Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

WickedCurlew89

WickedCurlew89

12-09-2021 om 11:32

wild-flower schreef op 12-09-2021 om 10:11:

[..]

Denk het niet hoor .
Maar stel je toch eens voor dat je je tegen Willem Engel zou kunnen vaccineren ?

https://www.trouw.nl/cultuur-media/stel-je-voor-dat-je-je-tegen-willem-engel-zou-kunnen-vaccineren~b020666e/

🤣

Wel interessant idee die 'psychological inoculation'. Ga ik eens iets meer over lezen.

Sun.lover schreef op 10-09-2021 om 22:57:

[..]

Ik denk dat het merendeel van mijn collega’s zich zo voelt en dat er daarom ook een grote uitstroom is.
ik vind het op dit moment niet leuk en zie enorm op tegen wat er weer gaat komen. Nu is het al steeds werken met overbedden en te weinig personeel en weten we dat de extra IC afdelingen ook straks weer geopend moeten worden.
We balen als er weer een niet gevaccineerde Covid patiënt komt. Het landelijk spreiden werkt ook niet, want geen enkel ziekenhuis zit meer op Covid patiënten te wachten. En ja, ik denk er vaak aan om iets anders te gaan doen. Maar voor Corona en ook nog wel in de eerste golf was mijn baan super. Nu voelt het echt niet meer zo. Uit onderzoek van het personeel kwam geloof ik naar voren dat het merendeel dat gevoel heeft.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen,  zo moeten werken is natuurlijk prut 

Ik hoop dat het snel beter wordt voor jullie,  maar ik vrees voor de herfst/winter. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

12-09-2021 om 14:34

Vandaag Catshuisoverleg. Zal de 1,5 meter worden losgelaten? Ik vind het spannend, ik hoop zo dat alles wordt losgelaten (met check dan wel). De cijfers blijven in ieder geval stabiel en dalen zelfs weer:

Volkskrant

De ziekenhuisbezetting vanwege covid-19 daalt licht, en de opnamecijfers op de verpleegafdelingen tonen een dalende lijn. Alleen het aantal ic-opnamen stijgt de afgelopen dagen weer enigszins, maar is nog steeds veel lager dan in april. Dit blijkt uit cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Het LCPS verwacht dat de cijfers de komende tijd stabiel blijven of verder dalen.

Drietje schreef op 12-09-2021 om 14:34:

Vandaag Catshuisoverleg. Zal de 1,5 meter worden losgelaten? Ik vind het spannend, ik hoop zo dat alles wordt losgelaten (met check dan wel). De cijfers blijven in ieder geval stabiel en dalen zelfs weer:

Volkskrant

De ziekenhuisbezetting vanwege covid-19 daalt licht, en de opnamecijfers op de verpleegafdelingen tonen een dalende lijn. Alleen het aantal ic-opnamen stijgt de afgelopen dagen weer enigszins, maar is nog steeds veel lager dan in april. Dit blijkt uit cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Het LCPS verwacht dat de cijfers de komende tijd stabiel blijven of verder dalen.

Ik vind het raar dat ze de cijfers van april erbij halen. Die aantallen gaan we niet meer redden. Nu al, met de cijfers van nu, wordt de reguliere zorg uitgesteld en zeker niet ingehaald. Maar goed, ik denk dat we het sowieso niet meer gaan inhalen en wachtlijsten het nieuwe normaal worden. 

Wist niet dat ze hoaxes en complottheorieën deelde . Wat een raar mens die Marga Bult

https://www.hartvannederland.nl/coronavirus/woedende-reacties-winnen-majoor-bosshardtprijs-marga-bult

Sun.lover schreef op 12-09-2021 om 14:48:

[..]

Ik vind het raar dat ze de cijfers van april erbij halen. Die aantallen gaan we niet meer redden. Nu al, met de cijfers van nu, wordt de reguliere zorg uitgesteld en zeker niet ingehaald. Maar goed, ik denk dat we het sowieso niet meer gaan inhalen en wachtlijsten het nieuwe normaal worden.

Hebben Kuipers of Gommers daar nog niks over gezegd? Meestal konden zij wel redelijk aangeven wat er nog reëel is op de ic's dacht ik. 

De cijfers van april lijken mij nu ook niet meer zo nuttig, maar ik heb er geen verstand van. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

12-09-2021 om 14:56

Liara schreef op 12-09-2021 om 14:52:

[..]

Hebben Kuipers of Gommers daar nog niks over gezegd? Meestal konden zij wel redelijk aangeven wat er nog reëel is op de ic's dacht ik.

De cijfers van april lijken mij nu ook niet meer zo nuttig, maar ik heb er geen verstand van.

Ja, er is een inschatting gemaakt door de ic's zelf een die kwam uit op opschaling tot 1150 ic bedden. Ze rekenden met een permanente bezetting van 400 bedden voor corona- en grieppatienten (zo uit mijn hoofd) en de rest dus voor acute, reguliere en inhaalzorg. We zitten nu al een tijdje op iets meer dan 200 coronapatiënten op de ic, dus dat aantal kan nog verdubbeld worden terwijl toch nog de zorg kan worden ingehaald. Komen we boven de 400 bedden dan gaat dat weer ten koste van de reguliere zorg. Dus dat kan niet te lang duren dan. 

Liara schreef op 12-09-2021 om 14:52:

[..]

Het opschaalplan is aangepast. En volgens dat plan kunnen we 4 weken lang een max aantal van  1350 patiënten aan.Dan hebben we code zwart.  Maar voor die tijd gaan we echter al voor de IC strenger selecteren en kijken of we behandelingen moeten stoppen (dus sneller dan normaal). Ik denk dat de 1350 sowieso niet haalbaar is. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

12-09-2021 om 15:02

1350 bedden is het,  niet 1150 zoals ik eerder schreef

Drietje schreef op 12-09-2021 om 14:59:

https://www.nu.nl/coronavirus/6156453/opschalen-naar-1700-ic-bedden-lijkt-bij-volgende-coronagolf-onhaalbaar.html

Precies, en ik denk dat we de 1350 ook niet aankunnen. Ik heb de laatste tijd veel gesproken met mensen van andere IC’s en het verzuim was bij al die IC’s tussen de 15 en 20%. Plus dat er veel mensen zijn gestopt. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

12-09-2021 om 15:04

Sun.lover schreef op 12-09-2021 om 15:03:

[..]

Precies, en ik denk dat we de 1350 ook niet aankunnen. Ik heb de laatste tijd veel gesproken met mensen van andere IC’s en het verzuim was bij al die IC’s tussen de 15 en 20%. Plus dat er veel mensen zijn gestopt.

Dit is een raming van de ic's zelf, dus ik neem aan dat ze dat allemaal hebben meegenomen in dit plan. 

Drietje schreef op 12-09-2021 om 15:02:

1350 bedden is het, niet 1150 zoals ik eerder schreef

1350 zal denk ik alleen gaan als je net als in de eerste golf de reguliere zorg gaat stilleggen. En dat moeten we niet meer willen. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

12-09-2021 om 15:05

Sun.lover schreef op 12-09-2021 om 15:04:

[..]

1350 zal denk ik alleen gaan als je net als in de eerste golf de reguliere zorg gaat stilleggen. En dat moeten we niet meer willen.

Nee dus, kijk maar in dat overzicht. Het kan wel met reguliere zorg, maar niet te lang. 

Drietje schreef op 12-09-2021 om 15:04:

[..]

Dit is een raming van de ic's zelf, dus ik neem aan dat ze dat allemaal hebben meegenomen in dit plan.

Dat denk ik niet. Alle eerdere plannen waren ook al niet haalbaar. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.