Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Welke antipluis?

Hi,
Ik heb vrij pluizig haar en al diverse middeltjes gebruikt om dit tegen te gaan. Sommige middeltjes hielpen even, andere helemaal niet.

Weten jullie een wondermiddel? Ik snap dat die er wellicht niet is, maar ik ben bereid alles uit te proberen. Dus als jullie tips hebben, graag! 

Alvast dank!


Jawel: de curly girl methode. Die gebruiken speciale oa siliconenvrije producten (te koop bij Kruidvat) maar de grootste anti-pluis-truc zit in de droogmethode.

Je laat je haar drogen nadat je het, terwijl het nog kletsnat is, heb ingesmeerd met conditioner en gel. Alleen nu kun je je haar nog een keer doorkammen. Heel belangrijk, die gel. Niet weglaten.

Je knijpt/kneedt je haar na het drogen voorzichtig los. Niet eerder aankomen dan tot het helemaal droog is.

Ik heb ook snel pluizig haar (heb krullen) en bij mij helpt het om het niet al te vaak te kammen. Na het wassen kam ik het met mijn vingers (zelden met een borstel, dan krijg ik zéker pluizig haar) en doe er schuimversteviger in, daarna wat vettigs (ik doe er crème-voeding in) en dan aan de lucht laten drogen. Slapen doe ik met mijn haar in een staart bovenop mijn hoofd (soort ananas en in de ochtend weer los, dan zie je bijna niet dat je haar in een elastiek heeft gezeten. Bij pluizig haar tussen de wasbeurten in maak ik het in de ochtend wat nat met een plantenspuit en dan weer een klein beetje créme voeding erin. (créme voeding van Kruidvat)
Ik heb echt heel veel producten gekocht de afgelopen jaren (van duur tot goedkoop) en dit werkt bij mij het beste. 

https://www.bol.com/nl/p/hegron-haircare-hair-serum-met-argan-olie-75-ml/9300000007641449?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Deze gebruiken in nog nat/handdoekdroog haar. Echt maar heel weinig gebruiken anders wordt het vettig. En bij Action kost hetzelfde spul iets van drie euro, groot verschil dus!

Apiejapie schreef op 06-01-2022 om 14:35:

https://www.bol.com/nl/p/hegron-haircare-hair-serum-met-argan-olie-75-ml/9300000007641449?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Deze gebruiken in nog nat/handdoekdroog haar. Echt maar heel weinig gebruiken anders wordt het vettig. En bij Action kost hetzelfde spul iets van drie euro, groot verschil dus!

Oh deze heb ik inderdaad wel eens zien staan bij de Action, maar had geen idee of het fijn spul was. Ga ik ook een keer proberen, kijken doe dat werkt (alhoewel het nu ook prima gaat met de crème-voeding) maar misschien werkt dit nóg beter.

1968 schreef op 06-01-2022 om 14:37:

[..]

Oh deze heb ik inderdaad wel eens zien staan bij de Action, maar had geen idee of het fijn spul was. Ga ik ook een keer proberen, kijken doe dat werkt (alhoewel het nu ook prima gaat met de crème-voeding) maar misschien werkt dit nóg beter.

Ik gebruik het al jaren en wil niks anders. Gebruik het ook voor onze dochter zodat haar mega lange haren makkelijker uit te kammen zijn na het wassen.

Wat voor haar heb je? Heb je slag of stijler haar? Sinds ik na het wassen mijn haar droog fohn (eerst aan de lucht en dan laatste stukje föhnen) met een ronde polijst föhnborstel, pluist mijn haar niet meer. Zo mooi en wilde dat ik het eerder ontdekt had.
Deze gebruik ik:
https://www.bol.com/nl/nl/p/carmen-dc1090-fohnborstel-750-900-watt-ovaal-zwart-rosegoud/9300000015383680/?bltgh=sxY9Na7QsL3lRxQud2VKjQ.2_27.29.ProductPageUrl 

Truusdemier

Truusdemier

06-01-2022 om 15:13 Topicstarter

Alvast dank voor de tips!

Miss Moneypenny…ik heb dik haar met een slag erin. Ooit mooie krullen, maar die zijn in de bijna 50 jaar dat ik op deze aardbol rondloop zo goed als verdwenen. Ik ga zo’n ronde borstel eens proberen. 
Misschien dat ik altijd wel iets teveel haircare heb gebruikt, na een dag inderdaad vettig haar. 

Truusdemier schreef op 06-01-2022 om 15:13:

Alvast dank voor de tips!

Miss Moneypenny…ik heb dik haar met een slag erin. Ooit mooie krullen, maar die zijn in de bijna 50 jaar dat ik op deze aardbol rondloop zo goed als verdwenen. Ik ga zo’n ronde borstel eens proberen.
Misschien dat ik altijd wel iets teveel haircare heb gebruikt, na een dag inderdaad vettig haar.

Als je ooit mooie krullen had, zou ik me zeker toch eens verdiepen in de curly girl methode. Ik ging binnen een half jaar van slag (die ik er liever uitföhnde) terug naar echte krullen.

Het is nog niet perfect, maar dat komt door haarverlies na zwangerschap en vervolgens terug groeien van die haren. Pluis is vele malen minder en ik krijg steeds meer krul.

Het kan wel even een zoektocht zijn naar wat werkt voor jouw haren, maar dat loont (vind ik).

Ik heb twijfelkrullen. Als ik CG doe ben ik lang bezig en heb ik als ik geluk heb een ochtend prachtige krullen. Daarna slierten en pluis. Heel veel producten geprobeerd en echt jaren bezig geweest. Ik ga wel naar een hele goede krullenkapper maar ik laat het tegenwoordig zo knippen dat het zo goed als steil valt. Op haar advies gebruik ik wel siliconen. En inderdaad een fohnborstel en een beetje jojoba-olie na het föhnen. Ook een heatprotector gebruiken als je gaat föhnen.
Als mijn shampoo op is, koop ik de shampoo die  Kate Middleton volgens de geruchten gebruikt: Kerastase Discipline Bain Oléo Relax Anti-frizz shampoo.

O tegen de pluis en om te verzwaren doe ik er Moroccan oil in. En dus een beetje jojoba-olie

ToetieToover schreef op 06-01-2022 om 14:26:



Je laat je haar drogen nadat je het, terwijl het nog kletsnat is, heb ingesmeerd met conditioner en gel. Alleen nu kun je je haar nog een keer doorkammen. Heel belangrijk, die gel. Niet weglaten.

Hier begrijp ik iets niet. Conditioner gebruik ik haast nooit, maar als ik het wel heb: dat moet je toch uitspoelen? Anders voelt je haar toch heel raar aan?

En gel: welke, en hoe veel? Lijkt me dat het heel raar voelt en je het de volgende dag alweer wil wassen... ik weet niet hoe ik het me voor moet stellen.

Zelf heb ik een slag in mijn haar, soms een grove krul (maar bij droog weer kan het ook bijna stijl zijn). Bovenop pluis

Egel. schreef op 06-01-2022 om 23:31:

[..]

Hier begrijp ik iets niet. Conditioner gebruik ik haast nooit, maar als ik het wel heb: dat moet je toch uitspoelen? Anders voelt je haar toch heel raar aan?

En gel: welke, en hoe veel? Lijkt me dat het heel raar voelt en je het de volgende dag alweer wil wassen... ik weet niet hoe ik het me voor moet stellen.

Zelf heb ik een slag in mijn haar, soms een grove krul (maar bij droog weer kan het ook bijna stijl zijn). Bovenop pluis

Conditioner is om het vocht in je haar te houden en is echt broodnodig. Ik gebruikte als gel of eentje van de Hema of Loreal invisible. Op CG-sites kan je lezen welke je moet hebben. En echt véél gel aanbrengen na het ploppen, streng voor streng. Dan afblijven tot het droog is. Als je een cast krijgt, kan je het voorzichtig scrunchen 

Fenyw schreef op 06-01-2022 om 23:59:

[..]

Conditioner is om het vocht in je haar te houden en is echt broodnodig. Ik gebruikte als gel of eentje van de Hema of Loreal invisible. Op CG-sites kan je lezen welke je moet hebben. En echt véél gel aanbrengen na het ploppen, streng voor streng. Dan afblijven tot het droog is. Als je een cast krijgt, kan je het voorzichtig scrunchen

Ha dank, dat wilde ik ook uitleggen. Je kiest een leave-in conditioner en je haar moet dan helemaal glibberig aanvoelen. De gel kun je er ook in ‘knijpen’ zodat je extra krul maakt. Je haar daarna dus niet droogwrijven. Beetje deppen en in een tulband doen. Daarna aan de lucht drogen. Ik ga er altijd mee slapen, dan is het de volgende ochtend bijna droog, ligt eraan hoe lang ik slaap maar na 5 uur is het nog nat.

Na het drogen kan je krul hard aanvoelen door de gel, dat kun je er voorzichtig uitknijpen en tadaa. Geen pluis. Je kunt aan de hoofdhuid nog wat opschudden voor volume.

Yep hier ook een curly girl 😃
mee zijn hele Facebookpagina’s waar je tips, tricks en lijsten met producten kunt vinden. 
mocht je na deze methode toch nog pluis hebben dan is glijmiddel een goede manier om snel pluis weg te werken. Kleine beetjes gebruiken (anders kijken je ze zo raar bij de drogist) 😁

Ik herhaal wat voorgangers geschreven hebben... de curly girl methode. Echt, doet wonderen 
Mijn slag is veranderd in een stevige krul. 

Paar maanden geleden heb ik een topic geopend hierover, zal ik uppen voor je

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.