Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

redbulletje schreef op 09-02-2022 om 21:51:

[..]

Maar er staat niet bij of dat het geval is bij ongevaccineerden of ook bij gevaccineerden die corona hebben gehad.

Als ik het goed lees gaat dit om mensen die besmet zijn voordat er vaccins waren. Het is nu nog te vroeg om te zeggen of vaccins hier ook tegen beschermen.

-River- schreef op 09-02-2022 om 20:07:

[..]

Want het zijn alleen nog de ongevaccineerde mensen die nu besmet raken? Daarom zijn er in 6 weken tijd al 1,5 miljoen mensen besmet geraakt, zelfs de mensen die geboosterd zijn.

Wat me bij is gebleven van het artikel is vooral dat er nog geen causale relatie ia gevonden tussen hoe lang je last hebt gehad van covid, of hoe ernstig de infectie was, en de kans op hartklachten. Met meer onderzoek zal er vast meer gevonden worden, want het gaat potentieel om heel veel mensen. Ik kan er nu nog wel wat aan doen (ben gevaccineerd, geboosterd, ziek geweest) door te zorgen dat ik niet nogmaals besmet raak, maar ja. Vraag is hoeveel risico ik zelf denk dat ik neem en of ik bereid ben om zelf veel dingen te laten om niet nogmaals besmet te raken. Of is het 'gewoon' het risk of life vanaf nu? 

gr Angela

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

10-02-2022 om 08:43

Angela1967 schreef op 10-02-2022 om 08:13:

[..]

Wat me bij is gebleven van het artikel is vooral dat er nog geen causale relatie ia gevonden tussen hoe lang je last hebt gehad van covid, of hoe ernstig de infectie was, en de kans op hartklachten. Met meer onderzoek zal er vast meer gevonden worden, want het gaat potentieel om heel veel mensen. Ik kan er nu nog wel wat aan doen (ben gevaccineerd, geboosterd, ziek geweest) door te zorgen dat ik niet nogmaals besmet raak, maar ja. Vraag is hoeveel risico ik zelf denk dat ik neem en of ik bereid ben om zelf veel dingen te laten om niet nogmaals besmet te raken. Of is het 'gewoon' het risk of life vanaf nu?

gr Angela

Je kan wel wat doen zelf, bv ffp2 maskers dragen. Maar ik denk dat het bij ons leven hoort. Nu al is besmetting niet te voorkomen. In het VK gaat het thuis blijven bij besmetting er al vanaf binnenkort. Dat zal hier ook wel binnenkort zover zijn. Er is personeelsgebrek overal, de meeste van die mensen zitten besmet thuis zonder klachten of met een snifje of zo. Dat is 'ziekte' door de quarantaineregels, niet door het virus. Zodra de regels meer problemen veroorzaken dan het virus moet je van de regels af. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

10-02-2022 om 08:45

wild-flower schreef op 09-02-2022 om 17:03:

Ohhhh , hier schrik ik behoorlijk van ....

" Wie corona heeft doorgemaakt, heeft een grotere kans op een hartaanval " .

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5286985/corona-zorgt-voor-toename-hart-en-vaatziekten

Eerst maar eens afwachten of de volgende studies ook dit beeld geven en hoe dit is na vaccinatie. Het zal de eerste studie niet zijn die later toch niet zo accuraat bleek te zijn. 

Drietje schreef op 10-02-2022 om 08:43:

[..]

Je kan wel wat doen zelf, bv ffp2 maskers dragen. Maar ik denk dat het bij ons leven hoort. Nu al is besmetting niet te voorkomen. In het VK gaat het thuis blijven bij besmetting er al vanaf binnenkort. Dat zal hier ook wel binnenkort zover zijn. Er is personeelsgebrek overal, de meeste van die mensen zitten besmet thuis zonder klachten of met een snifje of zo. Dat is 'ziekte' door de quarantaineregels, niet door het virus. Zodra de regels meer problemen veroorzaken dan het virus moet je van de regels af.

De strekking van mijn posting was: je kúnt wat doen om niet besmet te raken, dat is duidelijk. Maar je kunt ook besluiten dat niet te doen. Dan is een covid besmetting another risk of life (in dit geval heb je mogelijk grotere kans op hartklachten, als je in de auto stapt heb je grotere kans op ongeluk etc). 

gr Angela

Dit is toch te zot voor woorden ?

" Actievoerders zijn donderdag een vaccinatielocatie van de GGD in Heerlen binnengevallen. Hierbij beschuldigden zij de medewerkers van "genocide  op de Nederlandse bevolking", is te horen op een video die de betogers zelf deelden via sociale media. Ook ontstond er een handgemeen tussen medewerkers en de betogers. "

https://www.nu.nl/coronavirus/6183350/betogers-vallen-ggd-locatie-in-heerlen-binnen-en-intimideren-medewerkers.html

WickedCurlew89

WickedCurlew89

10-02-2022 om 17:16

wild-flower schreef op 10-02-2022 om 17:06:

" Actievoerders zijn donderdag een vaccinatielocatie van de GGD in Heerlen binnengevallen. Hierbij beschuldigden zij de medewerkers van "genocide op de Nederlandse bevolking", is te horen op een video die de betogers zelf deelden via sociale media. Ook ontstond er een handgemeen tussen medewerkers en de betogers. "

https://www.nu.nl/coronavirus/6183350/betogers-vallen-ggd-locatie-in-heerlen-binnen-en-intimideren-medewerkers.html

Gristus, dit is gewoon terreur.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

10-02-2022 om 18:21

" Actievoerders zijn donderdag een vaccinatielocatie van de GGD in Heerlen binnengevallen. Hierbij beschuldigden zij de medewerkers van "genocide op de Nederlandse bevolking", is te horen op een video die de betogers zelf deelden via sociale media. Ook ontstond er een handgemeen tussen medewerkers en de betogers. "

Jemig. Genocide nog wel. Hebben die mensen nooit een lesje Nederlands of geschiedenis gehad? Wat een achterlijke figuren.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

10-02-2022 om 18:35

Wat erg! En wat debiel! Hopelijk komen deze "demonstranten" er niet met alleen een standje van af, maar levert ze dit een strafblad op.

Hetvrijewoord schreef op 10-02-2022 om 17:16:

[..]

Gristus, dit is gewoon terreur.

Hup oppakken en op de terroristenafdeling vastzetten.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

10-02-2022 om 19:44

Nou nou, het omt is ineens buiten spel gezet. Vanavond worden versoepelingen aangekondigd terwijl het omt nog niet eens bij elkaar is geweest. Gezien de achterlijke voorspellingen van de laatste maanden is dat ook wel logisch. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

10-02-2022 om 19:54

Drietje schreef op 10-02-2022 om 19:44:

Nou nou, het omt is ineens buiten spel gezet. Vanavond worden versoepelingen aangekondigd terwijl het omt nog niet eens bij elkaar is geweest. Gezien de achterlijke voorspellingen van de laatste maanden is dat ook wel logisch.

Ik ben blij dat het omt eindelijk niet meer leidend is, wat een geblunder werd dat. 

Hoogste tijd voor een ruimere blik. 

Peen schreef op 10-02-2022 om 19:54:

[..]

Ik ben blij dat het omt eindelijk niet meer leidend is, wat een geblunder werd dat.

Hoogste tijd voor een ruimere blik.

Het OMT was al heel lang niet meer leidend, bij elke versoepeling of juist verzwaring van de regels werd afgeweken in de richting van juist meer open of minder dicht. In november was dat niet handig, daar hebben we de lockdown van december aan te danken denk ik. Maar nu is duidelijk dat sneller versoepelen niet veel kwaad kan.

OMT is niet echt buiten spel gezet, als ik dit lees https://www.nrc.nl/nieuws/2022/02/10/coronablog-10-februari-2-a4087216

(...) Het is nog niet zeker of de voorgenomen versoepelingen doorgaan. Het plan kan nog worden uitgesteld als het kabinet daar aanleiding toe ziet. Ook volgt er nog overleg met het Outbreak Management Team (OMT) en de burgemeesters. Definitieve besluiten worden pas na het weekeinde genomen. Dinsdag geeft minister Kuipers een persconferentie waarin hij de nieuwe versoepelingen bekendmaakt. Dat doet hij voor het eerst zonder premier Mark Rutte (VVD) aan zijn zijde.

https://www.nu.nl/coronavirus/6183397/kabinet-wil-weer-volle-theaters-en-stadions-sluitingstijd-horeca-naar-100-uur.html

Door de versoepelingen nu al bekend te maken, komt Kuipers tegemoet aan een wens van de Kamer. Die wilde graag vooraf horen wat het kabinet van plan was, in plaats van achteraf. Bovendien kunnen de versoepelingen nu sneller ingaan. Normaal gesproken wordt gewacht op het advies van het Outbreak Management Team (OMT) en het overleg met de burgemeesters in het Veiligheidsberaad.

De versoepelingen kunnen nog veranderen, bijvoorbeeld als de situatie in de ziekenhuizen verslechtert of als het OMT vrijdag anders adviseert

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

10-02-2022 om 21:22

Daglichtlamp schreef op 10-02-2022 om 20:22:

[..]

Het OMT was al heel lang niet meer leidend, bij elke versoepeling of juist verzwaring van de regels werd afgeweken in de richting van juist meer open of minder dicht. In november was dat niet handig, daar hebben we de lockdown van december aan te danken denk ik. Maar nu is duidelijk dat sneller versoepelen niet veel kwaad kan.

Dat is de officiële lezing, maar iedereen snapt dat het kabinet echt geen stap terug gaat doen. Hooguit nog meer versoepelen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.