegt wat morgen weer anders kan zijn? Dat kan ook vooruitgang heten.

Ik vind het helemaal prima als mensen gevaccineerd zijn als ze dat ook zelf willen. Voor mij veranderd er niets aan de situatie waarom ik niet gevaccineerd ben.

Als je zit te wachten op het moment dat ik zeg 'wat boeit het ook, kom maar op met de prik', dan zijn je twijfels gegrond.

Gaat het om jouw mening of de feiten? Je wil graag geïnformeerd worden maar als het je niet aanstaat dan val je weer terug op het 'feit' dat dat gewoon jouw mening is.. Wat wil je nu eigenlijk echt weten? En ze doen natuurlijk niet voor niks (nieuwe) onderzoeken. Anders kon je nog steeds geen corona krijgen als je minder dan 15 minuten en op wat afstand van iemand zat bijvoorbeeld.. 

[..]

https://www.nu.nl/coronavirus/6234825/najaarsgolf-voorbij-aantal-nieuwe-coronagevallen-blijft-in-rap-tempo-afnemen.html

Alsjeblieft Fleurtje, goed  nieuws voor ons allemaal!  Ik zou het wel interessant vinden als je nu vertelt waarom je niet wil vaccineren.  Het is namelijk toch weer bijna voorbij dus dan is het wel zo leuk om met een spannende onthulling dit draadje te laten aflopen? (Tot de volgende opleving natuurlijk). (En ik wil hiermee niets bagatelliseren aan klachten en nog onbegrepen zaken plus il ben voor vaccinaties en veel onderzoek).

Gr Angela 

[..]

Je hebt het zelf niet eens door, maar de verschrikkelijke angst die jij hebt mbt Covid spettert zowat door ieders beeldscherm heen. Jammer en een gebrek dat je dit niet eens zelf doorhebt!

Angela1967 schreef op 08-11-2022 om 20:54:

[..]

https://www.nu.nl/coronavirus/6234825/najaarsgolf-voorbij-aantal-nieuwe-coronagevallen-blijft-in-rap-tempo-afnemen.html

Alsjeblieft Fleurtje, goed nieuws voor ons allemaal! Ik zou het wel interessant vinden als je nu vertelt waarom je niet wil vaccineren. Het is namelijk toch weer bijna voorbij dus dan is het wel zo leuk om met een spannende onthulling dit draadje te laten aflopen? (Tot de volgende opleving natuurlijk). (En ik wil hiermee niets bagatelliseren aan klachten en nog onbegrepen zaken plus il ben voor vaccinaties en veel onderzoek).

Gr Angela

Wat een lief bericht Angela1967. Dank je.

Ik las in je link:
"De daling die we al een tijdje zien zet door. We kunnen wel zeggen dat de najaarsgolf ten einde is", constateert het RIVM.

Dat is idd goed nieuws. Het valt me wel op dat veel mensen een hardnekkige hoest hebben. Maar misschien let ik nu teveel op hoestende mensen. Niet dat ik heel bang ben maar wel heel voorzichtig. Tenslotte heb ik vaak moeten aanhoren dat het de schuld van de ongevaccineerden is als de IC's vol liggen. En op het forum was tot voor kort iedereen panisch als men de prik nog niet had laten zetten.

HAHA!wait..what schreef op 08-11-2022 om 16:51:

[..]

Gaat het om jouw mening of de feiten? Je wil graag geïnformeerd worden maar als het je niet aanstaat dan val je weer terug op het 'feit' dat dat gewoon jouw mening is.. Wat wil je nu eigenlijk echt weten? En ze doen natuurlijk niet voor niks (nieuwe) onderzoeken. Anders kon je nog steeds geen corona krijgen als je minder dan 15 minuten en op wat afstand van iemand zat bijvoorbeeld..

Eigenlijk heb ik geen vraag. Men kan me proberen te overtuigen van 'weet-ik-veel', maar ik had volgens mij geen vraag. Ik reageerde op 5 november
nav die reclame-slogan:

"Bescherm jezelf en elkaar met een herhaalprik tegen corona".

Zie onderstaand bericht. Volgens mij was dat van mijn kant geen vraag maar een opmerking.

05-11-2022 om 15:12

Daglichtlamp schreef op 07-11-2022 om 20:47:

Inderdaad ruim een jaar geleden was al duidelijk dat ook al verspreiden gevaccineerden ook het virus de kans gewoon kleiner is dan bij niet gevaccineerden. Lees bijvoorbeeld dit artikel van ruim een jaar geleden: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5254440/gevaccineerd-ook-besmettelijk-anderen-besmetten-vaccin

Gevaccineerden kúnnen dus net zoveel concentratie in het virus hebben, maar is die kans net zo groot als bij niet-gevaccineerden? Met andere woorden: verspreiden gevaccineerden het virus net zo hard als niet-gevaccineerden?

Nee, als je kijkt naar het gemiddelde is er wel degelijk een verschil tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden. Een team van het Imperial College London test om de paar weken meer dan 100.000 vrijwilligers. Onder de mensen die positief testten, blijken gevaccineerden gemiddeld minder virus bij zich te dragen.

En twee dagen geleden postte ik al een artikel van een jaar geleden, toen was al bekend dat vaccineren tegen covid zowel jezelf als de ander beschermt. Het is dus een hele terechte reclamecampagne. (maar je negeert nog steeds alles was niet past in jouw denkframe blijkbaar).

CaninePeafowl58

CaninePeafowl58

09-11-2022 om 16:51

Fleurtje_5 schreef op 09-11-2022 om 15:19:

[..]

Wat een lief bericht Angela1967. Dank je.

Ik las in je link:
"De daling die we al een tijdje zien zet door. We kunnen wel zeggen dat de najaarsgolf ten einde is", constateert het RIVM.

Dat is idd goed nieuws. Het valt me wel op dat veel mensen een hardnekkige hoest hebben. Maar misschien let ik nu teveel op hoestende mensen. Niet dat ik heel bang ben maar wel heel voorzichtig. Tenslotte heb ik vaak moeten aanhoren dat het de schuld van de ongevaccineerden is als de IC's vol liggen. En op het forum was tot voor kort iedereen panisch als men de prik nog niet had laten zetten.

Heb je inmiddels wel al corona gehad? Iedereen krijgt het vroeg of laat toch. Ik heb me wel laten vaccineren en heb 2 keer corona gehad, was gelukkig maar een verkoudheid voor mij. Waarom neem je niet gewoon de spuit? Dan hoef je niet meer bang te zijn voor corona, tenzij je oud of ernstig ziek bent. Iedereen komt toch aan de beurt vroeg of laat en heb je het al wel gehad dan is het virus niet meer nieuw voor jouw lichaam.

Tenzij je de rest van je leven bij elk contact met een ander levend wezen een ffp2-masker draagt.

Eigenlijk kun je misschien wel beter als je bij die hele kleine groep hoort die èn kwetsbaar is, èn niet ingeënt kan worden nu immuniteit opbouwen met de relatief milde omicronvariant. In plaats van dat je uiteindelijk ziek wordt van een ziekmakender variant.

Jello2022 schreef op 09-11-2022 om 16:51:

[..]

Heb je inmiddels wel al corona gehad? Iedereen krijgt het vroeg of laat toch. Ik heb me wel laten vaccineren en heb 2 keer corona gehad, was gelukkig maar een verkoudheid voor mij. Waarom neem je niet gewoon de spuit? Dan hoef je niet meer bang te zijn voor corona, tenzij je oud of ernstig ziek bent. Iedereen komt toch aan de beurt vroeg of laat en heb je het al wel gehad dan is het virus niet meer nieuw voor jouw lichaam.

Ik denk dat Fleurtje niet gelooft in vaccinaties, tenminste dat lijkt me de enige verklaring die je niet zo makkelijk deelt op een forum. 

Als er gezondheidsredenen waren dan volstond een kort bericht daarover en ben je als deelnemer in de discussies "herkenbaar" aan je insteek en je persoonlijke mening/ontwikkeling op dat vlak qua kennis. Het feit dat F niet wil vertellen waarom is natuurlijk haar goed recht, maar zo'n lange tijd  artikelen van andere plaatsen en alleen  citeren/lezen wat in haar straatje past maakt haar voor mij in ieder geval niet de "onafhankelijke, kritische geest" die ze mogelijk denkt te zijn. 

Gr Angela 

Angela1967 schreef op 09-11-2022 om 17:42:

[..]

Ik denk dat Fleurtje niet gelooft in vaccinaties, tenminste dat lijkt me de enige verklaring die je niet zo makkelijk deelt op een forum.

Als er gezondheidsredenen waren dan volstond een kort bericht daarover en ben je als deelnemer in de discussies "herkenbaar" aan je insteek en je persoonlijke mening/ontwikkeling op dat vlak qua kennis. Het feit dat F niet wil vertellen waarom is natuurlijk haar goed recht, maar zo'n lange tijd artikelen van andere plaatsen en alleen citeren/lezen wat in haar straatje past maakt haar voor mij in ieder geval niet de "onafhankelijke, kritische geest" die ze mogelijk denkt te zijn.

Gr Angela

Hoe kom je erbij dat ik "een onafhankelijke, kritische geest" denk te zijn?

Jello2022 schreef op 09-11-2022 om 16:51:

[..]

Heb ik gehad, en dat was geen feestje.

Fleurtje_5 schreef op 09-11-2022 om 18:22:

[..]

Hoe kom je erbij dat ik "een onafhankelijke, kritische geest" denk te zijn?

Omdat je continu wijst op allerlei onderzoeken alsof jij daar een betere waarheid leest, waarbij je vaak niet- kritisch citeert, je mening erop baseert en risico's ziet die niet kloppen maar die je wel herhaalt. 

Gr Angela

Angela1967 schreef op 09-11-2022 om 18:48:

[..]

Omdat je continu wijst op allerlei onderzoeken alsof jij daar een betere waarheid leest, waarbij je vaak niet- kritisch citeert, je mening erop baseert en risico's ziet die niet kloppen maar die je wel herhaalt.

Gr Angela

Mijn gezin is gevaccineerd en dat vind ik helemaal prima. Waarom zou ik dan een betere waarheid willen lezen?

Ik ben idd wel kritisch als iets word geroepen dat tegenstrijdig is. Bijvoorbeeld bij dat gedoe over de test-voor-toegang. Ik vind 1G goed en 2G helemaal niks. Dan de overweging herinvoering van de coronapas ....Oepssss is dat oud nieuws? Nee hoor, er waren in oktober 2022 berichten in het nieuws van J van Dissel en J. Sap. Ze zitten met hun team nog in de opstartfase en afwachtende houding.

Klein stukje uit een NRC nieuwsbericht:

Amsterdam-Een nieuw team moet coronamaatregelen beoordelen op hun maatschappelijke gevolgen. Voorzitter Jolande Sap schuwt daarbij gevoeligheden niet,
zoals de mogelijke herinvoering van de coronapas.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.