Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

Het RIVM vindt nieuwe maatregelen ondanks mogelijke najaarsgolf gelukkig nog niet nodig .
Het 'probleem'  is volgens mij ook , dat met de huidige omikron varianten , corona veel besmettelijker ( maar gelukkig niet ziekmakender ) is geworden. Daardoor hebben maatregelen ook relatief veel minder effect.

wild-flower schreef op 28-09-2022 om 11:59:

Het RIVM vindt nieuwe maatregelen ondanks mogelijke najaarsgolf gelukkig nog niet nodig .
Het 'probleem' is volgens mij ook , dat met de huidige omikron varianten , corona veel besmettelijker ( maar gelukkig niet ziekmakender ) is geworden. Daardoor hebben maatregelen ook relatief veel minder effect.

Ongelooflijk. Wachten ze tot de bom weer barst?

Hier zijn heel veel mensen met behoorlijke corona. Niemand die een mondkapje opzet want 'dat doet niemand'.

https://www.ad.nl/binnenland/weer-kritiek-op-coronakoers-kabinet-voorbereiding-is-ondermaats~ab3c50bd/

Ook Jolande Sap, voorzitter van het nieuwe Maatschappelijk Impact Team (MIT), is bij de briefing. Het MIT zal voortaan naast het OMT advies uitbrengen over sociale, psychologische en economische aspecten van de virusaanpak. Saps team bracht al diverse ‘hiaten van de corona-aanpak’ in kaart: er is te weinig oog voor kwetsbaren, zware scenario's zijn niet uitgedacht, de crisisbesluitvorming is te smal en een sectorplan voor de overheid ontbreekt, waarschuwt het MIT in een advies dat morgen op papier verschijnt.

Veel mensen wilden vooral een MIT met het idee dat er dan minder strenge maatregelen getroffen zouden worden. Maar als ik dit lees gaat die groep er weinig mee opschieten.

Ik zie ook weinig in weer een debat in de tweede kamer over Corona. Ze kunnen beter haast maken met het aanpassen van de wet publieke gezondheid, zodat mocht het onverhoopt toch weer nodig zijn er maatregelen genomen kunnen worden.

Fleurtje_5 schreef op 28-09-2022 om 12:42:

[..]

Ongelooflijk. Wachten ze tot de bom weer barst?

Hier zijn heel veel mensen met behoorlijke corona. Niemand die een mondkapje opzet want 'dat doet niemand'.

Loop jij al wel 2 jaar met mondkapje op dan..? Of bedoel je mensen die corona hebben?

Fleurtje_5 schreef op 20-09-2022 om 20:44:

[..]

Volgens mij dragen in Duitsland heel veel mensen nog steeds een mondkapje in bv de supermarkt.

Klopt, ik heb in Duitsland regelmatig mensen met mondkapjes gezien. Maar verplicht was het nog niet.

HAHA!wait..what schreef op 28-09-2022 om 13:11:

[..]

Loop jij al wel 2 jaar met mondkapje op dan..? Of bedoel je mensen die corona hebben?

Ik draag al twee jaar een mondkapje op plaatsen waar veel mensen komen. Dat verwacht ik niet van anderen.

Maar als corona weer flink om zich heen slaat vind ik maatregelen om erger te voorkomen wel meer dan logisch. Of moet straks weer alles gesloten worden?

redbulletje schreef op 28-09-2022 om 13:12:

[..]

Klopt, ik heb in Duitsland regelmatig mensen met mondkapjes gezien. Maar verplicht was het nog niet.

Klopt, het was nu niet meer verplicht, maar blijkbaar voelen mensen zich toch beter mét mondkapje. En als velen dat kapje dragen doen anderen daar eerder aan mee dan wanneer niemand er eentje draagt.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220927_95879711 27 sept. 2022
.........
De coronabesmettingen in Limburg lopen voor het eerst weer op. Limburg
behoort samen met Gelderland zelfs tot de snelste stijgers.

.......

Fleurtje_5 schreef op 28-09-2022 om 14:45:

[..]

Klopt, het was nu niet meer verplicht, maar blijkbaar voelen mensen zich toch beter mét mondkapje. En als velen dat kapje dragen doen anderen daar eerder aan mee dan wanneer niemand er eentje draagt.

Ik woon op een grensgebied en ongeveer de helft is Duits in de Nederlandse winkels maar zij hebben allemaal geen mondkapje (meer) op.. Ligt er dus misschien ook aan of ze in DL winkelen of waar in DL je bent dan?

LostJellyfish83

LostJellyfish83

28-09-2022 om 15:02

Ik was corona alweer min of meer vergeten en volgens de WHO is de pandemie ook wel nagenoeg voorbij, dus ik denk eigenlijk dat veel mensen geen maatregelen meer zullen accepteren en de mondkapjes ook niet echt terugkomen. Hooguit weer in het OV en dergelijke drukke plaatsen. Zou het niet? 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

28-09-2022 om 15:04

HAHA!wait..what schreef op 28-09-2022 om 14:59:

[..]

Ik woon op een grensgebied en ongeveer de helft is Duits in de Nederlandse winkels maar zij hebben allemaal geen mondkapje (meer) op.. Ligt er dus misschien ook aan of ze in DL winkelen of waar in DL je bent dan?

Ik was een paar weken geleden in Dld en een enkeling had een mondkapje op in de winkels, maar de meeste Duitsers  niet. 

Mug schreef op 28-09-2022 om 15:02:

Ik was corona alweer min of meer vergeten en volgens de WHO is de pandemie ook wel nagenoeg voorbij, dus ik denk eigenlijk dat veel mensen geen maatregelen meer zullen accepteren en de mondkapjes ook niet echt terugkomen. Hooguit weer in het OV en dergelijke drukke plaatsen. Zou het niet?

Ik las gisteren en vandaag al een paar keren dat virologen bezorgd zijn over de opmars van Corona, en ze adviseren dringend mondkapjes te dragen op drukke plekken.

https://nos.nl/artikel/2446219-rivm-najaarsgolf-corona-mogelijk-begonnen

RIVM:najaarsgolf corona mogelijk begonnen.

.........
Ook in de ziekenhuizen worden meer mensen met het virus opgenomen, maar
het aantal coronapatiënten dat op de intensive care belandt is nog
relatief klein.

.......

Mug schreef op 28-09-2022 om 15:04:

[..]

Ik was een paar weken geleden in Dld en een enkeling had een mondkapje op in de winkels, maar de meeste Duitsers niet.

Paar weken geleden dus.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

28-09-2022 om 15:27

Fleurtje_5 schreef op 28-09-2022 om 15:12:

[..]

Paar weken geleden dus.

Ik denk niet dat er in 2 weken nou zo ontzettend veel veranderd zal zijn daar 

Duitsland heeft in elk geval al een plan voor deze winter. Terwijl wij nog helemaal niets hebben. Dat is waarschijnlijk ook niet nodig, maar als het tegenvalt zal Nederland weer te laat zijn met maatregelen. Dat was afgelopen zomer al overduidelijk.

Maar  goed, zolang er geen plan is gecombineerd met de lage bereidheid om een herhaalprik te nemen, kan het beste het virus blijven rondgaan, zodat op die manier de immuniteit in de samenleving op peil blijft. Jammer alleen van de onnodige longcovid gevallen die ongetwijfeld ook het gevolg zullen zijn van deze strategie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.