Beauty en fashion
Broodtrommel
21-01-2025 om 23:11
Wat geven jullie uit aan kleding
En dan bedoel ik niet perse gemiddeld per maand, maar zijn er maximum bedragen wat bepaalde items maximaal mogen kosten.
Bijvoorbeeld 50 euro voor een spijkerbroek vind ik altijd wel de max. Of rond de 200 voor een winterjas, 100 voor een zomerjas, 100 euro voor een goed vest of een trui maar dan moet deze wel van natuurlijke materialen zijn gemaakt. Meestal geef ik er niet meer aan uit dan 30 tot 40 euro.
Ik shop eigenlijk altijd in de uitverkoop.
Kopen jullie gewoon wat je wil of wat je nodig hebt. Heb je items waarvan je ook altijd een maximum in gedachten hebt of een strikt budget of?
Tuinfluiter
22-01-2025 om 09:41
Ik geef per kledingstuk best veel uit maar koop nooit heel veel en heb een lijstje wat ik nodig heb. Ik koop bijna altijd in een winkel en heb een paar favoriete merken die lang meegaan. Ben ook zuinig op kleding en was en droog alles heel zorgvuldig.
Top 40 - 90
Vest of broek 80 - 150
Jurk 80 - 200
Zomerjas 100 - 250
Winterjas 150 - 350
Schoenen 100 - 200
Rockstar
22-01-2025 om 10:01
T-Shirt: Maximaal 40 (ik zoek nog goede merken hiervoor)
Trui, broek, jurk, blouse of vest: Maximaal 70 (Costes, Cotton Club, Sting, Hip Voor De Heb)
Jas: Maximaal 250 (Zalando, Costes, Cotton Club, Sting, Dope Snow, Top Vintage)
Zomerjack: Maximaal 100 (Zalando, Costes, Cotton Club, Sting)
Schoenen: Maximaal 150 (ben helemaal weg van Buffalo Chai's momenteel. Die zijn normaal 140 euro maar heb ik tot nu toe 2x kunnen scoren voor rond de 70. Maar zou er ook rustig 140 voor neerleggen als ik echt mega leuke die ik NU wil hebben vind)
kerst
22-01-2025 om 10:24
Hier ook nooit zin om nieuwe kleding te kopen. Meeste spijkerbroeken en jassen koop ik via Vinted.
Veel geld besteed ik er niet aan, want besteed geld liever aan andere dingen.
Als ik wat koop let ik wel op de kwaliteit en minder op de prijs. Ook wil ik graag minstens 50 procent katoen in de sweaters. Vallen er al veel af helaas.
Bakblik
22-01-2025 om 10:26
Als ik het mooi/leuk vind en ik wordt er blij van dan ga ik het passen. Als het past dan koop ik het.
Er hangen jasjes in mijn kast van €25 maar ook van€125. Broeken van €30 maar ook van €90. Ik doe meestal lang met mijn kleding die zorgvuldig wassen en drogen.
Voor schoenen die ik iedere dag draag geef ik vaak veel geld uit dat kan wel € 200 per paar zijn maar die van dan ook jaren mee. Leuke schoentjes bij een jurk voor een feest kunnen ook voor €30 gescoord worden.
Jassen koop ik vaak bij winkels als bever wind en waterdicht met van die ventilatie ritsen onder de oksels. Ik fiets veel. Als het past en de kleur staat me goed dan vind ik het prima. De oranje jas uit de collectie van vorig jaar die weg mag voor €75 heeft dan mijn voorkeur boven een blauwe uit de collectie van dit jaar die € 200 moet kosten.
CharlieB
22-01-2025 om 11:21
Mijn max bedragen zijn wel gestegen als ik kijk naar 10 jaar terug. Ik verdien wat meer en het budget groeit wel mee merk ik. Eerder was het inderdaad 50 voor een spijkerbroek, nu geef ik daar ook wel 100-120 voor uit. 150 voor een winterjas, schoenen ook zoiets. Jurk 100, Shirt/blouse 50-80. Ik heb kleding hangen van rond mijn max bedragen, maar ook van ver daaronder. Soms ga ik er wel iets boven en een hele enkele keer ga ik verder boven budget, voor een goed pak bijvoorbeeld of laarzen waar ik geen goedkoper alternatief voor kan vinden
MarvelousM
22-01-2025 om 11:33
Ik heb niet de luxe dat ik een maximum kan hanteren. Als het past en het staat goed, dan koop ik het meestal. Tenzij ik blut ben die maand. Ik vind de markt voor plus-size kleding echt karig. En ik koop liever goede kwaliteit en sowieso niets bij bedrijven als Shein.
Ik maak ook veel zelf. Ik budgetteer 100 euro per maand voor kleding, maar ga er (zeker als ik stoffen meetel) geregeld overheen.
Een broek mag gerust 120 euro kosten. Maar ik maak zelf fijne broeken voor zo'n 30 euro. Een winterjas mag best 250 kosten. Ik doe nu al drie jaar met de laatste die ik kocht. Schoenen zijn ook lastig, die kosten vaak ook meer dan 200 euro (al een geluk als m'n steunzolen erin passen en ze breed genoeg zijn).
Zelf je kleding maken is helaas niet per se goedkoper. Want ik heb naailes en tel gerust ook 100 euro neer voor een lap prachtige zijde.
Linde93
22-01-2025 om 11:42
Ik koop uit principe geen nieuwe kleding, alleen tweedehands. Het is mijn doel om zo min mogelijk geld uit te geven. Al maak ik soms een uitzondering als ik iets heel mooi vind. Maar over het algemeen zijn de maximale prijzen:
- Jas: 20 euro
- Schoenen: 20 euro (ik wil alleen hele goede kwaliteit. Ik koop ze wel tweedehands)
- Rok: 10 euro
- Jurk: 20 euro als hij heel mooi is. Heel vaak zijn ze goedkoper, minder dan 10 euro
- Broek: 5 euro (ik houd er niet van en draag ze heel zelden)
- Trui/vest: 15 euro (ik wil graag goede kwaliteit, liefst wol)
- Blouse: 10 euro
Ginevra
22-01-2025 om 12:40
LazySunday schreef op 21-01-2025 om 23:22:
ik heb geen Max, richtprijzen zijn bij mij een beetje het volgende: Broek 70-180 euro. Winterjas 100-300 euro (eens in de 3 jaar), schoenen 100-200 euro, trui/vest 60-120 euro.
Ik koop zelden nieuw, bijna altijd tweedehands. Maar áls ik nieuw koop, zijn dat ongeveer ook mijn bedragen.
Sinds ik oud en dik ben kom ik niet meer weg met flodderspul. Het hoeft niet heel chic te zijn want dat past niet zo bij me, maar de kwaliteit moet redelijk zijn.
Ondergoed en maillots koop ik uiteraard wel nieuw. Maillots koop ik alleen nog van bamboe/viscose, dat is iets duurder maar zit veel lekkerder. En een goed steunende beha heb ik nog nooit onder de 50 euro gehad.
QuarterlyDinosaur18
22-01-2025 om 14:12
Tuinfluiter schreef op 22-01-2025 om 09:41:
Ik geef per kledingstuk best veel uit maar koop nooit heel veel en heb een lijstje wat ik nodig heb. Ik koop bijna altijd in een winkel en heb een paar favoriete merken die lang meegaan. Ben ook zuinig op kleding en was en droog alles heel zorgvuldig.
Top 40 - 90
Vest of broek 80 - 150
Jurk 80 - 200
Zomerjas 100 - 250
Winterjas 150 - 350
Schoenen 100 - 200
Dit zijn ook een beetje de prijzen die ik eraan uitgeef maar doe er lang mee. Niks in de droger etc.
Mijn duurste jas is een winterjas van 400 euro maar wel 8 jaar vrij veel gedragen tot ‘ie op was.
Dit jaar hoef ik geen kleding erbij behalve sportkleding, sokken ed. Door het vele thuiswerken heb ik minder nodig.
Tuinfluiter
22-01-2025 om 14:25
Anfisa schreef op 22-01-2025 om 14:12:
[..]
Dit zijn ook een beetje de prijzen die ik eraan uitgeef maar doe er lang mee. Niks in de droger etc.
Mijn duurste jas is een winterjas van 400 euro maar wel 8 jaar vrij veel gedragen tot ‘ie op was.
Dit jaar hoef ik geen kleding erbij behalve sportkleding, sokken ed. Door het vele thuiswerken heb ik minder nodig.
Een ongeveer 20 jaar oude dure wolle winterjas die ik veel gedragen heb wordt tegenwoordig door mijn dochter gedragen. Tussendoor heeft ie wel een paar jaar ongebruikt in de kast gehangen. Ik heb nu een t- shirt en vest aan van zo'n tien jaar oud en ziet er nog steeds goed uit.
Zusterclivia
22-01-2025 om 14:26
Ik koop zelden in de uitverkoop, simpelweg omdat ik een doorsnee maat heb, waardoor die dan over het algemeen niet meer beschikbaar is. Ik koop niet zo heel veel, want ik ben niet snel uitgekeken op kleding en zolang het past én netjes is. Vorig jaar heb ik twee jurkjes en ondergoed gekocht. Verder niet zoveel.
Dit jaar moet ik weer eens gaan kijken naar shirts. Mijn huidigen draag ik erg vaak, dus een voorraad is wel fijn. Daarnaast zijn ze saai. Het nadeel is dat ik graag een shirt draag met een v-hals, mooi aansluiten, qua lengte tot over de broekband, dik genoeg om enkel te dragen en als het kan in een leuke kleur. Dat laatste lijkt helemaal onmogelijk. Maar ik heb ze nu van de WE in zwart en donkerblauw (saaaai). Vroeger hadden ze deze shirts in meer kleuren.
Fenyw
22-01-2025 om 16:10
Ik ben geloof ik wel een luxepaardje als ik zo naar de andere bedragen kijk. Ik heb in mijn hoofd wat dingen maximaal zouden mogen kosten, wat ik mentaal nog schappelijk vind.
Ik koop alleen als ik iets nodig heb of vind dat ik iets nodig heb. Dat kan zowel nieuw als tweedehands zijn al neig ik de laatste tijd meer naar nieuwe kleding. Ik doe nl lang met mijn spullen en met nieuw doe ik langer dan met tweedehands gezien de levensduur van kleding.
Broek 70-150
Trui tot 175
Jurk tot 175
Winterjas 500
Schoenen 200
Boven deze bedragen ga ik nadenken of ik het echt nodig heb en ik het echt waard vind. Zo was ik al heel lang op zoek naar klassieke zwarte veterschoenen. Héle mooie bij de Bijenkorf gezien maar ze waren duur. Echt duur. Paar nachten er over geslapen maar ik kreeg ze niet uit mijn hoofd. Van de week gekeken of ik ze nog steeds zo mooi vond (ja!) en tot mijn grote vreugde waren ze 70% afgeprijsd waardoor ze goed binnen mijn budget vielen. Voor de oorspronkelijke prijs had ik het ook gedaan.
Broodtrommel
22-01-2025 om 21:03
Tuinfluiter schreef op 22-01-2025 om 14:25:
[..]
Een ongeveer 20 jaar oude dure wolle winterjas die ik veel gedragen heb wordt tegenwoordig door mijn dochter gedragen. Tussendoor heeft ie wel een paar jaar ongebruikt in de kast gehangen. Ik heb nu een t- shirt en vest aan van zo'n tien jaar oud en ziet er nog steeds goed uit.
De kwaliteit van kleding is echt wel heel erg achteruit gegaan helaas. Niet alleen van het materiaal, maar ook de stiksels
Broodtrommel
22-01-2025 om 23:09
Interessant om allemaal te lezen. Mijn max prijzen zijn echt de max prijzen. Het is vaak goedkoper en ik shop ook 2e hands.
Zo heb ik ook wel shirtjes voor 3 of 4 euro van oa COS, Expresso, Claudia Strater, een broek van Ted Baker voor 5, een broek van Agnona (wol) met prijskaartje er nog aan voor 30 (die dingen zijn 800 euro ofzo) en een jas van Marina Rinaldi voor 35 gekocht bijvoorbeeld.
Daarnaast let ik dus echt op materialen. Een blouse van polyester van bijvoorbeeld Michael Kors mag dan wel een net iets betere snit hebben of een net wat ander uiterlijk, maar het blijft gewoon een polyester blouse. Daar heb ik minder voor over dan een zijden blouse bijvoorbeeld.
Ook is mijn grens iets gestegen omdat ik meer inkomen heb en de prijzen zijn flink gestegen de laatste jaren.
Mijn maximum
Winterjas 200
Zomerjas 100
Blouse 65 euro
Spijkerbroek 50
Pantalon 60
Trui/vest wol en natuurlijke materialen 100
Trui/vest 30
Jurk 80
Shirtjes 30
Schoenen leer 150
Sneakers 75
Beha 45 (ivm cupmaat)
Blazer 70
Herfstappeltaart
26-01-2025 om 19:26
Ik ben een saaie kledingkoper. Ik heb bijvoorbeeld vesten van hetzelfde model in vijf kleuren. Omdat ze zo heerlijk zitten en lekker warm zijn. Jurken bezit ik niet. Wel broeken, allemaal ongeveer hetzelfde model (slimfit, géén skinny dus) in donkergroen en lichter groen en jeans in blauw en zwart. Vestjes voor het voorjaar heb ik in zwart/wit en grijs, allemaal hetzelfde model.
Ik zou best bereid zijn om een vrij groot bedrag uit te geven voor iets echt moois of goeds, maar ik vind het zelden. Pas nog een miskoop gedaan: een Levi's jeans die me erg goed stond. Gelijk een tweede exemplaar besteld. Had ik dat maar nooit gedaan. Na een uurtje was hij veel te wijd. Weer een illusie armer dat dit merk wel oké zou zijn.
Bedragen die ik uit wil geven zijn lastig te zeggen. Dat loopt van 20 voor een shirtje tot 250 (voor bijvoorbeeld een winterjas). Schoen en enkellaarsjes van 45 tot 150.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.