Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Wat heb jij net je trouwjurk gedaan?

De titel zegt het eigenlijk wel. 

Gisteren bij de kringloop zag ik een trouwjurk hangen en dat maakte dat ik terugdacht aan de mijne.

Mijn trouwjurk hangt nu bij mijn moeder in mijn oude kledingkast. Maarja waarom eigenlijk. Ik was zwanger bij het trouwen dus zal hem denk ik niet snel opnieuw aandoen. Mijn oma trok bijvoorbeeld iedere trouwdag nog even haar jurk aan, maar dat zie ik mezelf niet doen. 
Man en ik hebben alleen 2 zoons dus die zullen hem ook niet dragen . Dochter van man denk ik ook niet. 

Maar wat doe je er dan mee? Hebben jullie je jurk nog en zo nee wat heb je er mee gedaan?


hij hangt al 16 jaar in de kast... ik kan er geen afscheid van nemen, maar zou niet weten wat ik er wél mee kan. ik heb geen kinderen dus dat gaat ook niet.. 

Hij hangt al bijna 25 jaar in de kast. Denk dat ik er nu wel weer in pas. Ben bijna net zo slank als toen. 

Het was geen witte bruidsjurk maar een 'gewone' feestelijke jurk van glanzende gekleurde stof. Ik heb hem nog een paar keer aangehad voor een gelegenheid, en daarna verkocht.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

28-01-2022 om 09:52

Broadway schreef op 28-01-2022 om 09:39:

hij hangt al 16 jaar in de kast... ik kan er geen afscheid van nemen, maar zou niet weten wat ik er wél mee kan. ik heb geen kinderen dus dat gaat ook niet..

Waarom kun je er geen afscheid van nemen dan?

Die van mij ligt al bijna 25 jaar op de zolder bij mijn vader. Ik ben al ruim 15 jaar gescheiden en toch ligt hij er nog.
Nu gaat mijn vader verhuizen en zal ik een beslissing moeten nemen, neem ik 'm mee naar mijn huis of gaat hij verkocht worden, weggegeven, of vernietigd, ik weet het nog niet.
Waarom niet weg gedaan, emotionele waarde, herinneringen aan een waanzinnig leuke dag waar ik samen met mijn ex nog regelmatig aan terug denk wat een leuk feest het was. 

Tsja voor mij is het een hang in de weg. Hecht daar geen waarde aan, wel aan de foto's en herinneringen. 

Heb geprobeerd m te verkopen, niet gelukt. Nu hangt ie in de kast een plek te bezetten. 

Ginevra schreef op 28-01-2022 om 09:45:

Het was geen witte bruidsjurk maar een 'gewone' feestelijke jurk van glanzende gekleurde stof. Ik heb hem nog een paar keer aangehad voor een gelegenheid, en daarna verkocht.

Hier idem .

Die van mij ligt al 32 jaar in een zak op zolder. Ik heb hem nog wel een keer met Carnaval aan gehad. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

28-01-2022 om 11:13

Ik heb hem ooit weggegeven aan een vriendin. Vriendschap is verwaterd dus geen idee waar ie nu is. Het huwelijk is inmiddels over, dus hij heeft voor mij ook geen emotionele waarde (meer).

Due-scimmie

Due-scimmie

28-01-2022 om 11:24 Topicstarter

Renmuis schreef op 28-01-2022 om 10:05:

Gedoneerd: https://www.floor-de-lis.nl

Wat mooi! Kan alleen doneren van jurk niet op site terugvinden.

Die hangt in een kast, alweer bijna 3 jaar. Ik vind m tijdloos en ergens heb ik de hoop dat een (nog niet bestaande) (schoon)dochter er ooit in wil trouwen. Romantisch idee natuurlijk, grote kans dat dat m niet wordt. Ik wilde mijn moeders trouwjurk ook niet aan op mijn bruiloft al was het wel heel leuk om die te passen als start van de jurkenzoektocht. 

Leuk idee om bij de volgende huwelijksverjaardag eens te proberen of ze nog past!

Due-scimmie schreef op 28-01-2022 om 11:24:

[..]

Wat mooi! Kan alleen doneren van jurk niet op site terugvinden.

Ik zag op de site staan dat ze een inname-stop hebben.

Mijn moeder heeft van (een deel van) haar trouwjurk destijds een hemeltje voor boven mijn babywiegje gemaakt 
De rest is ook verwerkt tot iets nieuws, maar ik zou niet meer weten wat. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.