Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

Ze zouden die mondkapjes gewoon verplicht moeten houden in 't OV voor álle leeftijden.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

10-09-2021 om 17:34

redbulletje schreef op 10-09-2021 om 17:30:

Ze zouden die mondkapjes gewoon verplicht moeten houden in 't OV voor álle leeftijden.

Je kan beter een ffp2 masker op doen als je jezelf wil beschermen. Veel veiliger dan iedereen zo'n lapje stof te laten dragen waar de aerosolen gewoon doorheen gaan. 

Sun.lover schreef op 10-09-2021 om 17:06:

[..]

Tja, ik neem altijd de griepprik ivm werk, maar ben toch enorm ziek geworden van Corona. En mijn BMI was toen ook keurig onder de 25. Dus ik geloof daar eigenlijk niet in. 

Wat jou gebeurt als individu kan afwijkend zijn van gemiddeld /voorspeld en toch kloppen met de wetenschappelijke voorspelling.

Ik hoop dat jij je kinderen/omgeving niet vertelt dat het allemaal nonsens is omdat jij er niet in gelooft?

Gr Angela

Angela1967 schreef op 10-09-2021 om 17:34:

[..]

Wat jou gebeurt als individu kan afwijkend zijn van gemiddeld /voorspeld en toch kloppen met de wetenschappelijke voorspelling.

Ik hoop dat jij je kinderen/omgeving niet vertelt dat het allemaal nonsens is omdat jij er niet in gelooft?

Gr Angela

Volgens mij is die bescherming door de griepprik al vaker geopperd, maar liet de afgelopen anderhalf jaar wel zien dat een griepprik niet echt bescherming biedt. Afgelopen jaar was er een behoorlijke run op de griepprik. 
Maar wie vertel ik dat het nonsens is? 
Mijn omgeving weet echt wel wat ik meemaak met Covid. Ik zie namelijk erg veel patiënten op de IC.

En kinderen heb ik gelukkig niet. 

Ik dacht een combinatie van griepprik met covidvaccin waar ze het over hebben voor 't najaar. Dat lijkt me wel zo praktisch dat het in één shot toegediend kan worden. 

Theater laat Theo Maassen optreden voor volle zaal en negeert regels: ‘Het is mooi geweest’

https://www.ad.nl/show/theater-laat-theo-maassen-optreden-voor-volle-zaal-en-negeert-regels-het-is-mooi-geweest~a84d2f2d/

----

En terecht! Ik hoop dat meer theaters etc volgen. De cultuursector al veel te lang de dupe van slecht beleid. 

redbulletje schreef op 10-09-2021 om 18:04:

Ik dacht een combinatie van griepprik met covidvaccin waar ze het over hebben voor 't najaar. Dat lijkt me wel zo praktisch dat het in één shot toegediend kan worden.

Dat zou fijn zijn. 

Liara schreef op 10-09-2021 om 18:15:

Theater laat Theo Maassen optreden voor volle zaal en negeert regels: ‘Het is mooi geweest’

https://www.ad.nl/show/theater-laat-theo-maassen-optreden-voor-volle-zaal-en-negeert-regels-het-is-mooi-geweest~a84d2f2d/

----

En terecht! Ik hoop dat meer theaters etc volgen. De cultuursector al veel te lang de dupe van slecht beleid.

Zolang het met testen voor toegang gaat en er goed gecontroleerd wordt zou dat geen probleem moeten zijn. Maar het stukje “negeert regels” deed mij vermoeden dat ze nergens naar zouden kijken. En dat zou ik wel een probleem vinden. 

wild-flower schreef op 10-09-2021 om 12:50:

Interessant onderzoek !!

Onderzoek naar combinatie corona- en griepprik :
Het Radboudumc in Nijmegen gaat uitzoeken hoe de verschillende coronavaccins met het griepvaccin kunnen worden gecombineerd.
Het centrum begint een onderzoek met medewerking van 60-plussers, die elk najaar al worden opgeroepen voor een griepprik. De studie start nu en loopt komend najaar en in de winter.

Er zijn ook aanwijzingen dat de griepprik eveneens 'enige vorm van bescherming' biedt tegen het coronavirus, aldus het centrum, maar dat wordt nog verder onderzocht.

https://www.radboudumc.nl/nieuws/2021/radboudumc-start-onderzoek-naar-combinatie-griepvaccin-en-coronabooster

Das goed nieuws. Ik krijg altijd de griepprik, dit jaar met de pneumokokken erbij. En ben daarbij (uiteraard) volledig gevaccineerd tegen corona.

Sun.lover schreef op 10-09-2021 om 18:01:

[..]

Volgens mij is die bescherming door de griepprik al vaker geopperd, maar liet de afgelopen anderhalf jaar wel zien dat een griepprik niet echt bescherming biedt. Afgelopen jaar was er een behoorlijke run op de griepprik.
Maar wie vertel ik dat het nonsens is?
Mijn omgeving weet echt wel wat ik meemaak met Covid. Ik zie namelijk erg veel patiënten op de IC.

En kinderen heb ik gelukkig niet.

Het gaat erom dat het nogal wappie klinkt als je zegt: ik geloof niets van de statistieken die bekend zijn want ik zag iemand ziek worden. 

Een waarneming zegt niets. En twee ook niet. Je kunt gewoon opzoeken hoe effectief de griepprikkrn zijn geweest en ook hoe het proces verloopt om zo goed mogelijk te voorspellen. Dat dat moeilijk is dat klopt, maar het heeft niets met geloven te maken. Puur met kansberekening.

Gr Angela

Angela1967 schreef op 10-09-2021 om 20:17:

[..]

Het gaat erom dat het nogal wappie klinkt als je zegt: ik geloof niets van de statistieken die bekend zijn want ik zag iemand ziek worden.

Een waarneming zegt niets. En twee ook niet. Je kunt gewoon opzoeken hoe effectief de griepprikkrn zijn geweest en ook hoe het proces verloopt om zo goed mogelijk te voorspellen. Dat dat moeilijk is dat klopt, maar het heeft niets met geloven te maken. Puur met kansberekening.

Gr Angela

Ik vind het echt lachwekkend dat je van mij denkt dat ik wappie ben. Het is echt enorm het tegenovergestelde. En ja, een studie liet een mogelijk positief effect zien van de griepprik op covid, maar er is ook een studie die juist een ernstiger verloop laat zien. Zo stellig als jij het nu zegt is het dus niet. Het Corona-vaccin werkt bewezen wel. En het zou mooi zijn als die gecombineerd zouden kunnen worden. 

Sun.lover schreef op 10-09-2021 om 21:31:

[..]

Ik vind het echt lachwekkend dat je van mij denkt dat ik wappie ben. Het is echt enorm het tegenovergestelde. En ja, een studie liet een mogelijk positief effect zien van de griepprik op covid, maar er is ook een studie die juist een ernstiger verloop laat zien. Zo stellig als jij het nu zegt is het dus niet. Het Corona-vaccin werkt bewezen wel. En het zou mooi zijn als die gecombineerd zouden kunnen worden.

Ik heb het over griepvaccins in het algemeen. 

En daarbij blijft het vreemd dat jij 'geloven' een relevant werkwoord vindt als je het hebt over werking van vaccins.

Gr Angela

https://www.nu.nl/coronavirus/6156453/opschalen-naar-1700-ic-bedden-lijkt-bij-volgende-coronagolf-onhaalbaar.html

Over het aanpassen van het opschaalplan. Ik denk echter dat 1350 bedden ook niet haalbaar is. De meeste IC’s die ik ken hebben een enorm ziekteverzuim van 15-20% en dat in combinatie met de grote uitstroom. 

Sun.lover schreef op 10-09-2021 om 21:54:

https://www.nu.nl/coronavirus/6156453/opschalen-naar-1700-ic-bedden-lijkt-bij-volgende-coronagolf-onhaalbaar.html

Over het aanpassen van het opschaalplan. Ik denk echter dat 1350 bedden ook niet haalbaar is. De meeste IC’s die ik ken hebben een enorm ziekteverzuim van 15-20% en dat in combinatie met de grote uitstroom.

Mag ik vragen of jij er zelf nog wel wil blijven werken? Ik bedoel het niet slecht, maar je klinkt telkens zo somber en negatief. Lijkt mij niet fijn werken zo. 

Liara schreef op 10-09-2021 om 22:14:

[..]

Mag ik vragen of jij er zelf nog wel wil blijven werken? Ik bedoel het niet slecht, maar je klinkt telkens zo somber en negatief. Lijkt mij niet fijn werken zo.

Ik denk dat het merendeel van mijn collega’s zich zo voelt en dat er daarom ook een grote uitstroom is. 
ik vind het op dit moment niet leuk en zie enorm op tegen wat er weer gaat komen. Nu is het al steeds werken met overbedden en te weinig personeel en weten we dat de extra IC afdelingen ook straks weer geopend moeten worden. 
We balen als er weer een niet gevaccineerde Covid patiënt komt. Het landelijk spreiden werkt ook niet, want geen enkel ziekenhuis zit meer op  Covid patiënten te wachten. En ja, ik denk er vaak aan om iets anders te gaan doen. Maar voor Corona en ook nog wel in de eerste golf was mijn baan super. Nu voelt het echt niet meer zo. Uit onderzoek van het personeel kwam geloof ik naar voren dat het merendeel dat gevoel heeft. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.