Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Zwart dragen

Ik heb het idee dat zwart de laatste jaren wat uit de mode is geweest en nu weer terug komt.

Wat ik me nu afvraag is of er hier mensen zijn die bijna alleen maar zwart dragen en zo ja, waarom? Hoe bevalt dat?

Het lijkt me zo makkelijk omdat alles dan bij elkaar past.

Ik draag zelf ook graag zwart en wit bij elkaar.

Peiling

Wat vind jij van zwarte kleding?
91 stemmen
41%
31%
4%
2%
20%
2%

Sporadisch. Ik draag het liefst kleur! Mijn kast is een regenboog. Heb in elke kleur wel iets hangen ook. Ik kan helemaal niks met voornamelijk zwart. Vind dat zo deprimerend, zeker in de wintermaanden. Geef mij maar kleur, vrolijkheid, prints

Ik loop standaard in een zwarte broek.

De bovenkant soms (donkere) kleur, soms zwart.

Irregular_Choice schreef op 28-09-2021 om 23:34:

Sporadisch. Ik draag het liefst kleur! Mijn kast is een regenboog. Heb in elke kleur wel iets hangen ook. Ik kan helemaal niks met voornamelijk zwart. Vind dat zo deprimerend, zeker in de wintermaanden. Geef mij maar kleur, vrolijkheid, prints

Bijna net zo. Maar niet van alle kleuren, ik zit in de kleuren blauw/paars/groen en af en toe fuchsia. Heb wel een enkele zwarte broek, combineert natuurlijk makkelijk, maar liefste heb ik dan toch donkerblauw i.p.v. zwart.

SilverQuelea47

SilverQuelea47

28-09-2021 om 23:52

Om mijn innergoth girl tevreden te houden. 

Ik heb veel zwart omdat ik een hekel heb aan marineblauw en blauwe jeans, en het mijn basiskleur is. Nu heb ik sowieso niets met jeans maar als het al moet, dan zwart. Grijstinten kan maar is het niet helemaal, bruintinten moet ik heel ver vandaan blijven.

Nu is er zo zoetjes aan in de lente en zomer veel meer kleur in gekomen en draag ik dan nauwelijks zwart, maar dat heeft lang geduurd. 

Edit: alleen maar zwart doe ik nog heel zelden want ik heb een studentenbaantje gehad waar ik geheel in het zwart moest en dan ben je er op een gegeven moment wel klaar mee. Daarnaast moet je wel opletten dat het hetzelfde zwart is en/of echt bij elkaar past. Dat is ook afhankelijk van het materiaal.

Ik heb gestemd voor nooit omdat er geen zelden in de poll stond. Ik heb 1 zwart vestje, voor bij een witte jurk met zwarte bloemen.
Desondanks veel zwarte en donkere was hier. Mijn jongste draagt het regelmatig en oudste bijna alleen maar. Ik ben meer van de fleurige printjes, bloemen vooral.

ik draag vrijwel altijd zwart. Ik heb enkel modegevoel en dit is het meest veilig. Ook ben ik een smeerpijp waardoor er altijd vlekken zitten, op zwart valt het niet op. Het kleedt ook wat af en ik voel me er het best in.

vroeger droeg ik ook bijna alleen maar zwart. Dat is wel veranderd, ik draag nu wel meer kleur. Maar in de winkel loop ik toch bijna eerst altijd op zwart af. 

Ik draag heel veel zwart, sowieso omdat dat m’n werkkleding is en dat is ivm vlekken maken. Privé ook zwart maar dan vaak wel met een opvallend kleur detail of accessoire. Ik speel ook met verschillende materialen zodat het nooit saai is. 

Ik draag eigenlijk nooit zwart. Ik heb wel een zwarte broek maar aan bovenkleding eigenlijk alleen maar een net vest,wat altijd in de kast hangt.
Ik heb regelmatig exceem en dan is zwart niet echt fijn. Donkerblauw is al een stap voor mij.
Meestal heb ik een lichtere kleur aan,variërend tussen zachtroze,rood,lichtblauw,mosgroen etc.

Ik draag van alles, maar mijn jeans zijn wel bij voorkeur zwart. Partner draagt alleen maar zwart. Maar alles zwart is niet zo makkelijk als het lijkt hoor, alsnog past niet alles bij elkaar. En het moet je ook nog maar staan. 

Knutselkei schreef op 29-09-2021 om 07:33:

Ik draag eigenlijk nooit zwart. Ik heb wel een zwarte broek maar aan bovenkleding eigenlijk alleen maar een net vest,wat altijd in de kast hangt.
Ik heb regelmatig exceem en dan is zwart niet echt fijn. Donkerblauw is al een stap voor mij.
Meestal heb ik een lichtere kleur aan,variërend tussen zachtroze,rood,lichtblauw,mosgroen etc.

Mag ik vragen wat eczeem met de kleur van je kleren te maken heeft? Reageert je huid op de verf ofzo? 

stokstaart schreef op 29-09-2021 om 06:55:

ik draag vrijwel altijd zwart. Ik heb enkel modegevoel en dit is het meest veilig. 

Herkenbaar, dat is ook heel lang mijn strategie geweest  ik ervaar alleen dat het bij mij niet positief bijdraagt aan mijn imago/eerste indruk. Mensen schatten me veel strenger/serieuzer/onaardiger in dan wanneer ik beige of roze draag. En daarnaast vind ik kleur bij een ander ook heel erg leuk! Dus nu doe ik mijn best om meer kleur te dragen. Nieuwe basislijn in mijn kledingkast is beige + roze + lichtgrijs, day combineert ook makkelijk. In de herfst sla ik altijd amber kleurige kleding in, dat vind ik zo'n mooie warme kleur.

Ik draag héél veel zwart, al vanaf mijn pubertijd. Ik heb meerdere pogingen gedaan "zwart-af" te raken maar het lukt op eoa manier niet, ik voel me fijn in zwart. Als ik kleur draag krijg ik complimenten en dat is leuk maar ik draag geen zwart wegens onzekerheid of onzichtbaarheid, het is gewoon helemaal mijn kleur. Gek eigenlijk... ik zat er laatst ook al over na te denken.

Ik draag ook voornamelijk zwart. Voel me er fijn en comfortabel in. Andere kleuren beperken zich tot grijs, olijfgroen en bruin, zo ongeveer. 

Glamourlama

Glamourlama

29-09-2021 om 08:33 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 29-09-2021 om 00:11:

Ik heb gestemd voor nooit omdat er geen zelden in de poll stond. Ik heb 1 zwart vestje, voor bij een witte jurk met zwarte bloemen.
Desondanks veel zwarte en donkere was hier. Mijn jongste draagt het regelmatig en oudste bijna alleen maar. Ik ben meer van de fleurige printjes, bloemen vooral.

Ja de poll klopt niet helemaal, maar is maar voor de fun toch? Bloemetjes droeg ik een paar jaar terug veel maar dat is er op de een of andere manier helemaal uit gegaan. Vind ze nog steeds leuk. Bloemenprints combineren ook goed met zwart.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.