Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Wat dragen op broek bij dikkere benen?

Ik worstel een beetje met wat ik op een spijkerbroek kan dragen. Mijn benen zijn forser dan mijn taille en bovenlijf en met een broek vind ik de nadruk vaak erg op m’n benen liggen. 
Ik draag van boven maat 38 en van onder 40.

wat vinden jullie nu mooi staan bij forsere bovenbenen waardoor deze wat minder opvallen en de focus ligt op taille en bovenlijf?

wel dus in combinatie met een broek. Qua jurken en rokken heb ik genoeg waar ik me goed in voel maar een broek geeft me nooit echt een zelfverzekerd gevoel. Ik draag ze nu met een trui maar heb nog niet echt iets gevonden waar ik me fijn in voel. 

tips zijn heel welkom!


Een tuniek? 
Shirt met een wat langer vest erover? 

Wat langere shirts of tuniekjes idd die tot halverwege je billen vallen. En dan juist getailleerd. 

print aan de bovenkant en dan blouse in je broek waardoor het contrast op je taille valt.
En broek met wijde of boot cut pijpen.

Ik vind een tuniek op een broek dus juist weer niks. Ik vind een wat losse blouse die dan met puntje in broek zit leuk. 

Maar eigenlijk zou ik zeggen probeer eens te kijken naar wat je wel mooi vindt. Dikke kans dat alleen jij de bovenbenen stevig vindt.

Due-scimmie schreef op 17-11-2022 om 22:07:



Maar eigenlijk zou ik zeggen probeer eens te kijken naar wat je wel mooi vindt. Dikke kans dat alleen jij de bovenbenen stevig vindt.

Dit

Ik heb precies dezelfde maten als jij en draag juist expres iets strakkers onder en iets wijders boven (en zorg er dan voor iets van taille te creëren), zoiets bijvoorbeeld:
 

Fashion-Jackosn-Jcrew-Off-White-Oversized-Sweater-Rag-and-Bone-Black-Skinny-Jeans-Nude-Pumps-Celine-Mini-Belt-Bag-1.jpg

En, geen idee of het je stijl is, maar ik vind een flared broek ook heel tof staan: 

images?q=tbn:ANd9GcQQjTCRyCGP76vwbHRuyxHqikxYkPXW_F-U5w&usqp=CAU

Verder zou ik inderdaad stoppen met je bovenbenen ‘dik’ noemen met maat 40  

-Nienke- schreef op 17-11-2022 om 22:38:

Verder zou ik inderdaad stoppen met je bovenbenen ‘dik’ noemen met maat 40

Absoluut. En het verschil tussen 38 en 40 is ook niks. Ik wil wedden dat 'dik' vooral in je hoofd zit.

maat 40 is toch niet dik voor bovenbenen?

Ik heb ook ongeveer jouw maten. Als ik in de spiegel kijk vind ik mijn benen vaak erg dik, kan daar best onzeker van worden qua kleding. Tegenwoordig hou ik mezelf voor dat maat 40 geen grote maat is en dat die dikke benen schijnbaar tussen mijn oren zitten.
Flared broeken met wat strakker vest of shirt
Of wollen truien / vesten op een strakkere spijkerbroek.

Doe jezelf anders een stijl- en kleuradvies cadeau! Nooit meer miskopen.

Wat rot dat je je met maat 38/40 zo druk maakt over ‘dikke’ bovenbenen. 

Montblanc schreef op 18-11-2022 om 07:26:

Wat rot dat je je met maat 38/40 zo druk maakt over ‘dikke’ bovenbenen.

Ik vind het al rot voor iemand als iemand zich überhaupt druk maakt over dikke bovenbenen ongeacht welke maat ze hebben

Due-scimmie schreef op 18-11-2022 om 07:30:

[..]

Ik vind het al rot voor iemand als iemand zich überhaupt druk maakt over dikke bovenbenen ongeacht welke maat ze hebben .

Fair point!


Tuniekjes daar zie ik er altijd erg zwanger in uit (ben ik niet) vooral als ze elastiek onder de borst hebben. Blegh. 

PriceyRook54

PriceyRook54

18-11-2022 om 10:49

Volgens mij noemt TO zich niet perse dik, maar het gaat haar om de verhouding onder en boven en ik snap dat heel goed, want ik heb hetzelfde. En zo te lezen draagt TO veel jurken/rokken en tadaa dat doe ik ook, om precies dezelfde reden, dat ik het soms lastig vind om een top te combineren met een broek.

Maar ik doe dus inderdaad precies wat Nienke voorstelt in haar bovenste plaatje, sterker nog, ik draag vrijwel dezelfde outfit vandaag  Maar dat is dan ook de enige manier waarop ik mijn spijkerbroek (ik bezit er letterlijk één) weet te combineren. Tunieken zijn, voor mij, een absolute no-no trouwens.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.