Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Wat doe jij met kleding die je niet meer draagt?

Een kast vol, maar niets om aan te trekken  Herkenbaar?
Ik heb er niet zo'n moeite mee om daar iets aan te doen (shoppen doet geen pijn), maar... Wat doe je met de kleding die je niet meer draagt?

En is dat kleding die oud/kapot/klaar is? Of heb je ook goede kledingstukken waar je afscheid van neemt?


Ik heb afgelopen jaar weer eens mijn kast echt goed uitgeruimd en alles wat ik al een tijd niet meer draag of te versleten was in de textielcontainer gedaan. 
Heb nu ook nog een paar items die ik eigenlijk niet meer draag of niet meer pas, waarvan ik twijfel of ik ze op Vinted ga zetten.

ik breng kleding die nog goed is naar 2e handskleding winkel op het werk. Voor een prikkie kunnen bewoners (psychiatrie) daar weer kleding kopen. Ze hebben vaak weinig geld te besteden en kunnen er zo toch netjes gekleed bij lopen. 

Kleding die echt kapot is, gaat de textielcontainer in

Lieveheersbeest

Lieveheersbeest

31-08-2021 om 10:10 Topicstarter

Chocoladeaardbei schreef op 31-08-2021 om 09:45:

Ik heb afgelopen jaar weer eens mijn kast echt goed uitgeruimd en alles wat ik al een tijd niet meer draag of te versleten was in de textielcontainer gedaan.
Heb nu ook nog een paar items die ik eigenlijk niet meer draag of niet meer pas, waarvan ik twijfel of ik ze op Vinted ga zetten.

Ik heb ook een of twee keer per jaar materiaal voor de textielcontainer. Via vinted koop ik wel regelmatig kleding, maar verkoop ik minder. Als ik dat doe, probeer ik dat in bulk te doen, omdat ik het teveel gedoe vind om individuele stukken erop te zetten. Dan maak ik ook echt van alles even een goede foto (kleding aan, mooie schoenen erbij, leuke combi's), dat scheelt zoveel in hoe makkelijk en voor welke prijs het verkocht wordt!

@Friezinnetje: Da's ook een mooie constructie!

Kringloop en Vinted hier.

De kledingcontainer schijnt een slecht idee te zijn. Die kleren worden verkocht naar arme landen waar ze lokale economie benadelen of ze eindigen als poetsdoeken wat ook zonde is.
Kijk eens uit naar mensen die wat minder te besteden hebben, die zijn er vaak heel blij mee. De kringloop is ook altijd een goede plek en hier https://www.viafora.nl/forum/financien-en-recht/even-geen-kleding-kopen hebben ze het over een kleding ruiltas. Dat vond ik wel een mooie. Daar hoef je niet elke keer iets uit te halen of in te stoppen zag ik op hun site https://nojunkinmytrunk.nl/ketting-kledingruil/

Ik ben niet al te lang geleden veel aangekomen door stoppen met roken en medicatie gebruik dus heb een heleboel kleding in zakken op zolder liggen van allerlei maten. Nu begin ik weer wat energie te krijgen om op mijn beweging en voeding te letten dus hoop dat ik weer een maatje of 2 a 3 lager aan kan in de toekomst. Gezien ik van alle maten een hele kleding kast had heb ik het nog niet weggegooid.

Alles wat daarna overblijft gaat denk ik naar de kringloop, veel kleding is gewoon nog goed en kan prima naar iemand anders toe. Kleding die kapot is repareer ik zelf als dat gaat en anders kijk ik of het geschikt is voor een poetslap.

Lieveheersbeest

Lieveheersbeest

31-08-2021 om 10:18 Topicstarter

Ellori schreef op 31-08-2021 om 10:15:

Kleding die kapot is repareer ik zelf als dat gaat

Dat lijkt me zo'n handige skill... Heb je dat jezelf geleerd/vanuit huis, of ooit een cursus voor gevolgd ofzo?

Ik breng het allemaal naar de kringloop winkel. Dan kan iemand met een smalle beurs en/of een voorliefde voor recycling er nog plezier van beleven. Te koop zetten via marktplaats vind ik te veel gedoe.

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

31-08-2021 om 10:19

Ik ruim de kast regelmatig uit en wat ik niet draag gaat naar de kringloop of kledingbank. Wat kapot is gaat weg.

Als ik kleding niet meer draag gpoi ik het vaak weg. Ik kan daar niemand blij mee maken want doorgaans is het echt afgedragen, kapot etc. Een enkele keer heb ik iets weggegeven omdat het voor mij een miskoop bleek. En 1 x gedragen ofzo.

Wat ik afgedragen heb gaat in de textielcontainer, wat nog goed is naar de kringloop.
Dat naar de krinloop is meestal kleding van de nog volop in de groei zijnde puber. Er wordt hier veel echt afgedragen. Als ik iets niet meer geschikt vind voor netjes kan ik het altijd nog aan als ik in huis aan het soppen ben.
Ik heb ruim 10 jaar geleden een fleecevest gekocht dat het model had van een spijkerjack, een hele mooie kleur roze die mij goed staat. Ik krijg er nog steeds complimenten over dus dat gaat nog niet weg.

Ik heb een paar keer een nog intacte jas in de kledingbak gegooid, type Wehkamp, Otto MS of One dus in de range van 65-140 euro.

Schoenen gooi ik wel vaak eruit als ik weet dat ik ze niet meer ga dragen omdat ze niet lekker zitten. Die worden bij de kringloop aangeboden.

Ik heb ook eens een keer een bundel zelfgemaakte kleding weggedaan naar de kringloop, en dan is het een heel verrassende ervaring als je iemand ineens met je jurk ziet lopen.

Meestal is de kleding zodanig dat ik het meteen weggooi.

Lieveheersbeest schreef op 31-08-2021 om 10:18:

[..]

Dat lijkt me zo'n handige skill... Heb je dat jezelf geleerd/vanuit huis, of ooit een cursus voor gevolgd ofzo?

Zelf aangeleerd. Heb ooit een vrij goedkope naaimachine bij t Kruitvat gekocht en ben gaan oefenen. Doet me er aan denken dat ik zo nog even een broek moet maken haha

Verschillende dingen . De dure merken die er nog mooi uitzien ( of nooit gedragen miskopen   ) breng ik naar een tweedehandwinkeltje waar ik 2/3 van de opbrengst krijg ( Vinted ben ik te lui voor haha ).
Ik ga af en toe naar kledingruil parties . En soms breng ik wat naar de kringloop of de kerk.

AcidicShark11

AcidicShark11

31-08-2021 om 10:47

Ik draag alles tot de gaten er in vallen en daarna gaat het weg (of wordt een poetsdoek oid)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.