Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Zalando-artikelen inruilen voor tegoed

Bij Zalando is het mogelijk om artikelen die je gekocht en amper gedragen hebt, in te ruilen. Voor elk kledingstuk krijg je een bepaald bedrag. 
(Het gaat dus niet om retourneren)

Wanneer je in je account naar het kopje "ingeruilde items" gaat, kan je zien hoeveel jouw artikelen opleveren. 
Bij mij varieert het van 1 tot 7 euro per kledingstuk. 

Heeft iemand hier al ervaring mee? 😊
Ik ben benieuwd of het daadwerkelijk zo makkelijk gaat als de beschrijving doet suggereren. 

Details: 
https://m.zalando.nl/faq/Pre-owned/Hoe-kan-ik-items-inruilen-op-Zalando.html

heb een dure jas deze winter gekocht bij Zalando. Te lang gewacht met retour, dus echt niet gedragen. Orginele prijs was 400 euro bijna. 
Bij dat Zalando inruilen krijg ik er 37 euro voor.
Heb hem maar op marktplaats gezet. 

Dezyi

Dezyi

03-12-2021 om 22:21 Topicstarter

Bloempot schreef op 03-12-2021 om 22:02:

heb een dure jas deze winter gekocht bij Zalando. Te lang gewacht met retour, dus echt niet gedragen. Orginele prijs was 400 euro bijna.
Bij dat Zalando inruilen krijg ik er 37 euro voor.
Heb hem maar op marktplaats gezet.

Ah ik snap je keuze voor Marktplaats in dit geval goed. Bij merkkleding is het dus gunstiger om het zelf te verkopen. 

Ik heb wel veel simpele truien en shirtjes waar Zalando zo'n 2 euro per stuk voor geeft. Dit zijn kledingstukken die normaliter jaren in mijn kledingkast zouden hangen. Voor dat soort items zou ik het verspilde moeite vinden om op Marktplaats te gaan. Dus inruilen bij Zalando vind ik wel verleidelijk. Ik ben benieuwd naar ervaringen. 

Ervaring hier. Voor niet te dure miskopen (die je dus echt niet gedragen hebt) en die er echt absoluut perfect uitzien, zou ik het zeker  doen. Voor dure kleding (ook ik had een jurk die meer dan €124 kostte, waar ik maar €10 voor zou krijgen) kies ik vinted of marktplaats. 
Wel goed om te realiseren; je kleding moet echt perfect in orde zijn en er is geen discussie mogelijk. Dus als zij bij het uitpakken vinden dat je shirt toch niet onberispelijk is, dan keuren ze het af. Het is mij gebeurd dat ik echt niet kon begrijpen waarom, maar discussie is niet mogelijk. Je hebt dan de keuze terugsturen of dat het aan een goed doel wordt geschonken. 
Je krijgt het geld ook in de vorm van zalando tegoed. Dat ze automatisch verrekenen met een nieuwe bestelling. Dat vind ik zelf dan weer prettig. 

Een tijdje terug gedaan, verliep prima. Ik had voor zo’n 85 euro tegoed aan best oude stukken. Gedragen maar niet versleten, zelfs schoenen. Die had ik dan wel maar 1 keer gedragen of zo. Bij mij is er niets geweigerd, had wel van alles een foto toegevoegd alvorens het opsturen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.