Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

Omikronvaccin onderweg, corona nog altijd 'mild' gelukkig .
Gaan jullie je laten vaccineren in het najaar ?

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5327835/corona-herfst-wat-kunnen-we-verwachten-nieuw-vaccin

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

21-08-2022 om 20:05

wild-flower schreef op 20-08-2022 om 09:20:

Omikronvaccin onderweg, corona nog altijd 'mild' gelukkig .
Gaan jullie je laten vaccineren in het najaar ?

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5327835/corona-herfst-wat-kunnen-we-verwachten-nieuw-vaccin

Nee.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

21-08-2022 om 23:37

Ik haal ook altijd de griepvaccinatie, ik denk nu deze ook.

Ja hoor, tis gratis 😃

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

27-08-2022 om 14:14

Wat mij opvalt is dat ik veel mensen hoor zeggen (op social media, maar ook gewoon in de wandelgangen): Ja, ik ben verkouden, nou het zal wel loslopen, ben wel klaar met testen. Ik ben gevaccineerd en vind het wel gezegend. En vervolgens doen ze lekker hun ding. Boodschappen, uit eten en - zoals ik deze week meemaakte - naar een hotel. 

Nu zal ik door 90% van jullie als wappie worden gezien, maar een dergelijke houding kan je me niet op betrappen. Ik nam/neem klachten wel degelijk serieus en handel overeenkomstig. En het irriteert me dus mateloos dat mensen zich onschendbaar voelen omdat ze gevaccineerd zijn (en niet zelden een mening hebben over degenen die ervoor kiezen dat niet te doen) en vervolgens lak hebben.

Nou dat lak hebben hebben zie ik dan juist weer meer bij ongevaccineerden, net als dat gehak als je wel een vaccinatie gaat halen.

Ik ga zeker de vaccinatie halen, net als de vorige.

Helena71 schreef op 27-08-2022 om 14:14:

Wat mij opvalt is dat ik veel mensen hoor zeggen (op social media, maar ook gewoon in de wandelgangen): Ja, ik ben verkouden, nou het zal wel loslopen, ben wel klaar met testen. Ik ben gevaccineerd en vind het wel gezegend. En vervolgens doen ze lekker hun ding. Boodschappen, uit eten en - zoals ik deze week meemaakte - naar een hotel.

Nu zal ik door 90% van jullie als wappie worden gezien, maar een dergelijke houding kan je me niet op betrappen. Ik nam/neem klachten wel degelijk serieus en handel overeenkomstig. En het irriteert me dus mateloos dat mensen zich onschendbaar voelen omdat ze gevaccineerd zijn (en niet zelden een mening hebben over degenen die ervoor kiezen dat niet te doen) en vervolgens lak hebben.

En wat wil je hiermee zeggen? Jij test elke keer als je verkouden bent bijvoorbeeld? En als mensen dat niet doen dan vind jij dat zij zich onschendbaar voelen? 

Je gooit namelijk nogal veel stappen/mogelijkheden op 1 hoop en beoordeelt daarmee de wereld om je heen. Ik zie ik het simpeler: als ik me test op covid en ik heb het, dan handel ik overeenkomstig. Maar de beslissing om te testen die is steeds moeilijker om te nemen voor veel mensen. Want daar waar de oude varianten nog duidelijk afwijkende symptomen hadden van 'verkoudheid' of 'grieperig' kun je het nu niet meer onderscheiden op gevoel. 

Ook vind ik het grote woorden voor de paar mensen die je er echt over spreekt en wiens woorden je kunt vertrouwen en die ook precies bedoelen wat jij hier concludeert. Vanwege 18 miljoen Nederlanders is het natuurlijk moeilijk om conclusies te trekken over je individuele omgeving. 

gr Angela

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

27-08-2022 om 19:26

majorette2005 schreef op 27-08-2022 om 17:20:

Nou dat lak hebben hebben zie ik dan juist weer meer bij ongevaccineerden, net als dat gehak als je wel een vaccinatie gaat halen.

Ik ga zeker de vaccinatie halen, net als de vorige.

O echt, nou niet van de ongevaccineerden in mijn kring. Die zijn - net zoals ik - van eigen keuze. Wil jij wel? Prima. 
Wat ik dan weer mis bij veel (niet alle!!!) mensen die pro-vaccinatie zijn. Genoeg die vinden dat het verplicht moet worden. Niks geen eigen keuze. Maar goed, die discussie is natuurlijk al tig keer gevoerd. 

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

27-08-2022 om 19:35

Angela1967 schreef op 27-08-2022 om 17:23:

[..]

En wat wil je hiermee zeggen? Jij test elke keer als je verkouden bent bijvoorbeeld? En als mensen dat niet doen dan vind jij dat zij zich onschendbaar voelen?

Ik ben sinds begin maart 2020 3x verkouden geweest. Begin maart 2020, toen Corona net kwam. Ergens begin van de zomer 2020 (toen werd er nog niet getest in ieder geval), en half maart 2022. Begin maart 2020 was ik mijn reuk en smaak kwijt. Zomer 2020 hoesten en keelpijn. Maart 2022 hele erge keelpijn, niet hoesten. In 2022 heb ik dus getest. En had ik Corona. Voor de rest nooit enige klachten gehad. En dus niet getest. Zelftesten voor de zekerheid heb ik niet gedaan. En ben ik ook niet van plan. Heb ik nu klachten, dan test ik en zonder ik mezelf af. 

Je gooit namelijk nogal veel stappen/mogelijkheden op 1 hoop en beoordeelt daarmee de wereld om je heen. Ik zie ik het simpeler: als ik me test op covid en ik heb het, dan handel ik overeenkomstig. Maar de beslissing om te testen die is steeds moeilijker om te nemen voor veel mensen. Want daar waar de oude varianten nog duidelijk afwijkende symptomen hadden van 'verkoudheid' of 'grieperig' kun je het nu niet meer onderscheiden op gevoel.

En dat zou dus juist een reden moeten zijn om wel te testen bij klachten. En de heersende tendens die ik meekrijg door simpelweg mijn oren/ogen open te houden is dat meer mensen dan bijvoorbeeld vorig jaar dat niet meer doen. "Het zal wel een verkoudheid zijn.". Testmoe wellicht.   

Ook vind ik het grote woorden voor de paar mensen die je er echt over spreekt en wiens woorden je kunt vertrouwen en die ook precies bedoelen wat jij hier concludeert. Vanwege 18 miljoen Nederlanders is het natuurlijk moeilijk om conclusies te trekken over je individuele omgeving.

Dat doe ik ook helemaal niet. Ik schets een tendens die ik waarneem.

gr Angela

Ik ga zeker om de vaccinatie. Ik hoop op de nieuwste, die ook beschermt tegen de nieuwe variant.
Ik haal ook de griepprik. Ik kan me geen longproblemen veroorloven.

Helena71 schreef op 27-08-2022 om 19:26:

[..]

O echt, nou niet van de ongevaccineerden in mijn kring. Die zijn - net zoals ik - van eigen keuze. Wil jij wel? Prima.
Wat ik dan weer mis bij veel (niet alle!!!) mensen die pro-vaccinatie zijn. Genoeg die vinden dat het verplicht moet worden. Niks geen eigen keuze. Maar goed, die discussie is natuurlijk al tig keer gevoerd.

Ja echt, jij bent daar een voorbeeld van. Jij begint hier over dat gevaccineerden zich onschendbaar voelen, dus je hebt je oordeel al klaar, niks " prima eigen keuze dus" .

IrritatingRam15

IrritatingRam15

28-08-2022 om 03:41

Herfstappeltaart schreef op 27-08-2022 om 19:42:

Ik ga zeker om de vaccinatie. Ik hoop op de nieuwste, die ook beschermt tegen de nieuwe variant.
Ik haal ook de griepprik. Ik kan me geen longproblemen veroorloven.

Mijn pa is nu 77 bijna 78. Hij begon met zijn griepprikken tien hij ik denk 75 ofzo was.

Die man had nooit problemen met zijn gezondheid. Heb ik al vaker genoemd hier (mijn pa doet mee aan een onderzoek waarom specifiek onze familie erg oud wordt, ga ik niet meer uitleggen zoek maar op. Heb ik op meerdere fora over verteld, de kant van mijn vader wordt erg oud, ouder dan gemiddeld).

Maar sinds die griepprikken en de coranaprikken heeft ie ineens van alles. na de griepprikken kreeg ie ineens (nooit eerdere gehad) longonsteking 2 jaar op rij, of 3.

Na de coronaprikken, want mijn pa is een brave man wat dat betreft... ernstige vorm van gordelroos.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

28-08-2022 om 06:53

majorette2005 schreef op 27-08-2022 om 21:33:

[..]

Ja echt, jij bent daar een voorbeeld van. Jij begint hier over dat gevaccineerden zich onschendbaar voelen, dus je hebt je oordeel al klaar, niks " prima eigen keuze dus" .

Je moet beter lezen. Ik heb het over gevaccineerden die vinden dat ze niet meer hoeven te testen bij een verkoudheid omdat ze zijn gevaccineerd en het toch maar een verkoudheid is. 

Wel prima eigen keuze. Maakt me helemaal niets uit of iemand gevaccineerd is. Maakt me wel uit of je vervolgens denkt: laat maar waaien.

lrishCassidy schreef op 28-08-2022 om 03:41:

[..]

Mijn pa is nu 77 bijna 78. Hij begon met zijn griepprikken tien hij ik denk 75 ofzo was.

Die man had nooit problemen met zijn gezondheid. Heb ik al vaker genoemd hier (mijn pa doet mee aan een onderzoek waarom specifiek onze familie erg oud wordt, ga ik niet meer uitleggen zoek maar op. Heb ik op meerdere fora over verteld, de kant van mijn vader wordt erg oud, ouder dan gemiddeld).

Maar sinds die griepprikken en de coranaprikken heeft ie ineens van alles. na de griepprikken kreeg ie ineens (nooit eerdere gehad) longonsteking 2 jaar op rij, of 3.

Na de coronaprikken, want mijn pa is een brave man wat dat betreft... ernstige vorm van gordelroos.

Ja en mijn opa rookte zn hele leven, en werd 95. 

Dan stopt hij toch met die prikken?

NippyDunlin42

NippyDunlin42

28-08-2022 om 11:03

Ik geloof best dat die prikken bijwerkingen hebben. Maar ik ken ook mensen die overleden zijn aan corona. Relatief jonge mensen. Die misschien daarnaast ook onderliggend lijden hadden (?) of te dik waren. 
En alles wordt nu gelinkt naar de vaccinaties, maar mensen gingen al zomaar dood, of kregen zomaar gordelroos, of een longontsteking.
Het is toch een afweging die iedereen persoonlijk moet maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.