Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Wat geven jullie uit aan kleding

En dan bedoel ik niet perse gemiddeld per maand, maar zijn er maximum bedragen wat bepaalde items maximaal mogen kosten.

Bijvoorbeeld 50 euro voor een spijkerbroek vind ik altijd wel de max. Of rond de 200 voor een winterjas, 100 voor een zomerjas, 100 euro voor een goed vest of een trui maar dan moet deze wel van natuurlijke materialen zijn gemaakt. Meestal geef ik er niet meer aan uit dan 30 tot 40 euro.

Ik shop eigenlijk altijd in de uitverkoop.

Kopen jullie gewoon wat je wil of wat je nodig hebt. Heb je items waarvan je ook altijd een maximum in gedachten hebt of een strikt budget of?

Ik koop niet zo veel, want ik heb een hekel aan winkelen. Ik geef daardoor per maand niet veel uit aan kleding, maar mijn richtprijzen per kledingstuk liggen wel weer hoger. Voor 50 euro kan ik echt geen leuke broek vinden, en ik kijk echt vooral in de uitverkoop. Tweedehands koop ik ook, maar vooral voor jasjes en blouses.

ik heb geen Max, richtprijzen zijn bij mij een beetje het volgende: Broek 70-180 euro. Winterjas 100-300 euro (eens in de 3 jaar), schoenen 100-200 euro, trui/vest 60-120 euro. 

Hier ook geen budget. Ik vind zo zelden wat leuk en heb ook een hekel aan kleding kopen, dat als ik eens wat tegenkom wat me aanspreekt ik mijzelf echt moet dwingen om het te kopen. Als ik dan ook nog moeilijk zou gaan doen over de prijs, zou ik op een gegeven moment geen kleding meer hebben. Als ik drie kledingstukken per jaar koop is het veel.

ik geef niet veel om kleding als t past ben ik snel tevreden.
Ik koop altijd afgeprijsd
Spijkerbroek max 30(vaak 15-20 euro)shirt max 25 , trui max 35(moet t wel een mooie zijn)
Winter jas 160(bepaald merk, wel afgeprijsd) schoenen 30(altijd zelfde merk nieuw/bijna nieuw via marktplaats )
Vorige zomer was er hier in de buurt een popup shop ik kocht heel veel kleding shirts (3 euro)en broeken(5 euro) allemaal zomer spul maar ik kan weer jaren vooruit.(Sommige dingen blijven nieuw in de kast voor volgende jaren en items die ik erg leuk vond kocht ik dubbel, iets in gebruik en iets nieuws voor als t eerste lelijk wordt)
Dit jaar gaf ik voor mijn spijkerbroeken wat meer uit(35 euro ongeveer) ik was in t buitenland en zag daar levi spijkerbroeken die zitten erg mooi dan koop ik er gelijk 6(wat verschillende kleuren)
2 in gebruik(als aanvulling  op wat ik al had )4 nieuw in de kast voor latere jaren.

Ik hanteer ook maximum prijzen en koop bijna alles in de uitverkoop. 50 euro voor een broek vind ik echter al te veel. Het scheelt dat ik maatje 36 heb en niet groot ben en daardoor ook in kinderkleding pas. Pas twee leuke spijkerbroeken op de kinderafdeling gekocht voor 20 euro per stuk en een jurk in een dameszaak die afgeprijsd was van 100 naar 15 euro. Jurk had ik niet nodig, maar vond ik zo’n goede deal. Spijkerbroeken liggen dan gewoon op voorraad in de kast. Jassen koop ik aan het eind van het seizoen. Huidige winterjas was maar 15 euro. En dan koop ik wel redelijke merken, zoals Vera Moda, Only, We Fashion. 

Ik heb een grote jarenlange koopachterstand. Ik koop wel schoenen ter waarde van 100 gemiddeld per jaar. Omdat sneakerzolen al vrij snel zachter worden en dan onregelmatig je zwaartekracht gaan verdelen moeten ze vaak vervangen worden. Harde zolen doen me zeer. Hopeloos gedoe. De schoenmaker presteert niet beter.

Ik vind dat je het er niet aan afziet dat de gemiddelde Nederlander 46 nieuwe kledingstukken per jaar koopt. Ik zie nooit wat iemand aan heeft. Hooguit of het een donkere of een lichtere kleur kleding was.

Ik kleed me functioneel: buiten in spijkerbroek, shirt, jas en sneakers, en binnen in een makkelijker zittende broek en vooral veel isolerende tussenlaagjes. Alles is heel en netjes gewassen en op geen enkele manier storend.

Ies

Ies

22-01-2025 om 07:13

rionyriony schreef op 22-01-2025 om 07:04:

Ik heb een grote jarenlange koopachterstand. Ik koop wel schoenen ter waarde van 100 gemiddeld per jaar. Omdat sneakerzolen al vrij snel zachter worden en dan onregelmatig je zwaartekracht gaan verdelen moeten ze vaak vervangen worden. Harde zolen doen me zeer. Hopeloos gedoe. De schoenmaker presteert niet beter.

Ik vind dat je het er niet aan afziet dat de gemiddelde Nederlander 46 nieuwe kledingstukken per jaar koopt. Ik zie nooit wat iemand aan heeft. Hooguit of het een donkere of een lichtere kleur kleding was.

Ik kleed me functioneel: buiten in spijkerbroek, shirt, jas en sneakers, en binnen in een makkelijker zittende broek en vooral veel isolerende tussenlaagjes. Alles is heel en netjes gewassen en op geen enkele manier storend.

Maar als je genoeg kleding hebt om je te kleden, wat bedoel je dan met achterstand? 

Ies schreef op 22-01-2025 om 07:13:

[..]

Maar als je genoeg kleding hebt om je te kleden, wat bedoel je dan met achterstand?

Vergeleken met de gemiddelde getallen in Nederland.

Ies

Ies

22-01-2025 om 07:24

rionyriony schreef op 22-01-2025 om 07:21:

[..]

Vergeleken met de gemiddelde getallen in Nederland.

Ah, ok. Zo kun je er ook naar kijken. 

Ik koop weinig kleding. Voor mijn werk (fulltime zorg) vooral strechende hoog zittende spijkerbroeken en wijdvallende lange blousen, tshirts of truien zodat ik me in alle bochten kan wringen zonder zorgen te maken of er huid zichtbaar wordt op plaatsen waar ik dat niet wens en altijd skechers uno want die zijn makkelijk af te nemen en lopen top. Die broeken zijn nooit duur en de tops ook niet. Voor als ik vrij ben bijna altijd jurkjes van wisselende prijzen en merken aan. Met panty’s van de hema en laarsjes van shabbies, maar die zijn van vinted en daardoor goedkoop. Op jaarbasis kom ik denk ik gemiddeld op 300 euro max

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-01-2025 om 07:31

momenteel de stuksprijs niet te hoog, omdat ik maagverkleining heb gehad en daardoor vaker wat passends nodig ben. Anders vaak wat duurdere kleding omdat je in de grote maten minder keus hebt en ik wel mooi zittende kleding wilde. 
Straks zal ik weer wat goedkoper kunnen kopen, omdat je in de kleinere maten meer keus hebt

Ik heb veel kleding. Veel ook al jaren. Ik koop vaak in de kringloopwinkel en zoek dan goed naar de mooie merken en betaal dan een schijntje.
spijkerbroeken altijd van G-star of Levi’s. Die komen soms ook uit de kringloop en kosten dan 7,50. Rest van de kleding ook kringloop of in de uitverkoop/Vinted/Zalando lounge.
schoenen koop ik altijd nieuw maar zelden voor de volle prijs. Ik heb een behoorlijke sneakercollectie en soms wil ik een paar heel graag en dan koop ik het wel nieuw. 
laatste score: nieuwe winterjas van G-star van 250 voor 50. 
ik vind het echt een sport. 

Wat een zuinige kopers allemaal, terwijl ik in mijn omgeving degene ben met de minste kleding. Over het algemeen geef ik er per kledingstuk bovengemiddeld aan uit, maar wel met bovengrens. Voor een broek € 100, jurk 150, jas 200, blouse 70, shirt 50, schoenen 200. Soms zoek ik op Zalando wel eens in het duurdere segment en zie dan veel meer mooie dingen. Ik kan het echter niet over mijn hart verkrijgen om 400 euro of meer uit te geven voor een jurk.

schoenen waar je zo 10 -12 jaar mee doet met tussentijds een keer verzolen vind ik voor toen €200 nu bijna €300 nog steeds een koopje. Ik draag ze meerdere dagen per week

Mijn winterjas inmiddels ook zo'n 8 jaar oud was afgeprijsd van €900

Jeans van vast merk en model €100 gaan ook jaren mee. Ik draag ze tot de gaten er in vallen en haal dan een vervanger. Ze moeten van goede kwaliteit zijn want ik heb maar 3 broeken en wil er ook niet meer.

Dan heb ik nog een combinatie pak in de kast voor mijn werk, klassiek donkerblauw, zal ook meer dan €500 geweest zijn  maar gaat nu ook alweer jaren mee en is nog niet aan vervanging toe.

Ik heb een dure smaak maar met een klassieke stijl en zuinig met mijn kleding zijn: luchten, nooit in de droger, reparaties op zijn tijd gaat het ook heel lang mee en spendeer ik in 1x veel maar gemiddeld genomen nog heel weinig. 

Goedkoop is me al te vaak duurkoop gebleken en dan kon ik weer gaan winkelen, iets wat ik liever niet doe en online vind ik echt nog erger, je ziet de pasvorm niet, kan de stoffen niet voelen en al dat heen en weer sturen vind ik niet passend want al die busjes door de straat is ronduit gevaarlijk, het is een woonerf maar daar houden de bezorgers geen rekening mee. Naast de milieubelasting van productie en transport en natuurlijk de arbeidsomstandigheden. 

Aan de andere kant ook via de tweedehands route kom ik wel aan mooie stukken. Niet via marktplaats en vinted want zelfde probleem met pasvorm en stof niet kunnen voelen. Jaren gedaan met een broek van €1, ja één euro.

Er zit een enorm grote winstmarge op, ongeacht wat je ervoor betaald hebt. Alleen de milieuschade is niet in de prijs verrekend.

Ik heb veel kleding en toch koop ik nog regelmatig nieuw. Ik geef best veel geld uit aan kleding maar ik word daar blij van. Bij de prijs kijk ik of ik het het waard vind. Meer dan 300 euro aan een winterjas zou ik nooit uit geven. Schoenen koop ik goedkoop bij Van Haren. Ik kan daar altijd slagen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.