Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Welke shampoo?

Beste allen!

Zijn hier zwemmers onder ons? 

Ik zwem de laatste tijd veel en ik ben op zoek naar de juiste shampoo om mijn haar na het zwemmen goed schoon te krijgen en te hydrateren. Nu zijn er legio shampoos speciaal voor het verwijderen van chloorresten, maar ja, welke kies ik?

Hebben jullie tips? En zo ja, wat maakt dat je betreffende shampoo zo fijn vindt?

Bedankt alvast!

P.S. Ik heb overigens ook wel een badmuts gedragen, daarmee wordt mijn haar wel minder nat, maar toch teveel.

Wat i.i.g. helpt is je haar helemaal nat maken voor je het bad induikt.  Dan is je haar verzadigd en neemt het veel minder chloorwater op.

Volgens internet; vitamine C poeder oplossen in fles water. 
En dit te gebruiken na het zwemmen .
Dat ga ik ook eens proberen, kost niet veel. ( en je haar van te voren nat maken onder de douche, doe ik ook altijd)

gewoon de shampoo die je anders ook gebruikt en crèmespoeling. Hetis een marketing truc.

Ysenda schreef op 09-01-2026 om 16:29:

gewoon de shampoo die je anders ook gebruikt en crèmespoeling. Hetis een marketing truc.

Oh, dat wilde ik ook schrijven. Ik was mijn haar altijd thuis na het zwemmen, gewoon met mijn normale shampoo.

Zo vervelend, die mensen die de douches bij het zwembad glad en vies maken met hun badderrituelen. Er staat ook expliciet het verzoek om kort af te spoelen, maar daar trekken de meesten zich niets van aan.

Ysenda schreef op 09-01-2026 om 16:29:

Ik was vanmiddag toevallig bij de Etos voor iets anders. Maar kon daar geen enkele shampoo vinden speciaal voor het haar na het zwemmen...

Mijn kapper raadde aan omdat ik veel zwem: eerst je conditioner, want van het zwemmen staan die schubjes helemaal open en daarna je shampoo, waardoor je ook restjes conditioner wegwast. Meestal heb ik geen zin in twee flessen mee naar het zwembad, maar het werkt 
Overigens varieer ik tussen Holland en Barrett dode zee shampoo/conditioner en de knoflookvariant. 

Ik was ook gewoon met normale shampoo, draag een badmuts en maak mijn haar nat voor ik die opzet. Nooit ergens last van en chloor verdwijnt volledig, ik heb een heel scherpe neus. Ik neem er wel even de tijs voor, kan meestal niet langs huis na het zwemmen.

Citroengraag schreef op 09-01-2026 om 17:47:

Mijn kapper raadde aan omdat ik veel zwem: eerst je conditioner, want van het zwemmen staan die schubjes helemaal open en daarna je shampoo, waardoor je ook restjes conditioner wegwast. Meestal heb ik geen zin in twee flessen mee naar het zwembad, maar het werkt
Overigens varieer ik tussen Holland en Barrett dode zee shampoo/conditioner en de knoflookvariant.

Maar shampoo zet toch juist je haarschubben open zodat het vuil er onder uit kan en conditioner sluit ze weer? Dan zou je toch juist met conditioner die schubben sluiten zodat het chloorwater ertussen blijft zitten en sluit je af met shampoo waardoor je schubben open blijven staan bij het afdrogen enz? Of heb ik altijd verkeerd begrepen wat shampoo en conditioner doen? 

BlairW schreef op 10-01-2026 om 08:30:

[..]

Maar shampoo zet toch juist je haarschubben open zodat het vuil er onder uit kan en conditioner sluit ze weer? Dan zou je toch juist met conditioner die schubben sluiten zodat het chloorwater ertussen blijft zitten en sluit je af met shampoo waardoor je schubben open blijven staan bij het afdrogen enz? Of heb ik altijd verkeerd begrepen wat shampoo en conditioner doen?

Of ik heb die kapper verkeerd begrepen, maar hij zei dat direct na het zwemmen eerst conditioner sterker verzorgend was. En het werkt inderdaad. Uiteindelijk is haar natuurlijk dood weefsel, of het echt uitmaakt? 

Mijn kapper zei vanmiddag; na het zwemmen gewoon eerst shampoo gebruiken en daarna conditioner. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.