Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Wijdere scrunchys

Omdat ik niet naar de kapper kan zit ik noodgedwongen met inmiddels een flinke bos lang haar. Meestal maak ik daar een knot van met daarom heen een scrunchy.

Ik heb twee wijdere scrunchys die geschikt zijn om twee keer om de knot te gaan en hem zo goed bij elkaar te houden. De meesten die ik verder tegen kom zijn echter veel te smal om er twee keer om te doen. Dat kan hooguit als ik mijn haar in een staart doe. Maar omdat ik gek word van dat haar in mijn nek is dat niet echt een optie

Dus vroeg ik me af wie weet waar ik wijdere kan vinden (liefst online) zodat ik iets meer kan variëren?

Is zelf maken een optie voor je? Van restjes stof en elastiek zijn ze erg makkelijk te maken. Op YouTube staat een tutorial.

Lollypopje

Lollypopje

03-12-2021 om 12:49 Topicstarter

citroentje schreef op 03-12-2021 om 12:45:

Is zelf maken een optie voor je? Van restjes stof en elastiek zijn ze erg makkelijk te maken. Op YouTube staat een tutorial.

Ik heb echt twee linker handen

En cognitief momenteel ook niet op mijn best. Had laatst zelfs hulpnodig bij het in elkaar zetten van de deksel van een ikea prullenbak omdat ik daar niet uit kwam. Terwijl mijn Ikeaans normaal bijna vloeiend is 😂

een gewoon elastiekje en daarover een scrunchy?

Lollypopje

Lollypopje

03-12-2021 om 13:07 Topicstarter

Wattenbolleke schreef op 03-12-2021 om 13:05:

een gewoon elastiekje en daarover een scrunchy?

Probleem is dat de gewone net te los zitten als ik hem er gewoon los om doe. Maar voor dubbel te strak zijn. Dat lost dat elastiekje niet op.

Is deze webshop wat? XL heeft een diameter van 16 cm https://www.fashiongoodiez.nl/collections/scrunchies

Lollypopje

Lollypopje

03-12-2021 om 13:19 Topicstarter

Moxxie schreef op 03-12-2021 om 13:09:

Is deze webshop wat? XL heeft een diameter van 16 cm https://www.fashiongoodiez.nl/collections/scrunchies

Dankjewel. Dat ik niet heb bedacht om op het woord xl te zoeken

Die invisibobble scrunchies (pa bij Kruidvat te koop) rekken best flink uit en kunnen wel 2x om een knot bij mij.
ze zien er klein uit maar zit zo’n kabel elastiek rondjes dingetje in en die wordt vrij snel een stuk wijder. 

Hobbelster schreef op 03-12-2021 om 14:46:

Die invisibobble scrunchies (pa bij Kruidvat te koop) rekken best flink uit en kunnen wel 2x om een knot bij mij.
ze zien er klein uit maar zit zo’n kabel elastiek rondjes dingetje in en die wordt vrij snel een stuk wijder.

Deze gebruik ik ook.. Ik heb enorm veel krullend haar en deze gaan perfect. Past er 2 keer om

Lollypopje

Lollypopje

03-12-2021 om 14:58 Topicstarter

dankjullie voor de tip. Ik heb gewone van dat formaat maar die zijn te klein. Goed om te weten dat die wel goed uitrekken.

Lollypopje schreef op 03-12-2021 om 12:49:

[..]

Ik heb echt twee linker handen

En cognitief momenteel ook niet op mijn best. Had laatst zelfs hulpnodig bij het in elkaar zetten van de deksel van een ikea prullenbak omdat ik daar niet uit kwam. Terwijl mijn Ikeaans normaal bijna vloeiend is 😂

hahaha deze kende ik nog niet. 

Hobbelster schreef op 03-12-2021 om 14:46:

Die invisibobble scrunchies (pa bij Kruidvat te koop) rekken best flink uit en kunnen wel 2x om een knot bij mij.
ze zien er klein uit maar zit zo’n kabel elastiek rondjes dingetje in en die wordt vrij snel een stuk wijder.

Ik vind deze ook heel erg fijn!

Je zou ook nog eens op Etsy kunnen kijken voor scrunchies. 

Lollypopje

Lollypopje

09-12-2021 om 10:14 Topicstarter

bedankt voor de invissiboble tip. Die zijn inderdaad perfect 👍
Ik heb er ook een paar van Six gekocht vanwege de kleurtjes, die bleken ook wijd genoeg.

en zelf er een nieuw elastiekje in doen? klein gaatje erin maken. elastiek eruit halen. meten en de nieuwe iets langer. en vervolgens met een veiligheidsspeld er in rijgen. Vergeet niet wat extra centimeters te nemen voor het touwtje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.