Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Welke (kleding)stijl heb jij?

Heb je een uitgesproken smaak, of ben je meer het type als het maar lekker zit? Ik ben benieuwd naar jullie kledingstijl! En: is die heel anders thuis dan op het werk?


Sunny_

Sunny_

05-08-2021 om 15:32 Topicstarter

oeps, het moest (kleding)stijl zijn  

Leuk topic. Een echte kledingstijl heb ik niet. In de zomer draag ik meestal jurkjes van allerlei stoffen en lengtes vaak met groen en/of oranje. Niet te chique, eerder sportief en Ibizastijl gecombineerd. Nu heb ik sinds kort een fijne korte broek met allerlei zakken ed en die heb ik nu veel aan als het waait. De broek komt halverwege mijn bovenbenen en heeft gelukkig niet al te brede pijpen zodat mijn spillebenen niet zo opvallen. 
Wat betreft schoenen is het voor mij heel simpel, door artrose in mijn voet kan ik 2 merken aan en heb die in alle soorten kleuren en -combi’s.
 

Casual: jeans, shirt of trui en sneakers 

Sunny_

Sunny_

05-08-2021 om 16:27 Topicstarter

De TO moet natuurlijk eigenlijk aftrappen, maar ik was nog te veel bezig met de spelfout in de topic titel (die de mods inmiddels hebben rechtgetrokken)

Ik hou van niet te saaie kleding. Dus een gekke print, een felle kleur, etc. Daar heb ik wel in moeten groeien. Soms betrap ik mezelf er op dat ik wel heel snel die ene broek en de sneakers uit de kast trek terwijl ik zoveel mooie en bijzondere dingen heb. 

Hoodie/shirt/topje
Zwarte effen hardloopbroek met zakken
En verschillende soorten schoeisel er onder; sneakers, slippers maar vaak cowboylaarzen

Oh, en als het te warm is voor de hardloopbroek doe ik een kort basic zwart stretch rokje aan.

Ik heb niet een specifieke stijl, maar winkel graag bij Esprit, Tommy Hilfiger, Fabienne Chapot, (soms) Only, H&M. 

Op m’n werk: netjes maar niet té. Ik houd bijvoorbeeld van blazers in een opvallende kleur en van jurken met een bijzondere print. Dat wissel ik af met meer basic outfits (bijvoorbeeld simpele zwarte jurk met mooie hakken, rok met eenvoudige gladde top).

Thuis: meer casual! Skinny jeans of short, eenvoudige (liefst effen) shirts of truien in verschillende kleuren, soepele jurkjes. 
Als ik een bijzondere gelegenheid heb (bijvoorbeeld een sjiek etentje met man), houd ik er wel van om uit te pakken: sjieke jurk, mooie make-up, (niet te hoge) hakken eronder. 

Verzorgd denk ik. Alles past bij elkaar zo ook sieraden , schoenen en tassen. Meestal ook wel een hakje bij mijn kleding. Soms vragen ze mij ( buurvrouw of zo) of ik naar een feestje moet maar dan ben ik gewoon de hele dag thuis.

In hele felle kleuren of drukke prints zal je mij nooit zien.

Ik ben van de gothic/ alternatieve look. Alles zwart. Soms met kleuraccentje. 
Is ook handig met wassen

ImpishOyster28

ImpishOyster28

05-08-2021 om 17:37

Signature look is een zwarte 501 of Wrangler recht model en een zwart/wit/grijs t-shirt met subtiele zwarte kistjes. 
Maar ook; strakke pencil skirt, kokerrok, korte rokjes, trenchcoat, strakke (col)truitjes, soepel vallende blouses, pantalons, hakken, zwarte wollen jas. Liefst mooie tijdloze evergreens. Meestal iets met zwart of wit maar ook herfstkleuren. 
Reiss, Filippa K, Selected Femke, & Other Stories, Sandro en heel soms NA-KD ( hippe hempjes) draag ik graag. 

In de herfst en winter draag ik vaker een hoed. 

En zwarte rugzak. Tassen heb ik maar eigenlijk gebruik ik die alleen om te solliciteren. Niet zo vaak dus.

AcidicShark11

AcidicShark11

05-08-2021 om 17:46

Borrelhap schreef op 05-08-2021 om 17:25:

Ik ben van de gothic/ alternatieve look. Alles zwart. Soms met kleuraccentje.
Is ook handig met wassen

Dit! ^^

jeans, longsleeve of tshirt, trui, sneakers.

Zwart, hoodie en meer zwart. Bergschoenen of sneakers eronder, liefst ook zwart.. Broeken met zakken want een hekel aan een tas. Als tas moet dan zwarte rugzak.
Ooh, en hekel aan jurken/rokken of meer van die onpraktische dingen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.