Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Wat is een leuke winkelstad?

Man en ik moeten nu toch echt nieuwe kleding kopen. 
Online winkelen vind ik vervelend dus dan moeten we maar naar de fysieke winkels (vind ik eigenlijk ook niks aan, man wel). Maar onze binnenstad heeft vooral heel veel leegstand en weinig leuke winkels. 
Dus dachten we (als wij tijd hebben) om er een dagje uit van te maken en naar een andere stad te gaan om te winkelen. 

Wat vind jij een leuke stad om te winkelen? En wat is je favoriete (kleding) winkel? En hebben ze daar ook leuke kledingwinkels voor zoontje (10 maanden)? 


SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

22-02-2022 om 10:40

In welke regio, Bailey26?

Bailey26

Bailey26

22-02-2022 om 10:47 Topicstarter

niet_rechts schreef op 22-02-2022 om 10:40:

In welke regio, Bailey26?

Dat maakt eigenlijk niet zo heel veel uit. Wonen zelf in Overijssel en zullen dus denk ik niet zo snel naar Zeeland gaan. Maar willen er best een stukje voor rijden. 

Ik vind Utrecht heel fijn. Veel ketens, maar ook veel leuke boetiekjes en 2ehand winkels en allemaal net wat knusser dan Amsterdam bijvoorbeeld.

Ik kwam er regelmatig omdat mijn kapster daar zit en vaak combineerde ik dat dan met een middagje struinen, naar mijn favoriete winkels en lekker lunchen

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

22-02-2022 om 10:57

Ik vond Alkmaar een ontdekking, maar dat is wel echt uit de richting voor jou. Zwolle is ook best prima, maar daar kom je vast al te vaak. 

Ik ga ook voor Utrecht! In winkelcentrum Hoog Catarijne (nabij station) heb je alles functioneel bij elkaar zitten. Daarnaast heb je heerlijke winkelstraten naast de grachten, waar je - zeker met mooi weer - heerlijk kunt lunchen, slenteren, dineren.. Oh, en misschien leuk om er nog een theatervoorstelling aan vast te plakken in het Beatrixtheater (andere kant van het centraal station).. Ik zou me zo ‘n hele dag kunnen vermaken in Utrecht!

ScarceKudu74

ScarceKudu74

22-02-2022 om 11:01

Utrecht is inderdaad leuk. In Dordrecht kom ik ook graag, gezellige stad is dat.

Groningen vind ik ook een leuke winkelstad en waarschijnlijk sneller te bereiken uit Overijssel dan het ook leuke Utrecht. 
Zwolle ook leuk.

Den Bosch. Genoeg grote ketens, maar ook heel veel leuke kleinere zaakjes. En gezellige horeca. Het is alleen niet aan te raden aanstaand weekend te gaan, want dan beland je in  Oeteldonk  

Utrecht is ook heel leuk, zoals hierboven al genoemd.

Bailey26

Bailey26

22-02-2022 om 11:23 Topicstarter

Ik zie dat Utrecht een paar keer is genoemd. Ben er nog nooit geweest dus dat is zeker een optie. 
Groningen is ook een leuke stad inderdaad. Maar volgensmij zijn ze daar nog steeds met de weg bezig? 

Zwolle is ook een paar keer genoemd. Ik woon daar dus ken het centrum . Vind het echter op het moment echt geen leuke stad om te winkelen. Centrum zelf is wel mooi. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

22-02-2022 om 11:33

Bailey26 schreef op 22-02-2022 om 11:23:

Ik zie dat Utrecht een paar keer is genoemd. Ben er nog nooit geweest dus dat is zeker een optie.
Groningen is ook een leuke stad inderdaad. Maar volgensmij zijn ze daar nog steeds met de weg bezig?

Zwolle is ook een paar keer genoemd. Ik woon daar dus ken het centrum . Vind het echter op het moment echt geen leuke stad om te winkelen. Centrum zelf is wel mooi.

Dat ben ik met je eens. De stad zelf is mooi, maar door de verspreide leegstand is het ook wat ongezellig.

Bailey26 schreef op 22-02-2022 om 11:23:

Ik zie dat Utrecht een paar keer is genoemd. Ben er nog nooit geweest dus dat is zeker een optie.
Groningen is ook een leuke stad inderdaad. Maar volgens mij zijn ze daar nog steeds met de weg bezig?

Zwolle is ook een paar keer genoemd. Ik woon daar dus ken het centrum . Vind het echter op het moment echt geen leuke stad om te winkelen. Centrum zelf is wel mooi.

Klopt ze zijn nog steeds bezig rond het Julianaplein, dus als je daar langs moet, zou ik naar een andere route kijken.

Deventer.

Ja Deventer is gezellig. Maar niet zo heel groot. Net als Zutphen, ook gezellig. 
Voor de rest zou je naar Arnhem kunnen gaan of Nijmegen. Apeldoorn is niks aan. 
Enschede vind ik ook fijn shoppen. 

Ik sluit me aan bij Utrecht. Fijne sfeer en fijne winkels. En je hebt de keuze: overdekt in Hoog Catharijne, wat ik een heel leuk winkelcentrum vind, of de winkelstraten langs de grachten bezoeken. Of allebei gewoon doen. Utrecht is heel leuk

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

22-02-2022 om 13:40

Ik wilde ook Deventer zeggen, maar als je in Zwolle woont ben je daar vast al eens geweest. 
Ik vond Leeuwarden heel mooi. En Amersfoort is ook wel leuk, al hebben ze best veel leegstand inmiddels, jammer genoeg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.