Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

13-09-2021 om 18:59

https://nos.nl/artikel/2397689-vanaf-25-september-weer-staan-bij-popconcert-ook-meerdaags-evenement-weer-toegestaan

Nog meer versoepelingen. Moet dan toch haast wel zo zijn dat ook volle collegezalen weer mogen? 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

13-09-2021 om 19:24

Drietje schreef op 13-09-2021 om 18:59:

https://nos.nl/artikel/2397689-vanaf-25-september-weer-staan-bij-popconcert-ook-meerdaags-evenement-weer-toegestaan

Nog meer versoepelingen. Moet dan toch haast wel zo zijn dat ook volle collegezalen weer mogen?

Ach, anders neemt de docent een blokfluit mee. Dan is het een concert en dat mag weer

Voor de geïnteresseerden het opschaalplan voor de IC’s. 
Waarbij ik dit gedeelte belangrijk vind:

We zoeken dus naar de juiste balans tussen verhogen van capaciteit op de korte termijn en het verkrijgen van capaciteit mét behoud van kwaliteit van zorg op de lange termijn. De belangrijkste conclusie is dat de IC-capaciteit enkel het resultaat kan zijn van wat er beschikbaar is en niet zondermeer het gevolg van wat er nodig is.

https://www.venvn.nl/afdelingen/intensive-care/nieuws/nvic-en-v-vn-ic-presenteren-update-opschalingsplan-ic-capaciteit/

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

13-09-2021 om 21:00

Sun.lover schreef op 13-09-2021 om 19:55:

Voor de geïnteresseerden het opschaalplan voor de IC’s.
Waarbij ik dit gedeelte belangrijk vind:

We zoeken dus naar de juiste balans tussen verhogen van capaciteit op de korte termijn en het verkrijgen van capaciteit mét behoud van kwaliteit van zorg op de lange termijn. De belangrijkste conclusie is dat de IC-capaciteit enkel het resultaat kan zijn van wat er beschikbaar is en niet zondermeer het gevolg van wat er nodig is.

https://www.venvn.nl/afdelingen/intensive-care/nieuws/nvic-en-v-vn-ic-presenteren-update-opschalingsplan-ic-capaciteit/

Ja, max 1350 bedden op de ic. Lijkt me heel netjes. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

13-09-2021 om 21:02

Drietje schreef op 13-09-2021 om 21:00:

[..]

Netjes? Ze zijn nu al overwerkt mét achterstand! 

Begrijp ik Sunlover dan verkeerd of heb jij (Drietje) een te rooskleurig beeld?

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

13-09-2021 om 21:06

Hen74 schreef op 13-09-2021 om 21:02:

[..]

Netjes? Ze zijn nu al overwerkt mét achterstand!

Begrijp ik Sunlover dan verkeerd of heb jij (Drietje) een te rooskleurig beeld?

Netjes dat ze zelf denken zover op te kunnen schalen zonder te ver op te rekken. Geeft een hoop extra ruimte. 

Drietje schreef op 13-09-2021 om 21:00:

[..]

Voor max 4 weken en daarvoor al een behoorlijke strengere selectie. 

Drietje schreef op 13-09-2021 om 21:06:

[..]

Netjes dat ze zelf denken zover op te kunnen schalen zonder te ver op te rekken. Geeft een hoop extra ruimte.

Als je het plan gelezen hebt weet je dat het maar heel kortdurend kan en voor die tijd al keuze’s worden gemaakt wie op de IC mag, dus code zwart. 

En zo’n opschaling gaat gevolgen hebben voor de zorgcapaciteit na die tijd. Krijg je weer een langdurige golf heb je volgend jaar maar personeel voor ca 500 IC-bedden.
Dus dat oprekken is al met code zwart. En het oprekken kan max 4 weken met grote gevolgen voor de zorgcapaciteit erna.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

13-09-2021 om 21:14

Sun.lover schreef op 13-09-2021 om 21:10:

[..]

Voor max 4 weken en daarvoor al een behoorlijke strengere selectie.

De kans dat we het nodig hebben is klein, maar toch fijn te weten dat het kan. 

Drietje schreef op 13-09-2021 om 21:14:

[..]

De kans dat we het nodig hebben is klein, maar toch fijn te weten dat het kan.

Die kans is heel groot. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

13-09-2021 om 21:19

Sun.lover schreef op 13-09-2021 om 21:14:

[..]

Die kans is heel groot.

Welnee. Na de eerste golf hebben we nooit hoger dan op iets meer dan 800 ic- bedden gezeten. Meestal zelfs veel lager. En toen was niemand gevaccineerd. 

Drietje schreef op 13-09-2021 om 21:19:

[..]

Welnee. Na de eerste golf hebben we nooit hoger dan op iets meer dan 800 ic- bedden gezeten. Meestal zelfs veel lager. En toen was niemand gevaccineerd.

Met maatregelen en afstand.En we hebben langdurig hoger gezeten namelijk rond de 1200. Toen was ook a duidelijk dat we de 1350 niet gingen halen en 1250 echt de max was. Nu gaan we voor die tijd al strenger zijn wie op de IC mag en behandelingen eerder gaan stoppen. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

13-09-2021 om 21:40

Sun.lover schreef op 13-09-2021 om 21:19:

[..]

Met maatregelen en afstand.En we hebben langdurig hoger gezeten namelijk rond de 1200. Toen was ook a duidelijk dat we de 1350 niet gingen halen en 1250 echt de max was. Nu gaan we voor die tijd al strenger zijn wie op de IC mag en behandelingen eerder gaan stoppen.

Nu is 90 procent van de risicogroep gevaccineerd en daarbovenop komen nog de mensen met natuurlijke immuniteit. We zullen vast hoger komen dan de 200 van nu,  maar het is zeer waarschijnlijk dat we ver onder de tweede golf (800) blijven. De vaccins werken uitstekend tegen ernstige ziekte. 

Drietje schreef op 13-09-2021 om 21:40:

[..]

Nu is 90 procent van de risicogroep gevaccineerd en daarbovenop komen nog de mensen met natuurlijke immuniteit. We zullen vast hoger komen dan de 200 van nu, maar het is zeer waarschijnlijk dat we ver onder de tweede golf (800) blijven. De vaccins werken uitstekend tegen ernstige ziekte.

Dat verwacht jij, de artsen in mijn ziekenhuis hebben andere verwachtingen. Maar dan ga jij ervan uit dat er alleen mensen uit de risicogroepen op de IC terecht komen. Dat is al lang niet meer zo. Ik zie vooral dertigers en veertigers. Mensen die zichzelf absoluut niet als risicogroep zien. Plus veel zwangeren met Covid. En er zijn heel veel mensen niet gevaccineerd. En die zullen allemaal besmet raken plus dat er een behoorlijke opleving van griep dreigt te komen. Dan zullen we keuze’s moeten gaan maken. En ik ken ook IC’s die hebben aangegeven niet te gaan opschalen, maar juist afschalen tot en met in ieder geval het eind van het jaar. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

13-09-2021 om 21:52

Men verwacht inderdaad dat alle ongevaccineerden hoe dan ook besmet zullen raken, hopelijk niet allemaal tegelijk. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.