Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

85% heeft minimaal 1 vaccinatie

2be75fcb4fcb91ec2374b0223820c6b3.png









Voortgang vaccinatiecampagne COVID-19


Bijna 85% van de 18-plussers heeft tenminste één vaccinatie gekregen


De vaccinatierapportage van het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu is deze week

uitgebreid met drie landkaarten. Voor het eerst is de vaccinatieopkomst van alle 18-plussers

per gemeente te zien. Zowel voor minstens één vaccinatie, als voor volledige vaccinatie.

De opkomst onder de 18-plussers is op dit moment naar schatting bijna 85% voor tenminste

één vaccinatie en naar schatting 66% van alle 18-plussers is volledig gevaccineerd.

Ook is in deze rapportage voor het eerst de vaccinatiegraad voor volledige vaccinatie

voor de 26 t/m 45-jarigen per gemeente te zien.






Ik moest terug denken aan de tijd dat de vaccins net beschikbaar waren. Aan al die mensen die géén vaccinatie gingen nemen, aan het geklungel van de overheid met de aankoop en distributie van de vaccins en de organisatie van het prikken die ook niet bepaald soepel liep.

Ik ben echt zo blij en opgelucht dat we nu toch op dit resultaat zitten. Natuurlijk zijn we er nog niet, er moeten toch nog heel wat mensen een of twee injecties krijgen en het is afwachten hoe het huidige vaccin tegen de nieuwe varianten beschermt.

Maar toch, het geeft hoop

Geen idee wat ik nou precies met dit topic wil, gewoon mijn verbazing en blijdschap delen denk ik


als alles volgens planning verloopt, krijg ik 1 september de 2e vaccinatie. 
Dat ik de 1e had gehad op fb gezet. Kreeg hele gemixte reacties. Van wat goed tot, nou mij niet gezien en waarom moet dit op fb. 

Haha, je ziet precies waar Staphorst ligt  

redbulletje schreef op 09-08-2021 om 19:06:

Haha, je ziet precies waar Staphorst ligt

redbulletje schreef op 09-08-2021 om 19:06:

Haha, je ziet precies waar Staphorst ligt

Urk valt me mee.

en Urk zit lager als Staphorst 

Domiet schreef op 09-08-2021 om 19:23:

en Urk zit lager als Staphorst

oja verhip! Ik had het kleine oranje bolletje gemist.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

09-08-2021 om 19:33

Geweldig inderdaad! Ik hoop dan ook op goed nieuws vrijdag tijdens de persconferentie

Wat goed!

Fijn dat de vaccinatie bereidheid in Nederland hoog is

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

09-08-2021 om 20:21

Wat mooi!!! Hopelijk snel van de ellende af. Ik weet wel dat ik niet voor een 3e pril ga. Ik heb 2 vaccinaties en daarna corona gehad. 

heel fijn. Hopelijk gaat dat getal nog verder omhoog. En gaan er ook veel eer vaccinaties naar arme landen. Uiteindelijk kan dit probleem alleen globaal opgelost worden.

Fijn dat het percentage zo hoog is in ons land.

Ohh, had ik eerlijk gezegd niet verwacht! Maar mooi hopelijk zet het zoden aan de dijk. 

Fijn! En ook fijn dat er aandacht voor is. Zoveel mensen spreek ik die zeggen dat er heeeeeel veel mensen zich niet laten vaccineren. Als je dan de getallen noemt zijn ze helemaal verbaasd. Het gaat echt heel goed, 90 procent is van plan zich te laten vaccineren. Die 10% is echt de uitzondering. Tuurlijk is 1 op de 10 niet verwaarloosbaar, maar 9 op de 10 is echt een hele nette score 🥳

Pytha123 schreef op 09-08-2021 om 21:08:

Fijn! En ook fijn dat er aandacht voor is. Zoveel mensen spreek ik die zeggen dat er heeeeeel veel mensen zich niet laten vaccineren. Als je dan de getallen noemt zijn ze helemaal verbaasd. Het gaat echt heel goed, 90 procent is van plan zich te laten vaccineren. Die 10% is echt de uitzondering. Tuurlijk is 1 op de 10 niet verwaarloosbaar, maar 9 op de 10 is echt een hele nette score 🥳

Ja, de kleine groep die zich niet laat vaccineren, schreeuwt het hardst.
En een aantal van hun argumenten kan ik volgen. Ik ben echter van mening dat het collectief nu voor het individu gaat.
Het liefst had ik nog jaren gewacht met het nemen van het vaccin omdat dat de lange termijn effecten bekend zullen zijn. Als echter iedereen dat doet heeft het vaccin geen zin. Dus daar ging ik toch maar.. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.