Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

12-09-2021 om 19:39

Ik lees nog niets over het hoger onderwijs. Ik hoop voor alle studenten dat zij nu gewoon álle colleges fysiek mogen volgen. Dus niet meer met die max. van 75 mensen voor hoorcolleges.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

12-09-2021 om 19:51

Coreopsis schreef op 12-09-2021 om 19:39:

Ik lees nog niets over het hoger onderwijs. Ik hoop voor alle studenten dat zij nu gewoon álle colleges fysiek mogen volgen. Dus niet meer met die max. van 75 mensen voor hoorcolleges.

Dat hoop ik ook! Ik had gehoopt op veel fysiek les voor de student hier, maar nog steeds vrijwel niks. 1 college in de twee weken.  

Drietje schreef op 12-09-2021 om 17:58:

[..]

Ik hoop juist dat vanaf 25 september er alleen nog maar volle zalen zijn. Was laatst in de bios. Volgeboekt, maar 20 procent van de normale bezetting paste er nu in. Dat is echt niet rendabel.

Dat snap ik Drietje. Helaas zijn er nog heel wat mensen die vanwege verminderde weerstand voorlopig maar een DVD-tje moeten opzetten, tot betere tijden, ooit. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

12-09-2021 om 20:29

Wilgenkatje- schreef op 12-09-2021 om 20:24:

[..]

Dat snap ik Drietje. Helaas zijn er nog heel wat mensen die vanwege verminderde weerstand voorlopig maar een DVD-tje moeten opzetten, tot betere tijden, ooit.

Maar alle andere mensen hoeven dat niet. En de ondernemers kunnen niet wachten tot 'ooit'. Corona blijft, wachten is nutteloos.

Hetvrijewoord schreef op 12-09-2021 om 19:06:

Coronapas wordt (waarschijnlijk) verplicht in horeca en culturele sector, anderhalve meter verdwijnt.

Ik vind het prima en merk dat ik er nu onderhand wel klaar mee ben . Alle volwassenen hebben ondertussen de kans en keuze gehad om zich wel of niet te laten vaccineren .
'Beslissingen hebben gevolgen, dat is zo met elke keuze in ons leven .'

Ik ben blij, vind het volkomen terecht. Ben wel een beetje bang voor rellen. Of ander gedoe. 

Wilgenkatje- schreef op 12-09-2021 om 17:47:

[..]

Vanuit Theo Maassen snap ik het, zeker wel, maar ik ga echt voorlopig niet in een volle zaal zitten. Zou bij een of ander optreden wel vooraf willen weten hoe druk het er wordt.

Ik zou ook mijn geld terug willen.

Drietje schreef op 12-09-2021 om 20:29:

[..]

Maar alle andere mensen hoeven dat niet. En de ondernemers kunnen niet wachten tot 'ooit'. Corona blijft, wachten is nutteloos.

Klopt!

Ik vind het veel te vroeg ook om de coronasteun vanaf 1 oktober dtop te zetten. Er zijn bedrijven die niet eens de kans hebben gehad een normale omzet te draaien. De nachthoreca blijft nog gesloten en toch moeten ze nu iemand aan de deur erbij zetten om een coronapas te checken. Dat is helemaal prima maar geef deze bedrijven dan ook de kans om weer op te werken tot een normale omzet ipv sluiten om middernacht.

En ik lees hier dat er mensen zijn die hun geld terug willen wanneer ze in een volle theaterzaal moeten gaan zitten? Hoe denk je dat het voor die bedrijven financieel nog mogelijk is met maar 20% capaciteit en 0 steun meer? Nee daar staat de overheid wat mij betreft echt flink de plank mis. 

Ik zou mijn geld terug willen als ik kaartjes voor de voorstelling van Theo Maasen had, die het theater in strijd met de regels voor een volle zaal laat spelen. Daar wil ik niet aan meewerken.

LydiaDietz schreef op 12-09-2021 om 21:37:

Ik ben blij, vind het volkomen terecht. Ben wel een beetje bang voor rellen. Of ander gedoe.

Ik hoop dat die rellen wel meevallen. Wat ik met name hoor van de niet-gevaccineerden is dat ze wat selectiever worden met waar ze hun geld naartoe brengen. Spontaan uit eten of drankjes doen zal er niet zo vaak meer in zitten (thuis kun je het ook heel gezellig maken tenslotte ). Voor ‘grotere’ dingen zoals een festival of vakantie zijn ze wel bereid om testen te doen. En zeker als ze gratis zijn (al ben ik wel benieuwd naar hoe houdbaar dat plan van voor altijd gratis testen gaat zijn).

Ik ben bang dat de horeca uiteindelijk de grote verliezer zal zijn. Of in ieder geval flink moet gaan meebewegen om afhalen en thuisbezorging nog aantrekkelijker te maken. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

13-09-2021 om 07:03

Dinah schreef op 13-09-2021 om 06:56:

[..]

Ik hoop dat die rellen wel meevallen. Wat ik met name hoor van de niet-gevaccineerden is dat ze wat selectiever worden met waar ze hun geld naartoe brengen. Spontaan uit eten of drankjes doen zal er niet zo vaak meer in zitten (thuis kun je het ook heel gezellig maken tenslotte ). Voor ‘grotere’ dingen zoals een festival of vakantie zijn ze wel bereid om testen te doen. En zeker als ze gratis zijn (al ben ik wel benieuwd naar hoe houdbaar dat plan van voor altijd gratis testen gaat zijn).

Ik ben bang dat de horeca uiteindelijk de grote verliezer zal zijn. Of in ieder geval flink moet gaan meebewegen om afhalen en thuisbezorging nog aantrekkelijker te maken.

Ik denk dat dit erg mee gaat vallen. Zo'n 83 procent van alle 12- plussers zijn gevaccineerd en kunnen zo overal naartoe. Alle kinderen tm 12 ook.  En alles mag weer vol zitten. Uiteindelijk is maar een klein deel niet gevaccineerd. 

Ik denk dat veel van die mensen zich alsnog laten vaccineren. Je zag dat ook in Frankrijk: enorme stijging van de vaccinatiegraad na het aankondigen van de coronapas.

Ik vind het raar dat de nachthoreca nog niet open kan. Lijkt me wel dat daar nog steun naartoe moet. 

Drietje schreef op 13-09-2021 om 07:03:

[..]

Ik denk dat dit erg mee gaat vallen. Zo'n 83 procent van alle 12- plussers zijn gevaccineerd en kunnen zo overal naartoe. Alle kinderen tm 12 ook. En alles mag weer vol zitten. Uiteindelijk is maar een klein deel niet gevaccineerd.

Ik denk dat veel van die mensen zich alsnog laten vaccineren. Je zag dat ook in Frankrijk: enorme stijging van de vaccinatiegraad na het aankondigen van de coronapas.

Ik vind het raar dat de nachthoreca nog niet open kan. Lijkt me wel dat daar nog steun naartoe moet.

Oh dat zou dan wel een prima uitkomst zijn! Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de steun voor de nachthoreca niet wordt doorgetrokken na 1 oktober. Zou anders wel een soort doodvonnis zijn. 

Overigens meende ik wel in het AD te hebben gelezen dat de horeca in Frankrijk en Italië wel kampt met een teruglopend aantal bezoekers. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

13-09-2021 om 12:43

Kort geding morgen om 11 uur over de regels in de horeca. Oa over de clubs en de nachtsluiting. Dit is de eerste rechtzaak waarbij ik denk dat ze wel eens gelijk zouden kunnen krijgen. Voetbalstadions mogen weer helemaal vol en clubs moeten dicht blijven. Ben benieuwd wat de rechter zegt. Of zal het kabinet al zwichten onder de druk?

Ik hoop dat er standaard wat meer ruimte tussen de tafels blijft in restaurants, ik wil niet meer opgepropt zitten. Ga regelmatig uit eten en het zit vrijwel altijd vol binnen de grenzen van het nieuwe normaal, maar voller zou ik echt te druk vinden. 

redbulletje schreef op 13-09-2021 om 13:57:

Ik hoop dat er standaard wat meer ruimte tussen de tafels blijft in restaurants, ik wil niet meer opgepropt zitten. Ga regelmatig uit eten en het zit vrijwel altijd vol binnen de grenzen van het nieuwe normaal, maar voller zou ik echt te druk vinden.

Ik denk niet dat dat blijft. Ik vind de restaurants nu al vaker helemaal vol staan. Toen ik laatst, tijdens de restaurantketen uit eten was, stond het erg vol. Ik kon mijn stoel niet naar achter schuiven en kon net tussen de rijden tafeltjes doorlopen. Eigenlijk zoals pre-corona. Erg onprettig en daar ga ik dus ook niet weer heen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.