Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Welke epilator?

Ik ben al een tijdje opzoek naar een epilator. Ik zwem regelmatig en het zou fijn zijn om niet 2x per week te hoeven scheren. Mijn huid is vrij gevoelig en ik weet dat het pijnlijk kan zijn. Maar eens in de 3 dagen scheren of (in het begin) eens in de 2 weken nergens naar om kijken is een vrij makkelijke keuze. Wat zijn jullie aan- en afraders?


Ik heb altijd een Braun Silk Epil gehad. Mijn huidige kun je draadloos ook in bad of onder de douche gebruiken en is alweer 7 jaar oud, maar doet het nog prima.

Rose85

Rose85

18-07-2021 om 18:08 Topicstarter

Onder de douche schijnt het minder pijn te doen. Klopt dat?

Ik vond het onder de douche niet fijn, dus doe dat eigenlijk nooit. In het begin deed het wel echt zeer, vond ik (ik was 16 of zo), maar door de jaren heen ben ik eraan gewend geraakt en voel ik er niets meer van. Ik doe het meestal na het douchen, als mijn huid nog zacht is.

Rose85

Rose85

18-07-2021 om 18:53 Topicstarter

Ah goede tip! 

Ik heb ook een Braun Silk Epil en doe het ook na het douchen. De eerste keer was veruit het pijnlijkste, tegenwoordig vind ik het nog maar weinig voorstellen. Het grootste voordeel vind ik dat de haartjes zo dun en zacht zijn als ze teruggroeien, geen stugge stoppels meer! 

Ik gebruik hem alleen voor mijn oksels trouwens, bikinilijn laat ik waxen. Dat vind ik echt niet te doen met een epilator, lastig om er goed bij te komen en ook wel een klein gebrek aan geduld

Rose85

Rose85

18-07-2021 om 22:46 Topicstarter

Welk model hebben jullie? Ik overweeg te starten met een goedkope, maar ik wil graag voorkomen dat het duurkoop wordt.

Ik ben gaan laseren. Die kun je op proef leasen bij de website van Philips en het beviel me veel beter dan epileren. Ik heb een gevoelige en dunne huid dus met epileren had ik constant ingroei en onderhuidse ontstekingen. Heel oncharmant en onhandig. Met laseren heb ik daar geen last meer van. Je begint met een vrij strak schema, en daarna laser je om de aantal weken dat het nodig is. Een vriendin van me om de maand, ik om de 3 weken.
Flits flits klaar!

Rose85 schreef op 18-07-2021 om 22:46:

Welk model hebben jullie? Ik overweeg te starten met een goedkope, maar ik wil graag voorkomen dat het duurkoop wordt.

Ik heb al jaren de Sil Epil 7, erg tevreden over. Draadloos, veel pinnetjes en een goed resultaat. Ik kan mijn benen meerdere keren epileren voor ik hem moet opladen.

Rose85 schreef op 18-07-2021 om 22:46:

Welk model hebben jullie? Ik overweeg te starten met een goedkope, maar ik wil graag voorkomen dat het duurkoop wordt.

Ik heb de Silk Epil 3, die is vrij goedkoop, maar niet draadloos. Voor mij geen probleem om het even in de badkamer te doen bij een stopcontact. 

Rose85

Rose85

19-07-2021 om 09:17 Topicstarter

Maree schreef op 19-07-2021 om 08:44:

[..]

Ik heb de Silk Epil 3, die is vrij goedkoop, maar niet draadloos. Voor mij geen probleem om het even in de badkamer te doen bij een stopcontact.

Dat is geen probleem Ik ga eens even kijken. 

Rose85

Rose85

24-07-2021 om 09:19 Topicstarter

Ben tot de conclusie gekomen dat het scheren blijft. Mijn huid is helemaal geïrriteerd en moet echt even herstellen. Helaas kan ik hem niet meer terugsturen. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

24-07-2021 om 16:36

Rose85 schreef op 24-07-2021 om 09:19:

Ben tot de conclusie gekomen dat het scheren blijft. Mijn huid is helemaal geïrriteerd en moet echt even herstellen. Helaas kan ik hem niet meer terugsturen.

Hoe heb je hem gebruikt? Droog? Na het douchen? Tijdens douchen?

Ik gebruikte hem altijd onder de douche, met een klein beetje douchecrème. 

Rose85

Rose85

24-07-2021 om 16:58 Topicstarter

Tickel schreef op 24-07-2021 om 16:36:

[..]

Hoe heb je hem gebruikt? Droog? Na het douchen? Tijdens douchen?

Ik gebruikte hem altijd onder de douche, met een klein beetje douchecrème.

Na het douchen inderdaad. M’n huid geeft nog steeds een branderig gevoel.

Ik heb een tijd geprobeerd, tijdens en na het douchen, en bleef last houden van irritatie direct erna en allemaal gedoe met ingegroeide haren later. Zelf laseren gecombineerd met af en toe scheren bevalt me veel beter. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

24-07-2021 om 17:11

Rose85 schreef op 24-07-2021 om 16:58:

[..]

Na het douchen inderdaad. M’n huid geeft nog steeds een branderig gevoel.

Je kunt het ook tijdens het douchen proberen met een drup doucheschuim. Als je de wet&dry versie hebt tenminste. En op de laagste stand. Dat gaat langzamer maar is minder pijnlijk. Afspoelen met koud water, je benen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.