Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Welke nagellak blijft echt lang zitten?

Ik hou van gelakte nagels maar ik word gek van chipjes binnen een paar uur of na een dag. Gellak vind ik geen optie vanwege de uv-lamp. Moet ik me er gewoon bij neerleggen dat ik mijn nagels om de dag opnieuw moet lakken of heeft iemand hier de tip voor een goed nagellak merk dat een dag of 5 redt? Ik gebruik nu de snel drogende variant van Essie met een (nep)gellak coat erover heen ook van Essie, maar dat betekent 3 lagen en dan alsnog binnen een dag slijtage bij de punten.


EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

27-10-2022 om 13:29

Ik gebruik deze topcoat op 2 laagjes lak. Geeft een supermooie glans, de nagellak is snel droog en het beschermt goed. zeker als je ook over het randje van je nagel lakt. 
Nadeel: ik moet eerst even wat groefjes met een vijl maken in de lak voordat er remover op kan. Anders duurt het verwijderen heel lang. (bij remover zonder aceton)


catrice-quick-dry-top-coat-2552-399-0010_1.jpg

Oh ja, de nagellak eronder hardt ook veel sneller uit.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

27-10-2022 om 13:35

Ik gebruik het met deze nagellak

Essence-overzicht-alle-kleuren-nagellak-2022-Gel-Nail-Colour-2-1024x924.webp

Bepaalde merken blijven langer zitten dan andere. Rimmel, Sally Hansen en Essie blijven meer dan een week netjes. Ikzelf zweer bij Sally Hansen Instadri als topcoat, al is dat vooral omdat die zo rete snel droog is.

Ik vind de gelnagellak van de Hema eigenlijk heel prima. En niet duur.

Opi nagellak met daarover heen de insta-dry van Sally Hanson: super combinatie!

Essence Shine Last & Go!  Gel nailpolish van het Kruidvat.

BabyJane

BabyJane

27-10-2022 om 14:16 Topicstarter

Ik ga eens naar de Catrice en Sally Hansen top coat kijken!

Ik gebruik base coat en topcoat van opi infinite shine. De nagellak zelf van opi infinite shine of ILNP, A-England, cadillacquer. Blijft bij mij meer dan een week zitten. Daarna even bijlakken en je kan er nog dagen mee vooruit. 

Is er iemand die dipping powder gebruikt? Ik kwam het tegen op internet en het klinkt ideaal omdat ik niet van die sterke nagels heb. Ik vraag me alleen af of het makkelijk aan te brengen is.

Moxxie schreef op 27-10-2022 om 16:08:

Is er iemand die dipping powder gebruikt? Ik kwam het tegen op internet en het klinkt ideaal omdat ik niet van die sterke nagels heb. Ik vraag me alleen af of het makkelijk aan te brengen is.

Ik vind het lastig. Het ging er wel op, maar ik krijg het er niet goed af. De truuk van een watje met aceton op je nagels en dan aluminiumfolie werkte maar matig. De lak ging er niet goed af en door de aceton hingen de vellen huid aan mijn vingers.

Ik heb drie potjes poeder, een mooie rood, doorzichtig en blauw. Tegen verzendkosten mag je het zo van me hebben.

Ik heb zelf Biabnails. Builder in a bottle. Het verstevigt je natuurlijke nagel, er gaat gellak overheen en blijft lang goed. Ik laat het ivm uitgroei elke 3 a 4 weken bijwerken. 

Gewone nagellak, geklap, acryl nagels, gelnagels en dipping powder bleef bij mij niet goed zitten, dit wel. 

ik ben positief verbaasd over Essie Quick dry, bleef bij mij 6 dagen mooi, zonder topcoat

Fenyw schreef op 27-10-2022 om 20:36:

[..]

Ik vind het lastig. Het ging er wel op, maar ik krijg het er niet goed af. De truuk van een watje met aceton op je nagels en dan aluminiumfolie werkte maar matig. De lak ging er niet goed af en door de aceton hingen de vellen huid aan mijn vingers.

Ik heb drie potjes poeder, een mooie rood, doorzichtig en blauw. Tegen verzendkosten mag je het zo van me hebben.

Ik heb zelf Biabnails. Builder in a bottle. Het verstevigt je natuurlijke nagel, er gaat gellak overheen en blijft lang goed. Ik laat het ivm uitgroei elke 3 a 4 weken bijwerken.

Gewone nagellak, geklap, acryl nagels, gelnagels en dipping powder bleef bij mij niet goed zitten, dit wel.

Oei, als de vellen erbij hangen als het er weer af moet wordt het al een stuk minder aantrekkelijk. Misschien dat ik het beter een keertje in een salon kan laten doen om te proberen of het iets voor me is.

Mijn dochter gebruikt basecoat van de Hema, dan lak, dan topcoat van de Hema. Die topcoat moet wel een paar uur uitharden, dus meestal doet ze die er vlak na het avondeten op zodat ze de minste kans op beschadigingen heeft en dan kan het de hele nacht verder uitharden. Dan zit het bij haar echt meer dan een week. 

"Gellak vind ik geen optie vanwege de uv-lamp. "

Kun je dit nog even uitleggen  aan een nagelak-leek? Waarom is dat geen optie?

Beterlaat2021! schreef op 28-10-2022 om 18:15:

"Gellak vind ik geen optie vanwege de uv-lamp. "

Kun je dit nog even uitleggen aan een nagelak-leek? Waarom is dat geen optie?

UV lamp? Helemaal niet nodig. Werkt precies hetzelfde als gewone nagellak 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.