Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

Tja, ik kan natuurlijk nog een keer de onderzoeken opzoeken die aantonen dat gevaccineerden gemiddeld genomen zich meer aan de gedragsregels houden dan ongevaccineerden, maar dat zou een herhaling van zetten zijn. Gelukkig maakt het op dit moment heel weinig meer uit. Vrijwel iedereen heeft linksom (via vaccinatie) of rechtsom (door het doormaken van covid) wel antistoffen.
Voor jezelf is vaccineren vrijwel altijd zinvol, al is het maar om de kans dat je covid oploopt te verkleinen, zodat je ook de kans op long covid verkleint. Verder is onderzocht dat gevaccineerden zelfs al raken ze besmet minder kans hebben om anderen te besmetten. Ook daar heb ik al eens naar gelinkt.

Fleurtje_5 schreef op 05-11-2022 om 15:12:

Grote advertentie van Rijksoverheid in de krant met een afbeelding van twee mannen in een winkel, die trots het pleister op hun bovenarm laten zien. Daarbij de tekst:

"Bescherm jezelf en elkaar met een herhaalprik tegen corona". Nu voor iedereen vanaf 12 jaar.

Ik voel me niet meer beschermd omdat iemand gevaccineerd is. In tegendeel zelfs. Deze twee winkelmannen kunnen ondanks dat ze gevaccineerd zijn, het virus evengoed doorgeven zonder dat ze zelf ziek zijn en niet eens weten dat ze misschien corona onder hun leden hebben.

Laatst een winkelmevrouw, ze hoestte er wel op los, in haar elleboog, maar toch. Als die winkelmevrouw niet gevaccineerd was geweest lag ze waarschijnlijk thuis op bed of op de bank. Nu is ze gevaccineerd, is niet echt ziek en 'ach, ze kan toch niet thuisblijven met een verkoudheidje'.

Heb je een test gedaan? Nee hoor ik ben gevaccineerd.
Gelukkig dat nu ook rekening gehouden moet worden bij een verkoudheid.

Heb je dit gevraagd aan die mevrouw of is dit een aanname van jou?

ach het kan nog gekker... laatst met mijn werk een klant die strontverkouden was. Ik vroeg heb je getest en het antwoord was weet je wel wat dat kost? Iedere keer testen... tja dan ben je ook snel klaar.

Ik lig er niet meer wakker van en sta nergens meer van te kijken... 

Schemerlampje schreef op 05-11-2022 om 17:37:

[..]

Heb je dit gevraagd aan die mevrouw of is dit een aanname van jou?

Heb ik zeker gevraagd. Als ik dat hoesten al had gehoord toen ik de deurdrempel nog over moest, dan had ik me meteen omgedraaid.

Elaine68 schreef op 05-11-2022 om 16:13:

[..]

Tja, het leven is 1 groot risico. Ben je zelf gevaccineerd?

Is dit de eerste keer dat je op dit topic leest?

Fleurtje_5 schreef op 05-11-2022 om 18:08:

[..]

Is dit de eerste keer dat je op dit topic leest?

Ja maar uitleg waarom jij niet gevaccineerd bent hebben we nog steeds niet gehad. Je blijft alleen maar hier twijfel zaaien over vaccinatie zonder hom of kuit te geven.

Daglichtlamp schreef op 05-11-2022 om 18:20:

[..]

Ja maar uitleg waarom jij niet gevaccineerd bent hebben we nog steeds niet gehad. Je blijft alleen maar hier twijfel zaaien over vaccinatie zonder hom of kuit te geven.

Ik heb steeds gezegd dat ik een goede reden heb. Daar zul je het mee moeten doen. Het gaat een stel wildvreemden op een openbaar forum geen donder aan.

Stel dat ik een gevaar zou zijn voor jouw gezondheid omdat ik niet gevaccineerd ben, dan zou ik je toelichting kunnen geven. Maar ik ben banger voor een gevaccineerde dan dat een gevaccineerde voor mij bang zou moeten zijn. En toch vraag ik geen medische gegevens aan anderen.

Ik zaai géén twijfel. Ik vind die reclame wel zo krom als wat.

Je probeert voortdurend twijfel te zaaien over het nut van vaccinatie.

Daglichtlamp schreef op 05-11-2022 om 18:42:

Je probeert voortdurend twijfel te zaaien over het nut van vaccinatie.

Nee, ik probeer te zeggen dat óók een gevaccineerde ziek kan worden. Zelfs zo dat hij of zij het niet eens merkt. Maar wel anderen kan besmetten.

Als dan een reclame komt met de tekst:

"Bescherm jezelf en elkaar met een herhaalprik tegen corona".

heb ik moeite met het woord 'elkaar'.

Herhaling van zetten:
1. De kans op het krijgen van Covid is kleiner als je gevaccineerd bent.
2. De kans op het overbrengen van Covid op iemand anders is voor iemand met Covid die gevaccineerd is kleiner dan voor iemand met Covid die niet gevaccineerd is.
3. Uit gedragsonderzoek blijkt dat in het algemeen de niet gevaccineerden zich slechter houden aan de adviezen om Covid te voorkomen dan de wel gevaccineerden.

@Daglichtlamp geef het gewoon op, volgens mij is dit gewoon haar hobby

Lollypopje schreef op 05-11-2022 om 19:04:

@Daglichtlamp geef het gewoon op, volgens mij is dit gewoon haar hobby

Ik denk ook niet dat ik Fleurtje kan overtuigen. Dat heb ik al lang opgegeven.

Daglichtlamp schreef op 05-11-2022 om 19:05:

[..]

Ik denk ook niet dat ik Fleurtje kan overtuigen. Dat heb ik al lang opgegeven.

Dat is ook niet aan jou. Daar zij artsen voor.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

05-11-2022 om 19:41

Fleurtje_5 schreef op 05-11-2022 om 18:33:

[..]

Ik heb steeds gezegd dat ik een goede reden heb. Daar zul je het mee moeten doen. Het gaat een stel wildvreemden op een openbaar forum geen donder aan.

Stel dat ik een gevaar zou zijn voor jouw gezondheid omdat ik niet gevaccineerd ben, dan zou ik je toelichting kunnen geven. Maar ik ben banger voor een gevaccineerde dan dat een gevaccineerde voor mij bang zou moeten zijn. En toch vraag ik geen medische gegevens aan anderen.

Ik zaai géén twijfel. Ik vind die reclame wel zo krom als wat.

Nou ga jij lekker bang lopen zijn dan, wat kunnen wij daar aan doen? En dan aan een stel "wildvreemden", die jou dus ook helemaal niet persoonlijk kennen, geen uitleg willen geven, dan niet toch.

Je kunt ook gewoon voor de zekerheid binnen blijven. 

Elaine68 schreef op 05-11-2022 om 19:41:

[..]

Nou ga jij lekker bang lopen zijn dan, wat kunnen wij daar aan doen? En dan aan een stel "wildvreemden", die jou dus ook helemaal niet persoonlijk kennen, geen uitleg willen geven, dan niet toch.

Je kunt ook gewoon voor de zekerheid binnen blijven.

Ik vraag je helemaal niet om iets te moeten doen. Ik noem alleen dat ik die advertentie krom vind vanwege dat ene woordje.

En ik ben niet bang, probeer risico's wel zoveel als mogelijk te vermijden,
maar ik vind wel dat ik eerder bang moet zijn voor een gevaccineerde
dan andersom.

Want de kans dat ik een corona-besmette ongevaccineerde tegenkom is vele malen kleiner dan de kans dat ik een corona-besmette-gevaccineerde-die-het-niet-eens-merkt tegenkom. Die ongevaccineerde zieke ligt waarschijnlijk op bed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.