Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Welke broek draag jij

Ik trap er elke keer weer in, ik koop steeds weer mijn broeken bij de H&M. Ze zitten de eerste paar maanden mooi en dan gaan ze lubberen en slijten. Mijn stapel afgeknipte korte broeken groeit in rap tempo en ik ben het zat.

Ik wil eens investeren in een goede spijkerbroek. Eentje die niet uitloopt zodra ik een uurtje op de bank zit. Eentje die niet versleten is als ik drie keer op de fiets heb gezeten.

Welke merken gaan nou écht jaren mee? Ik zoek niet in de hoek Only/Esprit/Costes maar meer in de hoek Levi’s/Wrangler/Lee. Ik ga ook eens speuren in vintagewinkels.


Levi 724 high waist straight. Erg basic, maar een prima broek.
Ik heb in oktober heel dom een paar broeken van esprit gekocht en eentje van red button. De stof heeft stretch,  het garen niet en naast de kontzakken ontstaat spanning waardoor gaten ontstaan. De stof is zo slecht dat het in de lengte opensplijt. Dat had ik een paar jaar geleden niet, de kwaliteit van de stof is echt anders.
Mijn volgende levi's koop ik tweedehands, de mijne zijn helemaal goed maar ik wil geen stretch. Broeken blijven veel langer goed zitten zonder dat spul.
Hartendief Vintage in Leiden heeft veel levi's. 

Mijn tienerdochter had een Levi’s bij de New Yorker gekocht, was helemaal niet duur maar zit perfect! En ze kan er bij wijze van dagen aan zonder dat ie lelijk zit. 
Volgens mij een high waist skinny. Weet het modelnummer zo niet. 
Ik herken je frustratie wel ook, maar ben aan het afvallen dus ik investeer even niet nog 😅

Ik draag het liefst LTB. Heeft iets stretch, niet duur, gaan vrij lang mee.

https://www.dress-for-less.nl/dames-spijkerbroeken/ltb

 Ik hou van de gstar broeken. 1 model, ik dacht de lynn, die hebben ze in verschillende kleuren en wassingen. Levi's zit vaak ook erg goed bij mij. Duurder maar ik doe er vaak jaren mee.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-02-2022 om 12:51

LTB. En voor een wat hogere taille de Aspen Y of Fallon (flared).  Meestal bij dressforless. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

13-02-2022 om 13:41

Ik zweer bij G-Star. Zowel in spijkerstof als andere stof. Blijven jarenlang als nieuw.

Ik draag graag Lee en Gerry Weber, die laatste heeft wat stretch dus zit altijd lekker. 

In mijn ervaring gaat niks echt jaren mee, omdat ik veel fiets. Ik koop nu vaak Levi's op Vinted

Gstar koop ik nooit meer...tenzij het een lichte wassing heeft.  De donkere lubberen enorm. Moet wel zeggen dat de klantenservice van Gstar top is..alles netjes opgelost zelfs na een half jaar.

Ik heb nu 3 broeken van Denham en daar ben ik ontzettend blij mee. Mooi pasvorm en blijft ontzettend mooi. Wel duur, maar ik vind het wel in verhouding qua kwaliteit.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

13-02-2022 om 15:06

Ik heb een Wrangler die heel fijn zit en heb ik al een paar jaar. Het is een high waist. 

Pepe Jeans Gen Straight, ik vind hem alleen te laag zitten. 
Mustang heeft ook goede broeken.

Gstar RAW en dan een high waist skinny. Mooie broek, mooie kleur en zit lekker. Ik koop hem via Marktplaats want nieuw vind ik hem best duur.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

13-02-2022 om 15:43

De broeken waar ik het langst mee heb gedaan waren van Salsa. Toen nog in een fysieke winkel gevonden, inmiddels zijn ze volgens mij alleen nog online te bestellen. 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

13-02-2022 om 16:48

Levi's spijkerbroeken -- een hele set gekocht in USA voor een habbekrats. Gaan super-lang mee.

Sherlock

Sherlock

13-02-2022 om 19:31 Topicstarter

Bedankt voor de reacties! Veel Levi’s dus, Vinted is ook een goede tip! Volgende week eens shoppen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.