Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

Deze maand alweer twee concerten afgelast waar ik naartoe zou gaan. In twee jaar tijd nul concerten/festivals mee kunnen maken. 
Hopelijk gaan de ziekenhuisopnames nu niet nog veel verder stijgen. Leuk hoor, dat ze in het zuiden carnaval hebben lopen vieren (zogenaamd veilig maar iedereen daar is besmet geraakt) maar nu zijn de muziekliefhebbers wel weer eens aan de beurt. 

Drietje schreef op 08-03-2022 om 21:07:

[..]

Tja, dan had je ook carnaval moeten gaan vieren.

Helaas.. had het al net gehad! Net iets te vroeg…

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

09-03-2022 om 09:21

Poezie schreef op 08-03-2022 om 22:49:

Deze maand alweer twee concerten afgelast waar ik naartoe zou gaan. In twee jaar tijd nul concerten/festivals mee kunnen maken.
Hopelijk gaan de ziekenhuisopnames nu niet nog veel verder stijgen. Leuk hoor, dat ze in het zuiden carnaval hebben lopen vieren (zogenaamd veilig maar iedereen daar is besmet geraakt) maar nu zijn de muziekliefhebbers wel weer eens aan de beurt.

Waarom zijn die concerten afgelast? Dat mag toch ook gewoon?

Ik had eigenlijk niet verwacht dat de besmettingen nog weer zouden stijgen. Mijn indruk was dat we ons al zo slecht aan de maatregelen hielden, dat die eigenlijk geen effect meer hadden. Maar ik had het overduidelijk mis. Nu maar hopen dat de ziekenhuisopnames mee gaan vallen (want in tegenstelling tot januari is er nu ook duidelijk een stijging in de hogere leeftijdsgroepen).

Bij alle leeftijdsgroepen boven de 50 zijn het aantal besmettingen nu al hoger dan de vorige piek (begin februari). Daarbij moet je ook nog er rekening mee houden dat de besmettingen per leeftijdsgroep voor  de afgelopen week nog niet compleet zijn. Er komen er dus nog meer bij.

Drietje schreef op 09-03-2022 om 09:21:

[..]

Waarom zijn die concerten afgelast? Dat mag toch ook gewoon?

Geen idee, misschien te weinig tijd om voor te bereiden of de tour omvat te weinig concerten om de kosten eruit te kunnen halen?

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

10-03-2022 om 06:42

https://nos.nl/artikel/2420533-afgelopen-twee-maanden-evenveel-coronabesmettingen-als-in-2020-en-2021

55 procent van de jongeren tussen 18 en 25 is in januari en februari van dit jaar besmet geraakt. De carnavalgolf die nu gaande is zit daar nog niet eens bij in. 

De onderzoeker noemt het goed nieuws,  omdat besmetting na vaccinatie een langere en bredere bescherming lijkt te geven dan alleen vaccinatie. 

100 procent van mijn jongeren tussen 18 en 25 is nu besmet. En waar ik tot nog toe erg mijn best deed om het niet te krijgen, leek nu me het uitgelezen moment om het te nemen. Dus ik heb mijn voorraadkasten volgestouwd en we zitten gezellig met z'n allen in quarantaine. Laat maar komen, die covid!

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

10-03-2022 om 09:10

Wieder schreef op 10-03-2022 om 08:03:

100 procent van mijn jongeren tussen 18 en 25 is nu besmet. En waar ik tot nog toe erg mijn best deed om het niet te krijgen, leek nu me het uitgelezen moment om het te nemen. Dus ik heb mijn voorraadkasten volgestouwd en we zitten gezellig met z'n allen in quarantaine. Laat maar komen, die covid!

🤣

Wieder schreef op 10-03-2022 om 08:03:

Toen mijn dochter laatst besmet was, heb ik het ook opgegeven. Ik was het wachten erop zo ontzettend zat en ik redeneerde ook: nu zit ik nog in de periode dat de booster optimaal werkt. En dus inderdaad besmet geraakt. Ik ben niet erg ziek geweest maar het viel me toch tegen: ik heb nog steeds een verstopte neus (nu al 2,5 week) en mijn energieniveau is prut. Dan was dat al niet geweldig maar het heeft dus een flinke tik gekregen. 

https://nos.nl/artikel/2420614-kabinet-wil-laatste-coronaregels-per-23-maart-afschaffen
Niet genoemd: maar zou dan ook het testen en de isolatie bij een positieve test eraf gaan?

Mija schreef op 10-03-2022 om 09:18:

[..]

Toen mijn dochter laatst besmet was, heb ik het ook opgegeven. Ik was het wachten erop zo ontzettend zat en ik redeneerde ook: nu zit ik nog in de periode dat de booster optimaal werkt. En dus inderdaad besmet geraakt. Ik ben niet erg ziek geweest maar het viel me toch tegen: ik heb nog steeds een verstopte neus (nu al 2,5 week) en mijn energieniveau is prut. Dan was dat al niet geweldig maar het heeft dus een flinke tik gekregen.

Balen! Maar ik redeneer maar zo: ontlopen kan ik het toch niet, dan maar als gezin allemaal tegelijk. Anders blijf je aanmodderen. Ik ga morgen maar even een testje doen want ik voel me appelig worden. Maar dat kan ook psychisch zijn, ik had ook altijd jeuk als er iemand bij de kinderen in de klas luizen had 😄.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

15-03-2022 om 23:17

Nou, dat was het dan wel zo'n beetje. Geen mondkapjes meer, zelfs niet in vliegtuigen, geen thuiswerkadvies meer,  geen testen voor toegang. Alleen nog testen bij klachten en isolatie en quarantaine zijn nog over, maar dat zijn slechts adviezen. 
Voelt best wel raar, zo zonder persco, maar voorlopig is dit wel het einde van de crisis. 

In het vliegtuig is een mondkapje toch nog wel verplicht? Alleen gaat een aantal maatschappijen niet meer handhaven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.