Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

Helena71 schreef op 28-08-2022 om 06:53:

[..]

Je moet beter lezen. Ik heb het over gevaccineerden die vinden dat ze niet meer hoeven te testen bij een verkoudheid omdat ze zijn gevaccineerd en het toch maar een verkoudheid is.

Wel prima eigen keuze. Maakt me helemaal niets uit of iemand gevaccineerd is. Maakt me wel uit of je vervolgens denkt: laat maar waaien.

Je sneert naar gevaccineerden,  laat iedereen in zijn waarde, geprikt of niet , zonder te sneren. Er zijn gevaccineerden en ongevaccineerden die niet testen en schijt aan de regels hebben.

lrishCassidy schreef op 28-08-2022 om 03:41:

[..]

Mijn pa is nu 77 bijna 78. Hij begon met zijn griepprikken tien hij ik denk 75 ofzo was.

Die man had nooit problemen met zijn gezondheid. Heb ik al vaker genoemd hier (mijn pa doet mee aan een onderzoek waarom specifiek onze familie erg oud wordt, ga ik niet meer uitleggen zoek maar op. Heb ik op meerdere fora over verteld, de kant van mijn vader wordt erg oud, ouder dan gemiddeld).

Maar sinds die griepprikken en de coranaprikken heeft ie ineens van alles. na de griepprikken kreeg ie ineens (nooit eerdere gehad) longonsteking 2 jaar op rij, of 3.

Na de coronaprikken, want mijn pa is een brave man wat dat betreft... ernstige vorm van gordelroos.

Dat is een gevalletje pech. Uitzonderingen bevestigen de regel.

Ikzelf heb longkanker gekregen. Ik rook niet en val totaal buiten de risicogroep....tja....

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

28-08-2022 om 17:19

majorette2005 schreef op 28-08-2022 om 13:08:

[..]

Je sneert naar gevaccineerden, laat iedereen in zijn waarde, geprikt of niet , zonder te sneren. Er zijn gevaccineerden en ongevaccineerden die niet testen en schijt aan de regels hebben.

Ik sneer naar niemand. En laat iedereen in z'n waarde. Jij mag je druk maken om ongevaccineerden die niet testen en schijt aan de regels hebben (doe ik ook overigens). Ik maak me druk over gevaccineerden die schijt hebben. 

Maar hier stopt wat mij betreft de discussie. Want of je wilt niet begrijpen wat ik bedoel, of je voelt je aangesproken, of je snapt niet wat ik bedoel. Verder disscussieren is in alle drie de gevallen zinloos. 

In het draadje over de Corona vaccinatie kwam de oversterfte aan de orde. Ook door verschillende kranten wordt hier aandacht aan besteed. In de Volkskrant wordt in een commentaar van de hoofdredacteur (8-9-2022) er op aangedrongen om ondanks de privacy bezwaren toch een oplossing te bedenken waardoor de verschillende bestanden veilig gematcht kunnen worden, zonder dat de privacy (al te erg) in het geding komt.
Overigens valt het op dat als je de cijfers van de stichting NICE over opnames in het ziekenhuis en op de IC vergelijkt met de cijfers van de oversterfte dat deze ongeveer een zelfde verloop hebben. Wij hebben in juli een Corona golfje gehad, waar weinig aandacht voor is geweest, omdat de IC-opnames laag zijn gebleven. Het aantal opnames op de afdeling was wel behoorlijk, waarvan gemiddeld 70% door Corona of mede door Corona.
Ik heb zelf het idee dat Corona een blijvende doodsoorzaak is bij de groep ouderen en kwetsbaren en dat de vaccinaties juist bij deze groepen te kort en te slecht werken om het sterven door Corona volledig te voorkomen.

Fleurtje_5 schreef op 19-07-2022 om 14:54:

[..]

Na het lezen van de laatste nieuwsberichten moest ik denken aan de discussie op dit forum. Vroeg me alleen af op welk topic.

Hier was het dus, de discussie over de mondkapjesdeal.

Dus dan past dit bericht op dit topic:

https://www.ad.nl/politiek/ministerie-betaalt-liever-dwangsom-dan-openheid-te-geven-over-mondkapdeal-van-lienden~af0ed06b/

Tuurlijk betalen ze liever een dwangsom dan openheid te geven.

https://nos.nl/artikel/2444886-wie-wist-wat-en-hoe-ging-het-dit-staat-in-het-rapport-over-de-mondkapjesdeal

Sywert van der Lienden: 'Ik had niet akkoord moeten gaan met geheimhouding'.

In Duitsland komen vanaf 1 oktober een paar corona maatregelen terug .
Duitsers moeten straks een mondmasker dragen in de lange afstandstreinen, bij de dokter en in het ziekenhuis.
Op sommige  zorglocaties zoals ziekenhuizen en verpleegafdelingen moeten bezoekers ook een negatieve coronatest laten zien.

Als er lokaal een coronabrandhaard uitbreekt, mogen deelstaten zelf aanvullende regels invoeren. Je moet dan denken aan een mondkapjesplicht in bussen, restaurants, musea of sportverenigingen.

Zijn ze in Nederland daar al over aan het nadenken ? Of wachten we het rustig af allemaal  

https://www.nu.nl/buitenland/6224766/winterbanden-en-sneeuwkettingen-de-duitse-coronamaatregelen-deze-winter.html

Ik hoop dat we het rustig afwachten allemaal. Negatieve testresultaten laten zien bij bezoek ziekenhuizen/verpleeghuizen vind ik overigens wel erg ver gaan..

In het OV in Duitsland moet je nu ook een mondkapje dragen.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/corona-ontsnapt-weer-aan-vaccin-en-steeds-makkelijker-ook~b87a7e4e/

Samenvatting: 

• Bescherming tegen ernstige corona en ziekenhuisopname biedt ons afweersysteem waarschijnlijk nog wel.
  • Maar de nieuwe cijfers lijken aan te geven dat corona steeds makkelijker leert rond te gaan als vervelende koorts-, snotter- en hoofdpijnziekte, die mensen herhaaldelijk thuis het bed in jaagt.
  • Overigens zeggen experts nog steeds dat voor kwetsbaren en ouderen de boosterprik de T-cellen versterkt, de verdediging tegen ernstige ziekte.
  • Bovendien hebben coronavaccins hun nut ruimschoots bewezen. Vgl. Antibiotica: ja risico op resistente bacteriestammen, maar dat wil nog niet zeggen dat we dus beter geen antibiotica meer kunnen voorschrijven.

Nieuwe, bijgewerkte boosterprikken en het doormaken van infecties halen steeds minder uit tegen nieuwe varianten.

• Eenmaal getraind op een coronavirus, kan het afweersysteem minder goed wennen aan nieuwere varianten en gaat weer dezelfde, verouderde antistoffen maken als eerst.
  • een besmetting met omikron weet wel degelijk antistoffen op te wekken, maar vooral tegen de allang niet meer bestaande ‘Wuhanvariant’, het oorspronkelijke coronavirus uit 2020. Antistoffen gericht tegen de nieuwste trucjes van omikron werden nauwelijks gemaakt.
  • ‘Tot dusver verdrongen de varianten elkaar volledig > Maar nu zie je meerdere varianten naast elkaar, die allemaal ongeveer dezelfde mutaties verwerven en zo onder de vaccins uit kruipen. > We gaan nooit meer vrij zijn van corona.’ > volledige bescherming tegen infectie gaan we niet bereiken’ > zoek vaccins of combinaties van vaccins die breder beschermen, tegen meerdere varianten tegelijk. ‘Anders volgen we dezelfde route als met influenza: dat je met je inentingen steeds achter de virusvarianten aan loopt.’

Echter: in hoeverre kun je bevindingen van dit Chinese onderzoek extrapoleren:

• China vaccineert met een ander, minder potent vaccin,
  • men gebruikte bloedmonsters van maar enkele proefpersonen
  • nergens staat hoelang geleden proefpersonen werden ingeënt of ziek waren.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

20-09-2022 om 12:40

Hannemeike schreef op 18-09-2022 om 16:12:

Klopt. In het ziekenhuis ook en het bezoek moet al een negatieve test hebben, dus die maatregelen zijn al ingegaan inmiddels. 

wild-flower schreef op 18-09-2022 om 15:16:

Duitsers moeten straks een mondmasker dragen in de lange afstandstreinen, bij de dokter en in het ziekenhuis.
Op sommige zorglocaties zoals ziekenhuizen en verpleegafdelingen moeten bezoekers ook een negatieve coronatest laten zien.

mosterd

Angela1967 schreef op 20-09-2022 om 12:17:
  • Eenmaal getraind op een coronavirus, kan het afweersysteem minder goed wennen aan nieuwere varianten en gaat weer dezelfde, verouderde antistoffen maken als eerst.
  • een besmetting met omikron weet wel degelijk antistoffen op te wekken, maar vooral tegen de allang niet meer bestaande ‘Wuhanvariant’, het oorspronkelijke coronavirus uit 2020. Antistoffen gericht tegen de nieuwste trucjes van omikron werden nauwelijks gemaakt.

Op deze aspecten van afweer is al aan het begin van de Corona pandemie gewezen door deskundigen. Overigens werkt dit hetzelfde voor verkregen afweer door ziekte, als door vaccinatie. Dus dit is geen reden om niet te vaccineren.

We moeten maar hopen dat er nooit een Delta 2.0 opduikt. En als dat toch gebeurt, moeten wij alle jongeren alle vrijheid geven en de zestig plussers verplicht huis arrest geven.

Hannemeike schreef op 18-09-2022 om 16:12:

Dat is alleen maar goed.

wild-flower schreef op 18-09-2022 om 15:16:

Op sommige zorglocaties zoals ziekenhuizen en verpleegafdelingen moeten bezoekers ook een negatieve coronatest laten zien.

Als er lokaal een coronabrandhaard uitbreekt, mogen deelstaten zelf aanvullende regels invoeren. Je moet dan denken aan een mondkapjesplicht in bussen, restaurants, musea of sportverenigingen.

Zijn ze in Nederland daar al over aan het nadenken ? Of wachten we het rustig af allemaal

https://www.nu.nl/buitenland/6224766/winterbanden-en-sneeuwkettingen-de-duitse-coronamaatregelen-deze-winter.html

Volgens mij dragen in Duitsland heel veel mensen nog steeds een mondkapje in bv de supermarkt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.